Aviseringar
Rensa alla

Trooor att en tjej är intresserad, men, jag är väldigt blyg.


Hankkk
Ämnesstartare

Tja!

Jo, det är så att jag går på 2an i gymnasiet och en ny tjej har börjat i klassen. Vi kan kalla henne för Kajsa 😛
I början sa man bara hej till varandra, men, på den senaste tiden har vi faktiskt börjat prata med varandra en del.

På en lektion satt jag, en kompis och så satt Kajsa och "tjej gänget" bakom. I början var det bara att man skulle hjälpas åt med att lösa uppgifterna, men sedan började de (Kajsa, och en annan från klassen) hitta på massor med smeknamn att kalla mig för, som de tyckte var rätt så kul. Brukar själv skratta ibland också.
De höll på med att pilla mig på ryggen när jag höll på med uppgifterna, kallade på mig flertalet gånger med sina smeknamn och hade allmänt kul. Jag fick dem (speciellt Kajsa) att skratta väldigt många gånger, både under lektionerna och under rasterna - något som jag nästan aldrig lyckats med under grundskolan.

Kajsa och hennes kompis har även tagit massor med foton på mig tillsammans med dem - något som också var väldigt ovanligt i grundskolan.

Får också en kram i början och i slutet av dagen, har henne på Facebook, men har inte vågat fråga om hennes nummer.

Vad säger ni?
För mig verkar det som att hon är intresserad, men jag är väääldigt blyg.

Några tips på vad man skulle kunna göra?

Tack på förhand,

Tankkk


   
Citera
Hankkk
Ämnesstartare

Ska bara tillägga att jag går på samhälls linjen, är typ 185 cm lång, väger ca 80kg, så jag ser normalt ut....


   
SvaraCitera

Hankkk:

faktiskt börjat prata med varandra en del.

Brukar man inte prata med personer som nyss börjat sin klass?

Hankkk:

Några tips på vad man skulle kunna göra?

Du träffar henne varje dag. Så prata mycket med henne då. Fråga om hon vill umgås efteråt.


   
SvaraCitera
Hankkk
Ämnesstartare

Macktorsken:

Du träffar henne varje dag. Så prata mycket med henne då. Fråga om hon vill umgås efteråt.

Det är just sånt jag inte vågar fråga.

Och, ja, det är väl klart att man brukar prata med personer som nyss börjat i klassen, men, jag brukar alltid vara för blyg för sådant.

Prata kommer jag säkert göra massor med gånger, men, vågar inte "ta det längre" steget om man säger så.


   
SvaraCitera

Hankkk:

Kajsa och hennes kompis har även tagit massor med foton på mig tillsammans med dem - något som också var väldigt ovanligt i grundskolan

Hankkk:

Får också en kram i början och i slutet av dagen, har henne på Facebook

Hankkk:

Vad säger ni?

Bara för att man tar bilder med kompisar (antar att de ser dig som en klasskompis) och kramar personen så behöver man inte vara intresserad av personen. Men om du känner att du hon verkar intresserad så försök ta kontakt med henne utanför skolan. Fråga om hon t.ex. vill hitta på någonting efter skolan eller liknande.


   
SvaraCitera

Hankkk:

Det är just sånt jag inte vågar fråga.

Dags att bli modigare då. Om ni bor åt samma håll så gå tillsammans.


   
SvaraCitera

Hankkk:

Prata kommer jag säkert göra massor med gånger, men, vågar inte "ta det längre" steget om man säger så.

Skriv till henne på facebook-chatten [smile], bara fråga vad hon gör osv. Sen kan du fråga om hon har lust att hitta på något. Du lär ju märka på svaren om hon har lust att träffas eller inte.


   
SvaraCitera
Hankkk
Ämnesstartare

Macktorsken:

Dags att bli modigare då. Om ni bor åt samma håll så gå tillsammans.

Det har hänt att hon stigit på samma buss som jag. Så, ja, vi åker tillsammans 😉
Skolan ligger i liljeholmen, och jag bor rätt så nära, så vi åker max 5 stationer tillsammans...

youmademe:

Men om du känner att du hon verkar intresserad så försök ta kontakt med henne utanför skolan. Fråga om hon t.ex. vill hitta på någonting efter skolan eller liknande.

På något sätt tror jag verkligen att hon är intresserad. Näst intill säker på det faktiskt.

Får väl ta mig i kragen och fråga om hon är på att göra något efteråt då.. Men jag kommer säkerligen ha svett rinnandes nerför pannan, ha ha.

Angående facebook chatten - ja, det är en bra idé.
Ska ta och skriva när jag ser henne online.


   
SvaraCitera

Hankkk:

Det har hänt att hon stigit på samma buss som jag. Så, ja, vi åker tillsammans 😉
Skolan ligger i liljeholmen, och jag bor rätt så nära, så vi åker max 5 stationer tillsammans...

Då har du ett guldläge ju! Sätt dig bredvid henne, eller vinka henne till dig.


   
SvaraCitera

Hankkk:

Några tips på vad man skulle kunna göra?

Först så berör du henne på ett naturligt sätt. Sedan så berör du henne mer och mer, och tillslut ger du henne kyssen när ni är ensamma

Sedan om ni har blivit ihop så ta och tafsa henne överallt och gör henne kåt, mycket förspel. Sen stoppar du in den.

Detta är en väldig väldig kort lathund (mall) [wink]


   
SvaraCitera

Hankkk:

Facebook

Börjar bli förbannad på att vart man än vänder sig i världen ser man fortfarande detta jävla ord! Skolan, nyheterna, random folk på bussen![mad]


   
SvaraCitera

Ignorant:

Börjar bli förbannad på att vart man än vänder sig i världen ser man fortfarande detta jävla ord! Skolan, nyheterna, random folk på bussen![mad]

[love]

+1


   
SvaraCitera
Hankkk
Ämnesstartare

Macktorsken:

Då har du ett guldläge ju! Sätt dig bredvid henne, eller vinka henne till dig.

Yes, jag tar chansen hela tiden till att få en bra konversation.
Synd bara att det bara är så få stationer man åker tillsammans.
Har tänkt flertalet gånger på att fråga om hon vill stanna kvar i liljeholmen efter skolan, finns massor att göra där. Men återigen, jag är för blyg. Måste bli en ändring på det.

Bajwa - Ska ta och försöka med att kittla henne 😉 (Om jag nu vågar, ha ha)


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

+1

[love]


   
SvaraCitera

Hankkk:

Bajwa - Ska ta och försöka med att kittla henne 😉 (Om jag nu vågar, ha ha)

Gör det, va inte den snälla killen som hamnar i vänfacket [bigsmile]


   
SvaraCitera