Aviseringar
Rensa alla

tror att jag ska bli våldtagen??


Ämnesstartare

envitkossa:

Men lilla du, säg inte så. Även om det känns jobbigt så kommer du ångra dig grymt mycket när det väl händer [n]

vad skulle jag ångra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LisHen95:

vad skulle jag ångra?

Att du säger som du gör [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

envitkossa:

Att du säger som du gör [sad]

alltså det ända jag kommer sakna med dem är att jag brukar få godis där typ (haha?) de är nog det ända, annars gör dom mig bara förbannad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LisHen95:

alltså det ända jag kommer sakna med dem är att jag brukar få godis där typ (haha?) de är nog det ända, annars gör dom mig bara förbannad

Sluta nu.


   
SvaraCitera

Överbeskyddande föräldrar är inte att leka med..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejonhjärta:

Överbeskyddande föräldrar är inte att leka med..

nej, och att hon dessutom har så otroligt dåliga, verkligen sämst argument också!


   
SvaraCitera

LisHen95:

ej, och att hon dessutom har så otroligt dåliga, verkligen sämst argument också!

.. Vilken stad bor du i då? Eftersom du påstod att det är en ''by''.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejonhjärta:

.. Vilken stad bor du i då? Eftersom du påstod att det är en ''by''.

åre, och ja det är en by[wink]


   
SvaraCitera

Rent juridiskt har dina morföräldrar inte ett piss att säga till om då de inte är dina vårdnadshavare. Din mamma däremot är en annan femma, men du har väl en pappa också som har lika mycket att säga till om som hon. Vad säger han om det hela?


   
SvaraCitera

LisHen95:

hon var påväg att ringa polisen bara för att jag hade missat flera sms och samtal.
Vad ska jag göra?? Hjälp!!

Det är din mamma som behöver hjälp, hon verkar paranoid.


   
SvaraCitera

Mina föräldrar var överbeskyddande, därför var jag som en normal 14 åring hemma när jag skulle oavsett tid, detta gav tillslut resultat och jag fick mer frihet under ansvar.

Sköt dig, argumentera och prata för din sak utan hets.

Detta resulterade dock i att jag som 18 åring röjde loss totalt.
Nu, några år senare är jag bara en smula bättre.
Det gäller att göra det bästa av vad man har.
Som mitt fall, sitt på um snart 04:30 på morgonen och svara på trådar.

What a skitunge.


   
SvaraCitera

LisHen95:

åre, och ja det är en by[wink]

Det förekommer våldtäkter även i Åre. Det var väl en tjej som blev gruppvåldtagen i ett soprum i Åre i vintras?

Du borde inte få vara ute när det är sent nej, men att vara hemma innan 18.00 är barnsligt. Det var den tid jag skulle vara hemma på när jag var 7 år. Försök göra en deal. Du kanske tycker att du kan vara ute till 00.00 men sänk gränsen till... 21 kanske så vinner båda parter på det.


   
SvaraCitera

Håller med dina föräldrar, lurkar själv utanför ditt hus i mörkrets beskydd med mitt praktfulla stånd [blush]


   
SvaraCitera

Tja.. Fram till att du är 18, så har du inte ett skit att säga till om. Så vänj dig vid det, eller rym hemifrån. Efter vad jag läst av dina kommentarer i tråden dock hoppas jag verkligen att du växer upp någon jävla gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LisHen95:

Är det liksom normalt för en förälder /morföräldrar att hålla på så? Blir riktigt galen på dem. Fick ju inte ens bo hos en kompis, med 3-4 andra kompisar en natt och hon var påväg att ringa polisen bara för att jag hade missat flera sms och samtal.
Vad ska jag göra?? Hjälp!!

Var ute med en kompis och kollade på våra kompisars match. Vi var en tågstation hemifrån så det tog ett tag för oss att gå hem, när vi väl var framme vid mitt hus åkte en polisbil förbi oss extremt långsamt och kollade på oss. Vi skrattade och skämtade med varandra om att de var ute efter oss, klockan var knappt åtta och solen hade inte gått ner och jag öppnar min yttedörr och möts av 2 stora polismän och en mamma som ser riktigt förbannad ut.
Gissa vad, hon hade ringt polisen för hon trodde precis som din mamma tror kommer att hända dig, att jag skulle ha blivit misshandlad/bortrövad/våltagen eller något liknande.

Så ja, det är rätt vanligt att föräldrar tror att någonting ska hända dock överdriver min mamma alltid med allt -.-'

Det hände när jag var 9-11 tror jag, minns inte riktigt hur gammal jag var men det blir bättre med åren så ge inte upp.
Be din mamma att testa dig, ifall du kan få gå ut en kväll och sen så får hon se ifall något otäckt kommer att hända dig. Det är då extremt viktigt att du svarar i telefon och på hennes sms, det måste du verkligen lära dig att göra annars kommer du nog aldrig få gå ut när du vill.


   
SvaraCitera