Aviseringar
Rensa alla

Tror ej jag kommer komma till Nirvana


Blivande_japan:

men inte buddha!

Jo han med. Buddha och jag är bästa kompisar. Vi spelar hästpolo i samma lag. Och Dalai Lama med. [party]


   
SvaraCitera

Asha:

Du verkar ju ha noll koll, nirvana och karma är väll inte samma sak?

Nej det är inte samma sak. Nirvana är det man uppnår. Karma är de goda/onda gärningarna man gör som avgör om man får komma dit eller inte. Sen handlar dat ju om mycket mycket mer, som tillexempel att kunna släppa taget om sina jordliga begär 🙂


   
SvaraCitera

Kennygoes:

Nej det är inte samma sak. Nirvana är det man uppnår. Karma är de goda/onda gärningarna man gör som avgör om man får komma dit eller inte. Sen handlar dat ju om mycket mycket mer, som tillexempel att kunna släppa taget om sina jordliga begär 🙂

jag trodde nirvana var att man tex kopplade sig från verkligheten och därav inte blev berörd av det som händer omkring sig mm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Du verkar ju ha noll koll, nirvana och karma är väll inte samma sak? [tard]

nej, men tror ej man kan komma till nirvana med dålig karma, så sluta förstör min tråd tönt.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

nej, men tror ej man kan komma till nirvana med dålig karma, så sluta förstör min tråd tönt.

du kan vara tönt [cry][mad][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

du kan vara tönt [cry][mad][mad]

tsss[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Jo han med. Buddha och jag är bästa kompisar. Vi spelar hästpolo i samma lag. Och Dalai Lama med. [party]

tror du ljuger lite för mig nu!


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

tror du ljuger lite för mig nu!

Mm [blush]
Dalai Lama spelar inte, han är bara bänknötare. [n]


   
SvaraCitera
Vision

Asha:

jag trodde nirvana var att man tex kopplade sig från verkligheten och därav inte blev berörd av det som händer omkring sig mm

Att hamna i nirvana menas att man blir en del av "det stora hela" alltså att upphöra att finnas, sluta återfödas när man dött. (en plats man kommer till genom goda gärningar etcetc) MEN avslappningsövningar kan leda till att man hamnar i ett tillstånd som liknar nirvana. Eeh, tror jag [shake]


   
SvaraCitera

Vision:

Eeh, tror jag

precis, dehär med nirvana är inget jag riktigt kan... sätt på Avatar - Season 2 Episode 19 - The Guru där mina kunskaper kommer från i princip [cool]


   
SvaraCitera

Asha:

precis, dehär med nirvana är inget jag riktigt kan... sätt på Avatar - Season 2 Episode 19 - The Guru där mina kunskaper kommer från i princip

OMG det avsnittet ÄGER! haha, fast det ligger mycket ifrån buddhismen i det (:
Man kan göra meditationsövningar som hjälper en att slappna av och släppa taget vilket hjälper en att komma till nirvana [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Dalai Lama spelar inte, han är bara bänknötare. [n]

tänkte väl att män i klänning inte kan spela![shake]


   
SvaraCitera

Jag säger som Herman Hedning, dyngbaggen måste vara det bästa man kan återfödas till. Man har mat i mängder och man får dessutom ha den ifred. [smile]


   
SvaraCitera

Det går möjligen att uppnå Dave Grohl och Kirk Noovortlksakke.


   
SvaraCitera

Vart kommer du då?


   
SvaraCitera