Aviseringar
Rensa alla

Tror du på gud?


Ämnesstartare

Jag tror själv inte på gud, enligt mig tror folk på gud för att må bättre och få ett enklare liv.


   
Citera

Tror på en gud som lämnade oss,Han kommer inte hjälpa oss och allt hänger på oss

Nåt säger mig att "Bibelnmedjoel"
kommer "Försöka" få med dig i hans SektMycket glad


   
SvaraCitera

Tror inte på något. Men känns nästan som om någon sitter och spelar sims och att v i är simmarna personen styr.


   
SvaraCitera

Tror på det jag ser. Jag har inte sett någon gud ännu.


   
SvaraCitera

jag tror på den ända levande guden stephen king


   
SvaraCitera

PWr:
Tror på det jag ser. Jag har inte sett någon gud ännu.

Såklart man kan inte se honom, men liksom det finns ju olika händelser som ”han räddade” många liv, tex kan du läsa om kyrkan i Malta och människorna där i, en bomb flög in i kyrkan och sprängdes inte, det verkar ju lite konstigt eller?

Kebaab02:
Tror inte på något. Men känns nästan som om någon sitter och spelar sims och att v i är simmarna personen styr.

Jag tror på Gud men jag är inte den som går till kyrkorna eftersom för mig så ljuger dem mycket, jag typ tror på det vad jag tror, och kanske det känns som ett sim spel men jag tror att vi gör det vad vi gör och sedan guden slags stödjer oss eller peppar upp oss


   
SvaraCitera

Kingerek:

Såklart man kan inte se honom, men liksom det finns ju olika händelser som ”han räddade” många liv, tex kan du läsa om kyrkan i Malta och människorna där i, en bomb flög in i kyrkan och sprängdes inte, det verkar ju lite konstigt eller?

Jag tror på Gud men jag är inte den som går till kyrkorna eftersom för mig så ljuger dem mycket, jag typ tror på det vad jag tror, och kanske det känns som ett sim spel men jag tror att vi gör det vad vi gör och sedan guden slags stödjer oss eller peppar upp oss

 Shit, tror nog att du fick mig att tro på gud där 😮


   
SvaraCitera

NelsonMandela: Tror du på gud?

Jag tror själv inte på gud, enligt mig tror folk på gud för att må bättre och få ett enklare liv.

Jag förutsätter att du inte sätter likhetstecken mellan Gud och religion... eller?


   
SvaraCitera

Nej


   
SvaraCitera

Ja. Bara för att jag inte kan se Honom betyder det inte att Han inte finns. Finns mycket som existerar som jag inte kan se. 


   
SvaraCitera

Jag har trott i flera år att jag trodde på gud men jag egentligen bara ville tro på något. Ha hopp eftersom jag har mått och mår psykiskt dåligt.

Men nu vet jag inte vad jag ska tro. Vem vet det kanske finns något/någon där som ser efter oss.


   
SvaraCitera

Jag tror på att penisar är vackra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kingerek:

Såklart man kan inte se honom, men liksom det finns ju olika händelser som ”han räddade” många liv, tex kan du läsa om kyrkan i Malta och människorna där i, en bomb flög in i kyrkan och sprängdes inte, det verkar ju lite konstigt eller?

Att en bomb som inte detoneras kan säkert bero på tekniska fel, slumpen helt enkelt.


   
SvaraCitera