Aviseringar
Rensa alla

Trötthet och övervikt. - Seriösa svar!


Ämnesstartare

Jag är väldigt trött och orkar väldigt lite, är även något överviktig. Behöver tips och råd på hur jag skulle kunna må bättre, hur min uppläggning skulle se ut?

Endast seriösa svar tack!


   
Citera
Ämnesstartare

haha, jag har samma problem (inte övervikten dock). jag tror att det grundar sig i att man inte tränar, samtidigt som man inte orkar träna eftersom man är trött. en ond cirkel alltså... börja med att träna lite lätt, typ en promenad om dagen, för att sedan trappa upp. med tiden kommer du att bli piggare och må bättre.


   
SvaraCitera

kvasi:

ond cirkel

word.
Men börja promenera, bara en halvtimme om dagen eller så. Gör det till en rutin, SÄRSKILT om du känner dig trött och orkeslös. Funkar faktiskt, är jätteskönt. Det svåra är ju att börja... skaffa en motionskompis? [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mer tips???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bläckvard:

mer tips???

koffeintabletter? vad gör du fortfarande inne förresten? ut och gå! [no-no]


   
SvaraCitera

Bläckvard:

Jag är väldigt trött och orkar väldigt lite, är även något överviktig. Behöver tips och råd på hur jag skulle kunna må bättre, hur min uppläggning skulle se ut?

Du får typ berätta hur din "uppläggning" ser ut idag, om vi ska kunna tipsa om saker att ändra.


   
SvaraCitera
Vision

Ät nyttigt och träna! Hjälper både mot trötthet och övervikt!


   
SvaraCitera

Gå ut och spring varannan dag, gärna oftare.

Vet att det är svårt att verkligen ta tag i det, men när du hållit på i ett par veckor blir det en ren rutin.

EDIT: Ta det jävligt lugnt i början när du springer, ta du ut dig för tidigt är du helt slut efter 10 min.


   
SvaraCitera

Som alla säger, ut och gå / spring, själv tycker jag det är mycket simplare att gå, det är inte lika jobbigt och funkar precis lika bra.
Lägg upp ett tränings schema, tex 40 min gång 4 dagar i veckan?
Tänk även på att du inte stoppar i dig en pizza om polarna gör det, försök hitta andra alternativ till god kost!
Jag gjorde upp ett tränings schema som såg ut ungefär såhär, gick ner 7 kg på 3 veckor, dock tränade jag på gym också så det funkar verkligen!

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är inte överviktig hehe...[ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera