Aviseringar
Rensa alla

TrOr JaG vEt vAd JaG vIlL JoBbA sOm Nu


Ämnesstartare

Apotekstekniker, översättare eller medicinsk sekreterare woop woop

inte så långa utbildningar heller så jag slipper bli fett gammal innan jag blir detta
det är alltså verkliga yrken

drömyrken
manusförfattare
krönikör
författare
svensklärare
skolkurator

tyvärr går det typ inte o bli som man drömmer
men de e kul
o drömma ändå


   
Citera

Hallå kan ni sluta ta varandras avatarer fast spegelvända? sluta messa up my mind!!

Men ok roligt för dig själv vill jag bli en mediaprofil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

medicinsk sekreterare

min mamma säger att de har typ 16000 i ingångslön och jättedålig löneutveckling. satsa på apotekstekniker istället verkar dessutom roligare[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

min mamma säger att de har typ 16000 i ingångslön och jättedålig löneutveckling. satsa på apotekstekniker istället verkar dessutom roligare[cute]

fast medicinsk sekreterare verkar ha roliga uppgifter jö 🙂 bland annat sitta i receptionen på t.ex sjukhus...de verkar najs.. men just nu så känns apotekstekniker bäst. men jag måste ju fixa behörighet så mina känslor om detta kan hinna ändras.


   
SvaraCitera

Såg att du ändrat nu!!

jag vill bli författare också så jag sitter och skriver på min bok nu så kan jag kanske lämna den till förlag till årsskiftet. Eller när jag nu kommer på hur man gör för att få sin bok publicerad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

fast medicinsk sekreterare verkar ha roliga uppgifter jö 🙂 bland annat sitta i receptionen på t.ex sjukhus...de verkar najs..

blir nog ganska tråkigt efter ett tag, särskilt eftersom att man inte har några större karriärmöjligheter och kommer sitta där i typ 45 år[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

jag vill bli författare också så jag sitter och skriver på min bok nu så kan jag kanske lämna den till förlag till årsskiftet. Eller när jag nu kommer på hur man gör för att få sin bok publicerad.

Skoj 🙂
Tänkte också göra så sen.


   
SvaraCitera

Angelize:

bland annat sitta i receptionen på t.ex sjukhus...de verkar najs..

behöver man utbildning för det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

blir nog ganska tråkigt efter ett tag, särskilt eftersom att man inte har några större karriärmöjligheter och kommer sitta där i typ 45 år[sad]

Mm,vill kunna "klättra" mig uppåt faktiskt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

behöver man utbildning för det?

Jag vet inte, jag har försökt ta reda på det, men finner inget när jag googlar. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Mm,vill kunna "klättra" mig uppåt faktiskt...

mh, så satsa på apotekare!


   
SvaraCitera

Angelize:

Jag vet inte, jag har försökt ta reda på det, men finner inget när jag googlar. [sad]

gå till ett sjukhus och fråga damen i receptionen vad hon har för utbildning [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Jag vet inte, jag har försökt ta reda på det, men finner inget när jag googlar.

jo tror det, det är ju mest massa pappersarbete med sekretessbalaga journaler hit och dit osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"En översättare arbetar med skriftlig eller i vissa fall muntlig kommunikation (t.ex. översättning av filmer eller TV-program, s.k. undertextning). Arbetet kan bestå i att översätta allt från datormanualer och domstolsbeslut till teaterpjäser och videofilmer. Han eller hon översätter i de allra flesta fall från ett eller flera främmande språk till sitt modersmål."

Verkar också skoj men jag tror den utbildningen är längre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

mh, så satsa på apotekare!

va vill du själv bli? 😛


   
SvaraCitera