Aviseringar
Rensa alla

Tror jag är påväg mot ett återfall... HJÄLP


Ämnesstartare

Hej jag har haft anorexi/har anorexi (påstår själv att du alldrig riktigt blir frisk. Jag mår hyfsat bra nu är "normal viktig" och äter bra för det mesta. Min mens är tillbaka och mina värden bra. Jag satasar på att bli dansare och dansar minst 3 timmar per dag vilket kräver ett otroligt energi-intag. Jag har just skadat nacken vilket gör att jag inte kan dansa och jag har nu fått en fixidé att sluta äta kolhydrater. Eftersom jag inte tränar nu trpr jag inte att jag böhöver äta, räknade att jag ätit 800 kcal idag och inser att detta är inte bra... Någon som har tips?


   
Citera
Ämnesstartare

Ät [love]


   
SvaraCitera

det är telepati i ditt huvud där en person sitter och ger dig fix ideer som gör att du tyvärr kommer att torteras under ett långt tag med ätstörningar. du kan försöka att äta men det kommer inte att funka för det är telepati i ditt huvud...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evidently:

Ät

Jag försöker 🙂

toshiba:

det är telepati i ditt huvud där en person sitter och ger dig fix ideer som gör att du tyvärr kommer att torteras under ett långt tag med ätstörningar. du kan försöka att äta men det kommer inte att funka för det är telepati i ditt huvud...

Haha det lät komplicerat, och inte så possitivt 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kämpa på tjejen, har du klarat det förut ska du klara det nu! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och vill du prata finns alltid jag här... [smile] Är ingen expert på anorexia, men kan ändå lyssna och vara stöttande. Har väl ett liknande problem fast att jag äter mer än jag borde [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack det är sant men jag har typ kört fast nu. Jag lyckas alltid lura mig själv till att jag ska äta osv men det börjar gå trögt. Det är skönt att någon lyssnar som inte anser att man är dum i huvet. 😛
Innebär det att du hetsäter då? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå efter en matlista, som säger ungefär hur man ska äta om man inte tränar så mycket. Alltså 2000kcal, också ät enligt tallriksmodellen 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vart hittar man en sådan då? 🙂


   
SvaraCitera

gör ett matschema där du kan kryssa i när du ätit frukost, lunch, middag och mellanmål, om du äter det. för min del funkade det rätt bra [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sveaa:

Vart hittar man en sådan då? 🙂

Jag har fått min ifrån BUP. Kontakta någon dietist förslagsvis 🙂
Annars kan du läsa min här: http://soelas.se/ under kategorin: behandling


   
SvaraCitera