Aviseringar
Rensa alla

tror att jag ska bli våldtagen??


Ämnesstartare

Min mamma, mormor och morfar låter mig aldrig göra saker ute på eftermiddagen/kvällen. Vi bor i en hyfsat liten by och typ alla är snälla. Ändå får jag aldrig gå ut och göra saker med kompisarna när det blivit "mörkt". Mörkt för dem är när solen håller på att gå ned. jag fick t.ex inte åka hem från en kompis med en buss kl. 18 (fick bara åka hem kl. 17) för att det var så mörkt och mamma trodde typ att jag skulle bli våldtagen eller misshandlad. Om jag ska in till stan PÅ DAGEN blir mormor och morfar galen och tror att jag ska bli bestulen på något, eller misshandlad, eller våldtagen...

Är det liksom normalt för en förälder /morföräldrar att hålla på så? Blir riktigt galen på dem. Fick ju inte ens bo hos en kompis, med 3-4 andra kompisar en natt och hon var påväg att ringa polisen bara för att jag hade missat flera sms och samtal.
Vad ska jag göra?? Hjälp!!


   
Citera

hahaha [sad] fan vad jöbbit


   
SvaraCitera

låter inte friskt att du inte får gå utanför dörren när solen har gått ner nej [crazy]


   
SvaraCitera

skulle också bli vansinnig om min mamma hindrade mej från att få ligga[shake]


   
SvaraCitera

min pappa var lite likadan men det är bara att göra det ändå så ger dom sig förhoppningsvis tillslut [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LisHen95:

Är det liksom normalt för en förälder /morföräldrar att hålla på så?

Det är nog ganska vanligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

min pappa var lite likadan men det är bara att göra det ändå så ger dom sig förhoppningsvis tillslut [party]

försökte men då höll morfar på att få hjärtattack och typ skrek att jag var hjärtlös och att jag typ lämnade hela familjen i sticket och att jag verkligen inte fick...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LisHen95:

försökte men då höll morfar på att få hjärtattack och typ skrek att jag var hjärtlös och att jag typ lämnade hela familjen i sticket och att jag verkligen inte fick...?

De kommer lugna ner sig...

...fast det kan kanske ta ett tag [n]


   
SvaraCitera

LisHen95:

Vi bor i en hyfsat liten by och typ alla är snälla.

Fråga hur många tjejer som bli våldtagna i byn varje år och fråga hur stor sannolikheten är att du skall bli det..


   
SvaraCitera

Vanligt att folk från mor och farföräldrars generation håller på så.
Prata med dem och försök få dem att förstå att ni kan mötas någonstans på mitten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

envitkossa:

De kommer lugna ner sig...

...fast det kan kanske ta ett tag [n]

klart det gör, när de dör så kommer jag typ bli lyckligast i världen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LisHen95:

klart det gör, när de dör så kommer jag typ bli lyckligast i världen!

Nu ska vi inte överdriva här [sad]


   
SvaraCitera

LisHen95:

, när de dör så kommer jag typ bli lyckligast i världen!

[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

envitkossa:

Nu ska vi inte överdriva här [sad]

men jag är seriös?
de kan typ inte tänka klart, de är dementa, helt fuckade och ja, när de dör, kommer liksom alla problem vara lösta... typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LisHen95:

men jag är seriös?
de kan typ inte tänka klart, de är dementa, helt fuckade och ja, när de dör, kommer liksom alla problem vara lösta... typ

Men lilla du, säg inte så. Även om det känns jobbigt så kommer du ångra dig grymt mycket när det väl händer [n]


   
SvaraCitera