Aviseringar
Rensa alla

Tror att jag är bi.....


Ämnesstartare

Jag är en tjej på 17 är som känner mig smått attraherad av tjejer, jag vet inte om jag skulle kalla mig bi eftersom jag aldrig testat att vara ihop med en tjej men skulle gärna vilja testa. [shake]

Nån som har några råd?

Jag undrar också om det finns någon tjej, typ 16-19 år, i Gävle trakten som är bi som har lust att träffas och ge lite tips? Skicka gärna ett PM i så fall [smile]


   
Citera
time
 time

Oddish:

Nån som har några råd?

Ja, nej, alltså, helt ärligt talat förstår jag inte varför man ska göra en big deal av det. Om du hamnar med en tjej och trivs så är det väl bara bra? Kärlek som kärlek. Gör det inte till en stor grej utan se vart livet tar dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grejen är att jag gillar en av mina kompisar och jag har inte pratat med någon om det. Jag vet inte om jag har börjat gilla tjejer på grund av att mina hormor är helt galna och att jag har varit med killar som är ganska dåliga i sängen.


   
SvaraCitera

Oddish:

Nån som har några råd?

Råd till vad ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet inte riktig, hur man ska hantera det? Jag känner mig ganska förvirrad och vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Kuratorn på min skola är värdelös så jag kan inte prata med henne så jag vänder mig till internet istället. Känner ingen som är bi som jag kan prata med så jag har ingen aning vad jag ska göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att jag är bi, jag tänder på både killar och tjejer, men jag vet inte vem jag ska prata med, för jag vet inte vad min mamma skulle säga 🙁


   
SvaraCitera

Måste man berätta att man är bi? 


   
SvaraCitera

hört talas om hemlis?


   
SvaraCitera

Bi, hetero, homo eller trans - man är fortfarande människa. Ingen big deal vad man än är imo.

Hjärta


   
SvaraCitera

FruLiten:
Måste man berätta att man är bi? 

Mm, säger någonting om vår kultur.  Jämför mef någon som gör en tråd om att hen kommer ut som heterosexuell.


   
SvaraCitera

MissAnox:

Mm, säger någonting om vår kultur.  Jämför mef någon som gör en tråd om att hen kommer ut som heterosexuell.

Lite så jag menar också. Jag är själv bisexuell men känner inte behovet av att berätta det, precis som att jag antagligen inte hade berättat om jag var hetrosexuell. Jag är ju samma människa ändå. Frågar någon, så visst.


   
SvaraCitera

Vad är er deal, ni som har invändningar gentemot att kalla sig
bi/berätta det för folk? Det är ju endast praktiskt att vara öppen med det om
hon vill träffa tjejer.

Tyvärr är det ju så att om man inte har
några tydliga utseendemarkörer som folk avläser som homosexuella, så lär
ju de flesta förutsätta att man sannolikt är hetero om man inte kommunicerar
något annat. Inte så värt om man vill träffa tjejer.

Oddish:
Grejen är att jag gillar en av mina kompisar och jag har inte pratat
med någon om det. Jag vet inte om jag har börjat gilla tjejer på grund
av att mina hormor är helt galna och att jag har varit med killar som är
ganska dåliga i sängen.

Spelar det stor roll varför du
gillar tjejer? Det är inte fel oavsett varför du gör det. 🙂 Kör på och
gör vad som känns bra för dig, bara.


   
SvaraCitera

Det verkar finnas ont om svenska forum för bisexuella...

RFSL
har dock en chatt,  http://chat.rfsl.se/. Finns en chattkanal bara för tjejer, och en för bisexuella killar och tjejer. Man kan skapa ett chatt-id via SMS eller bli medlem i RFSL och
logga in med sin medlemskod. Har aldrig varit på den chatten, så jag har
noll koll på hur det är där, men det verkar vara ganska mycket folk i alla
fall!

RFSL har ett forum också, https://app.rfsl.se/medlem/, som man måste vara medlem i organisationen för att få tillgång till.


   
SvaraCitera

jag ogillar hela komma ut-grejen


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Vad är er deal, ni som har invändningar gentemot att kalla sig
bi/berätta det för folk? Det är ju endast praktiskt att vara öppen med det om
hon vill träffa tjejer

Jag ser att det är praktiskt som enskilt agerande och det är ingen kritik mot personen som startade tråden, utan mot att samhället är skevt. En borde inte utgå ifrån att en ny människa är hetero utan ha en slags neutral hållning tills det ev visar sig.
 Tror faktiskt (utan att ha vetenskapliga belägg) att alla människor är bi i grunden men har starkare eller svagare preferenser för det som anses typiskt manligt/kvinnligt. 


   
SvaraCitera