Aviseringar
Rensa alla

Tröttnar på vännerna


Ämnesstartare

Hela mitt liv har jag tröttnat på mina vänner efter ett tag, delvis kanske för att jag själv har ändrat stil några gånger, men det måste väl finnas någon annan anledning? Efter ett tag orkar jag inte upprätthålla kontakten helt enkelt. Nu när jag tycker att jag har kommit igenom "tonårsrevolterna" osv, så har jag typ inga vänner kvar.

Vad tror ni att problemet är?
Jag skulle gärna få svar från någon som varit i samma sits, för att veta hur denne kom ur detta mönster.


   
Citera
Ämnesstartare

Uppenbarligen är du rädd att någon skall komma för nära dig in på livet eller hur man nu skall säga[confused]


   
SvaraCitera

Eller så är det så att du förändras väldigt mycket. Skaffa nya vänner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill påpeka att min relation till kompisarna har varit typ "bästa kompisar", som är med varandra nästan hela tiden.


   
SvaraCitera

Det är lika för mig. Men det är nog för att jag har hittat skit med alla elr flyttat ifrån dem och då orkar jag inte ha ngn kontakt längre. Ärd et lika för dig? Annars måste det ju finnas ngn anledning till att du inte orkar med dem längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spaceFlea:

lika för dig?

Jag har inte tänkt så noga på vad det är som gör att jag tröttnar förut, fast jag tror inte att det är så att jag bara letar efter fel i personerna. Jag brukar sluta känna gemenskap av någon anledning, eller helt enkelt bara sluta prata med dem för att jag är less.


   
SvaraCitera

Du kanske borde skaffa vänner som du inte umgås lika mycket med.


   
SvaraCitera

Freetown:

eller helt enkelt bara sluta prata med dem för att jag är less.

Less på vadå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spaceFlea:

less

jag vet inte!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mablethorpe:

skaffa vänner som du inte umgås lika mycket med

Ja, men då kanske det blir för sällan istället :/ Jag vet inte hur den normala tiden mellan möten är.


   
SvaraCitera

Freetown:

Ja, men då kanske det blir för sällan istället :/ Jag vet inte hur den normala tiden mellan möten är.

Tror inte att det finns någon normal tid. Men om du tröttnar på dina vänner när du träffar dem ofta så känns det rimligt att du träffar dem mer sällan.


   
SvaraCitera

du behöver väl inte sluta prata med dom helt. kommer inte suget att prata med dom tillbaka efter ett tag då?


   
SvaraCitera

Ibland när man har riktigt bra vänner så tröttnar dom tillslut lite om man t.ex pratar om sig själv och sina problem hela tiden. Även om det är "allvarliga" problem och livet känns skit.

Skaffa en nätvän. [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

kommer inte suget att prata med dom tillbaka

Nej inte förrän minst ett år efteråt oftast. Jag kan ju ta kontakt med gamla vänner igen, men det brukar oftast resultera i att jag dumpar dem igen [tard]


   
SvaraCitera

LÖSNING: BLI EREMIT I SKOGEN. HA KATTER.


   
SvaraCitera