Aviseringar
Rensa alla

Tror att jag är bi.....


MissAnox: Tror faktiskt (utan att ha vetenskapliga belägg) att alla människor är bi i grunden men har starkare eller svagare preferenser för det som anses typiskt manligt/kvinnligt.

Vetenskapen brukar tyda på att sexualitet är biologisk till stor del. Med den logiken du använder borde alltså heterosexuella kunna dras lika mycket till personer av sitt eget kön om dessa är på ett visst sätt? Låter märkligt.

Fysiska egenskaper finns alltid att inräkna också, det är inte så att kukar bara "anses" vara manliga.


   
SvaraCitera

Oddish:
Jag är en tjej på 17 är som känner mig smått attraherad av tjejer, jag vet inte om jag skulle kalla mig bi eftersom jag aldrig testat att vara ihop med en tjej men skulle gärna vilja testa. [shake]

Nån som har några råd?

Jag undrar också om det finns någon tjej, typ 16-19 år, i Gävle trakten som är bi som har lust att träffas och ge lite tips? Skicka gärna ett PM i så fall [smile]

Du behöver inte försvara din sexuella identitet för någon! Du får känna dig bi eller pan eller vad du vill. Det kanske finns 100 killar du tänder på och 1 tjej, du får fortfarande kalla dig bi om du vill.
En annan identitet kan vara "inte straight". Eller demisexuell. Eller heterosexuell och biromantisk. Det finns massa identiteter.
Du kan PMa mig om du har några frågor, jag kan dela med mig om erfarenheter om du vill.


   
SvaraCitera

amsi:
jag ogillar hela komma ut-grejen

Vad är det du inte gillar med den?


   
SvaraCitera

Vapenvila:

Vad är det du inte gillar med den?

länk


   
SvaraCitera

amsi:

länk

Ah fattar. Vill du att det ska vara som att "komma ut" som vänsterhänt typ?


   
SvaraCitera

amsi:

länk

Eller högerhänt för den delen.


   
SvaraCitera

Vapenvila:

Ah fattar. Vill du att det ska vara som att "komma ut" som vänsterhänt typ?

nä, tycker inte att man behöver komma ut öht 


   
SvaraCitera

amsi:

nä, tycker inte att man behöver komma ut öht 

Så typ en värld där ingen antar att någon har en viss sorts läggning, alla kan stöta på alla, allt språk är format så vi inte har en sexualitet som norm?


   
SvaraCitera

Vapenvila:

Så typ en värld där ingen antar att någon har en viss sorts läggning, alla kan stöta på alla, allt språk är format så vi inte har en sexualitet som norm?

nej, en värld där det inte spelar någon roll


   
SvaraCitera