Aviseringar
Rensa alla

tror jag har satt mig i skiten lite (invandrare,stöld,vandalisering,hatbrott)


Ämnesstartare

*teoretiskt talat*

allt detta började förra sommaren.

som vanligt va det lugnt i det lilla samhället där det bor ca. 500 personder som jag bodde i, men efter det så är det aldrig lugnt numera.

en zigenarfamilj flytta hit. 

och efter det har det framkommit bilstölder,bilolyckor,cykelstölder,knivhot, ja ni fattar nog vinkeln.

och en av cyklarna som dom där snodde var självklart min.

så igårkväll tyckte jag det var dax för lite payback

ja, omogen,okreativ och feg som jag är så lät "skära sönder däcken och skriva något med spritpenna på bilen"

som en bra plan.

jo, och jag gjorde det, det var ganska lätt att veta vilken bil dom hade, har sett den förut men allt jag visste va att den var vit.

när jag till slut kom fram till bilen så var det ganska lätt att veta vilken som var deras, det hade börjat växa något grönt på det, den var rostig och den hade bara 3 sidorutor.

så lag skärde ett däck, och skrev ett och annat (det mesta med lite främlingsfientlighet)

och jag är ganska ärlig av mig och berättade för min pappa vad jag gjort.

han blev orolig, ringde till min mamma och dom pratade lite.

dom blev inte arga på mig, för jag tror att dom vet, och jag tror nog att du som läser detta också tycker någonstans att dom mer eller mindre förtjänade att smaka på sin egen medicin.

men det värsta var när min mamma ringde upp mig, och visste tydligen vad det här var för zigenarfamilj.

dom hade flyttat ifrån en förort som ligger ca 3-4 mil härifrån för att dom tydligen "hade problem med dom som bodde där" (oj va synd att dom blir tvugna att flytta när dom hoppar på folk med kniv, ska vi ge dom lite mer socialbidrag eller?)

och min mor berätta också att dom gett sig på personer i grupp och misshandlat folk.

själv så tror jag inte att jag själv förstår allvaret i situationen jag har satt mig i.

och en annan sak jag inte förstår är invandrarpolitiken i detta land.

vad ska jag göra?

diskutera gärna också lite om händelserna.

tack för mig.


   
Citera
penja

Om allting stämmer låter det de gjort och även det du gjort väldigt onödigt. 

Men du får inte glömma bort att det handlar om just denna familj. Och kanske till och med bara om någon i familjen. Det behöver inte handla om invadrarpolitiken. 


   
SvaraCitera

dom kommer kasta förbannelser på dig "onda ögat" och så å de kommer ta dina husdjur och koka zigenarhäxsoppa på


   
SvaraCitera

Hmm... neka till allt. Alla anklagelser men ligg lågt ett tag. Jag fattar dock inte varför du inte innan skaffade ett par bollar och konfronterade familjen om cykeln, om du nu vågade skära upp däcken och skriva främlingsfientligt till dom. Snacka om ryggradslös.

Och du, ingen fattar invandrarpolitiken i detta land

mvh en babbe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

penja:
Om allting stämmer låter de dom gjort och även det du gjort väldigt onödigt. 

Men du får inte glömma bort att det handlar om just denna familj. Och kanske till och med bara om någon i familjen. Det behöver inte handla om invadrarpolitiken. 

jag vet, förlåt, jag bor ju på landet och varendra invandrare som jag stött på har levt upp till mina förväntningar om jag säger så, och självklart så vet jag att inte alla invandrare är likadana.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind:
Hmm... neka till allt. Alla anklagelser men ligg lågt ett tag. Jag fattar dock inte varför du inte innan skaffade ett par bollar och konfronterade familjen om cykeln, om du nu vågade skära upp däcken och skriva främlingsfientligt till dom. Snacka om ryggradslös.

Och du, ingen fattar invandrarpolitiken i detta land

mvh en babbe

när polisen kommer hem till dom varje helg för att dom har supit sig fulla och börjat vifta sin kniv mot alla så, förlåt men jag tror inte att jag är den enda som inte skulle ha "bollar" till att konfronterade dom... S:


   
SvaraCitera
penja

Alex4nderP:

jag vet, förlåt, jag bor ju på landet och varendra invandrare som jag stött på har levt upp till mina förväntningar om jag säger så, och självklart så vet jag att inte alla invandrare är likadana.

Till dina fördomar menar du. Jag bor också på landet, är det nått att skylla på för att vara smygratist? (Menar inte nödvändigtvis att du är det)men, det verkar lite så att folk på landet är det. jag har skällt ut många här pga inskränkta dumma uttalanden och idiotiska åsikter. Det är himla synd och bör ändras snarast.


   
SvaraCitera

eh, kan inte säga annat än att du är dum i huvudet och att dina värderingar borde ta sig röven. 


   
SvaraCitera
penja

Lät på dig som att det är mer okej att vara rasist på landet. Du hör hur dumt det låter va? 


   
SvaraCitera

Alex4nderP:

när polisen kommer hem till dom varje helg för att dom har supit sig fulla och börjat vifta sin kniv mot alla så, förlåt men jag tror inte att jag är den enda som inte skulle ha "bollar" till att konfronterade dom... S:

Jag fattar inte vad du skriver.  Men om jag förstår rätt, så klaga inte då? Om du nu inte got the balls att konfrontera dom och fråga så ska du inte klaga att du satt dig i skiten. Du skulle polisanmäla det i första hand och SEN agera. Jag kan inte säga mer. Bara lås in dig i rummet och undvik kontakt med det yttre världen, ditt smygrasistiska mes.


   
SvaraCitera

Alex4nderP:

när polisen kommer hem till dom varje helg för att dom har supit sig fulla och börjat vifta sin kniv mot alla så, förlåt men jag tror inte att jag är den enda som inte skulle ha "bollar" till att konfronterade dom... S:

Förlåt, men är du säker på att du är en svensk eller? Du stavar inte som en i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

penja:
Lät på dig som att det är mer okej att vara rasist på landet. Du hör hur dumt det låter va? 

ja, jag vetförlåt men diskussioner om rasims tar aldrig slut, så vi slutar det här nu innan den börjar.


   
SvaraCitera

sicilianmind: Och du, ingen fattar invandrarpolitiken i detta landmvh en babbe

De flesta "zigenare" som kommer till Sverige är medborgare i något land i EU, och i och med den inre marknaden kan Sverige inte neka unionsmedborgare att bosätta sig i Sverige, med andra ord är detta ingen invandringsfråga såatteh


   
SvaraCitera
penja

Alex4nderP:

ja, jag vetförlåt men diskussioner om rasims tar aldrig slut, så vi slutar det här nu innan den börjar.

Du drog igång den redan i trådstarten. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind:

Förlåt, men är du säker på att du är en svensk eller? Du stavar inte som en i alla fall.

stava jag fel?! D:


   
SvaraCitera