Aviseringar
Rensa alla

Trolljägarna


Ämnesstartare

Tittade just på gårdagens avsnitt av Trolljägarna på Tv3 play. 

Alexander Hult, även känd som "Hult hatar", tas med som en av dessa näthatare. Han kommer från Västervik (staden jag är född och uppvuxen i) och han gick i min förra skola. Jag var vän med honom på facebook fram till alldeles nyligen då han på en av sina statusar skrev något i stil med:

"Kvinnor borde inte alls få samma lön som män, 75% av Sveriges kvinnor är ju sjuksköterskor så de får skylla sig själva! Vi män riskerar livet på oljeplattformar och liknande."

Han klarade inte av att diskutera med mig om detta då vi uppenbarligen inte hade samma åsikt (jag höll en väldigt god och trevlig ton med vettiga argument) varpå han och hans facebookvänner började komma med sexistiska och rasistiska personliga påhopp.

Jag fick bland annat höra "jävla slyna", "feminister som dig vill ingen kille röra" (för mitt mål här i livet är ju att alla killar ska vilja röra mig) och "åk tillbaka till ditt land så får du se om du har några rättigheter" (som ni vet är jag svensk men mitt namn är utländskt då min pappa har utländsk bakgrund). Ska se efter om jag kan hitta statusen och i så fall kan jag visa er skärmdumpar. Nu har han blivit dömd till böter för att han för ca ett år sedan hängde ut en tjej och påstådde att hon inte blivit våldtagen samt bidragit som orsak till hennes självmordsförsök.

Har ni varit utsatta för näthat på det här viset, och har ni tittat på programmet?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Filmen trolljägaren är hiskeligt skrämmande! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför ska alla vara så jävla känsliga mot näthat, det är väl ingenting, det är skillnad från AFK och här

Om man tar tex Justin, har blir mordhotad varenda sekund varenda minut, folk som kallar han bög, var hon får utstå är ingenting mot vad han får utstå. Men han är fortfarande här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som moderator här får man väl ta en hel del skit, det var värre förr. Men jag har inte riktigt sett det som näthat men det kanske det är ändå. Känner mig heller inte jätteutsatt då vi är flera moderatorer på sidan så "kritiken" är ju egentligen inte (oftast) bara riktad mot mig, även om det har hänt också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såg programmet, älskar robert aschberg. Men i allmänhet asså dom som var med i programmet bland annat hult verka ju bara helt jävla mentalt efterblivna. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking: Alexander Hult

låter som en tragisk person


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marshall Mathers: Varför ska alla vara så jävla känsliga mot näthat

Det handlar väl inte om att vara känslig. Snarare om etik och moral. Personligen tar jag inte åt mig av "hat" varken på internet eller i verkliga livet, men det finns människor som är mer känsliga än andra. Dessutom är det väl helt onödigt att slänga ur sig rent skitsnack som faktiskt kan såra någon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar Aschberg, han är rakt på. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marshall Mathers:
Varför ska alla vara så jävla känsliga mot näthat, det är väl ingenting, det är skillnad från AFK och här

Om man tar tex Justin, har blir mordhotad varenda sekund varenda minut, folk som kallar han bög, var hon får utstå är ingenting mot vad han får utstå. Men han är fortfarande här

Det är nog helt fruktansvärt för de som utsätts för detta varje dag och har man inte varit med om det själv är det svårt att sätta sig in i det. Vi har även olika psyken som klarar av olika mycket och vi reagerar på olika saker.

Att jämföra problem och problem är bara löjligt och man mår inte så mycket bättre av att få höra att någon annan har det värre. Sluta förminska andras problem bara för att du inte kan relatera. 


   
SvaraCitera

Konstigt att dom kallar det trolljägarna när det är näthatare. Bra att han sätter dit folk som trakasserar och hotar andra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marshall Mathers: Varför ska alla vara så jävla känsliga mot näthat, det är väl ingenting, det är skillnad från AFK och här

Vem bryr sig om folk är känsliga eller inte?
Ska man också säga så i en rättegång: ''Du var för känslig. jag har inte gjort något fell''.
Om man skadar någon psykiskt speciellt till den grad att en person vill ta sitt liv, då har man själv GJORT FEL, det är inte personen som MÅR DÅLIGT som har gjort något fel.
bra att dom får stå till svars synd att man inte får se deras ansikte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

Det handlar väl inte om att vara känslig. Snarare om etik och moral. Personligen tar jag inte åt mig av "hat" varken på internet eller i verkliga livet, men det finns människor som är mer känsliga än andra. Dessutom är det väl helt onödigt att slänga ur sig rent skitsnack som faktiskt kan såra någon?

Du förstår inte, man blir mycket mycket kraftfullare med ett tagentbord, tex jag skulle kunna kalla dig "horunge" eller nåt sånt,  eller dra nåt typ värsta mordhotet här och nu och inte ha några som helst ångestkänslor om det, däremot, hade du vart face to face med mig, då hade det blivit jobbigt, då hade jag förmodligen aldrig sagt dom sakerna

Men vänd på steken, 
om nån drar ett mordhot här typ nånting, mot om nån drar upp en pistol och riktar mot pannbenet, och då drar ett mordhot face to face

Jag vet inte hur du står i denna fråga, men om jag fick välja

det är skillnad mellan här och där


   
SvaraCitera

Fattar inte varför det heter trolljägarna när det är näthatare dom jagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såg också avsnittet, tycker den där hult förtjänar mer till "straff" än de där ynka 10k.. Sicket pantat jävla sattyg alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marshall Mathers: Du förstår inte

Fast det är just det jag gör.

presidente:
Fattar inte varför det heter trolljägarna när det är näthatare dom jagar.

+1


   
SvaraCitera