Aviseringar
Rensa alla

Tror jag är gravid. Någon som har erfarenhet av symptom som kan hjälpa mig?


Ämnesstartare

Hej. Jag äter ppiller men missar ofta och avbryter kartan mitt i allt i hopa så att jag slipper få mellanblödning. Då är jag ju inte skyddad i en vecka eller hur det är och jag och min kille har alltid sex utan kondom. För ca en månad sedan så kom han i mig också, precis efter att jag avbrutit min karta. Dvs inte var skyddad..
Det började med att jag fick ont i ryggen, längst ner. Blev trög i magen, gasig och lös/hård., fick tjocka flytningar och vattniga som om att jag skulle ha kissat på mig, kissar ofta, mår illa och har "mensvärk". Nu känner jag mig svullen om magen.

Jag ska ha ppiller mens på onsdag, men jag vet inte.. jag har hört att man kan få "mens" även om man e gravid, så jag ska köpa ett test i veckan tror jag. Men jag undrar bara om någon här har varit gravid eller vet nått och som kan hjälpa mig?
Är snart 17 år.


   
Citera
Ämnesetiketter

ta ett test, det finns ingenting annat att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

juste: är hungrig hela tiden men så fort jag äter så mår jag lite smått illa. mina bröst ömmar också.


   
SvaraCitera

Ingen här är synsk det du ska göra är att gå till ungdomsmottagningen för gratis test eller köpa ett på t.ex ICA. Inte pinsamt alls Går hur snabbt som helst PLUS sluta slarva med pillrerna inga mer barn till den här onda världen!!


   
SvaraCitera

tänkte precis skriva att som man bäddar får man ligga men de e ju helt meningslöst att skriva d så d gör jag inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen som har varit gravid här som vet ?


   
SvaraCitera

alltså det starkaste symptomet på graviditet är ju ett positivt graviditetstest, resten är bara spekulationer


   
SvaraCitera

Chansen att du är gravid finns. Chansen att du fått / hjärnan hittar på olika symptom av oro och oregelbundet intag av p-piller finns också. Jag fick också massa konstiga symptom för ett tag sedan, utan att vara gravid. Det är bara att ta ett test och hoppas på det bästa.


   
SvaraCitera

Dagens tips:

använd google


   
SvaraCitera

Det är nog bara kroppen som lurar dig gumman, köp ett test för säkerhets skull så du vet. Men finns här som stöd om det behövs!

KramHjärta


   
SvaraCitera

Blir ledsen av dagens ungdomar. Ni måste ta ansvar och lära er om hur man tar hand om sig.


   
SvaraCitera

pregnant.jpeg?1344908706

Ser din mage ut såhär? I sådana fall är du nog dessvärre gravid.


   
SvaraCitera

om man inte vill ha barn, varför är man så dum att man inte skyddar sig
vissa människor borde ha sexförbud 


   
SvaraCitera

Symptomen är olika för alla men dock är illamående, behovet att gå på toaletten samt flytningar oftast dem vanligaste samt tidigaste symptomen som uppkommer. Jag hade alla symptom som du nämde och jag hade även en "metall/järn" liknade smak i munnen. Risken finns att du är gravid men bara vänta och se om mensen kommer, om det inte har kommit efter 2 veckor så gå och ta ett graviditetstest. Men ofta när man tror att man är gravid, liksom är orolig så kan det helt enkelt bli att man känner alla dessa symptom även fast det bara är ett trick på både kroppen och hjärnan. Man kan även ha mens när man är gravid, men det är inte så vanligt så om du får din mens så är det nog ingen fara men givetvis kan du ju alltid ta ett test ändå för att veta helt säkert om du är orolig.

Det är bara att fråga om det är något mer du undrar över =)


   
SvaraCitera

Skengraviditet? Alltså att du intalar dig själv att du är gravid och då får du symptom som visar på det. Annars kan det vara grov pms eftersom det är innan mensen 🙂


   
SvaraCitera