Aviseringar
Rensa alla

Tror du på Gud?


Ämnesstartare

MarcusKing: Jag har sagt om man inte vet att något finns och om man vet inte om det inte finns så kan man inte veta som sagt. Man ska inte dra slutsatser så fort man får chansen.

Du har ju uppenbarligen dragit slutsatsen att någon form av gud måste finnas eftersom det ej kan motbevisas. Antingen det eller så formulerade du dig klumpigt bara. 

MarcusKing: Jag förstår verkligen inte hur man inte kan tro att det finns en sort Gud eftersom det inte finns något bevis på att det inte finns en eller att det finns en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jagvillboienhatt:

Du har ju uppenbarligen dragit slutsatsen att någon form av gud måste finnas eftersom det ej kan motbevisas. Antingen det eller så formulerade du dig klumpigt bara. 

Formulera mig ganska dåligt. Men i alla fall jag personligen tror inte på att en gud finns eller på att den inte finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing: Bibeln och Koranen finns.

Ha ha Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Ha ha Blink

Det är ju de böckerna med mest bevis liksom Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:

Det är ju de böckerna med mest bevis liksom Tumme upp

Vilka är bevisen i böckerna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Vilka är bevisen i böckerna?

Får be om ursäkt om du inte har insett att jag har varit ironisk med att de var bevis Glad


   
SvaraCitera

MarcusKing: Men i alla fall jag personligen tror inte på att en gud finns eller på att den inte finns.

Om du inte tror att Gud finns, eller om du tror att Gud är ett ord som inte motsvarar något i verkligheten, eller om du helt enkelt inte bryr dig ett skvatt om Gud existerar eller ej - så är du ateist!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ekivok ekvilibrist:

Om du inte tror att Gud finns, eller om du tror att Gud är ett ord som inte motsvarar något i verkligheten, eller om du helt enkelt inte bryr dig ett skvatt om Gud existerar eller ej - så är du ateist!

Jag tror inte på att "Gud" som människan tror på är något som existerar nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:

Jag tror inte på att "Gud" som människan tror på är något som existerar nej.

Att tro på någonting som miljarder andra tror på är ju rimligare än att tro på någonting man hittat på själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing: Jag tror inte på att "Gud" som människan tror på är något som existerar nej.

Med Gud menas en allvetande, allsmäktig, medveten skapare av alltet i världen. Denna entitet är även utanför tiden och rummet. Tror du på en sådan entitet? Jag kommer inte döma, jag frågar bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Med Gud menas en allvetande, allsmäktig, medveten skapare av alltet i världen. Denna entitet är även utanför tiden och rummet. Tror du på en sådan entitet? Jag kommer inte döma, jag frågar bara.

Jag tror på att det finns saker utanför tid och rum eftersom det finns saker som redan gör det (inget levande). 

Panda:

Att tro på någonting som miljarder andra tror på är ju rimligare än att tro på någonting man hittat på själv?

Bara för 6 miljarder tror på att staten är nödvändig så betyder det inte att jag ska göra det. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jagvillboienhatt: Nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing: Jag tror på att det finns saker utanför tid och rum eftersom det finns saker som redan gör det (inget levande).

Okej, men tror du på en medveten skapare av alltet eller är du enbart öppen för att en sån kan finnas? Om ja, då är du tror du på gud eller är agnostiker. Om nej, då är du ateist.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Jagvillboienhatt: Nej

Verkligen inte.


   
SvaraCitera