Aviseringar
Rensa alla

Tror ni jag skulle passa som lärare?


höna

Anura:

Vet du elaka vissa barn kan vara?

har inte hört många barn som är rasistiska. elaka kan dom va mot vem som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

har inte hört många barn som är rasistiska. elaka kan dom va mot vem som helst.

Många barn som kan anses som främlingsfientliga eller aning rasistiska är dem som oftast får det hemifrån. Ens föräldrar berättar ju hur hemska invandrare och "negrer" är osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Som rubriken lyder. Ja eller nej? och varför inte?

Nej, du har kassa betyg så med största säkerhet kan du inte det du borde lära ut, du är rädd för allt och alla, du är dum i huvudet, du pratar alldeles för mycket om bajs osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

du är rädd för allt och alla, du är dum i huvudet,

Det stämmer verkligen inte! Jag är inte alls rädd för allt och jag är inte dum i huvudet? :s Vart har du fått det ifrån? :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lol nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Det stämmer verkligen inte! Jag är inte alls rädd för allt och jag är inte dum i huvudet? :s Vart har du fått det ifrån? :s

Dina trådar. Visserligen hoppas jag fortfarande på att du är ett troll, men still.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Dina trådar. Visserligen hoppas jag fortfarande på att du är ett troll, men still.

Folk kan uppfatta mig som väldigt paranoid/osäker. Vilket jag kan erkänna att jag ändå är. Men jag är inte rädd för så mycket. Fast vadå, om vissa saker är en realitet vad ska man annars göra? Människor är rädda för saker som kan anses vara farliga osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Hur är jag osäker? Du vet väl att många barn kan vara väldigt elaka speciellt mot svarta. "Neger" är de ord man oftast hör utav barn, vilket dem får ifrån hemmet.

Är man rasist om man säger neger?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burger:

Är man rasist om man säger neger?

Saken är den att du inte vet hur det känns som svart att bli kallad just det. Men man kanske inte är det, men är inte kul alls att bli kallad det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Fast vadå, om vissa saker är en realitet vad ska man annars göra?

grejen är att det bara är du som fått för dig det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Saken är den att du inte vet hur det känns som svart att bli kallad just det. Men man kanske inte är det, men är inte kul alls att bli kallad det.

Jo jag vet hur det känns att bli kallad det. Har blivit kallad andra saker också...

Men man måste tänka på meningen bakom ordet. Vissa använder det neutralt och andra använder det rasistkt eller för att kränka.

Ordet neger har använts länge i sverige och har inte haft en negativ laddning, men jag tror att folk associerar neger med "nigger" som har en negativ laddning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

grejen är att det bara är du som fått för dig det.

Hahah nej. Då måste du ha en dålig verklighetsuppfattning. Det finns mycket rasism i landet nu speciellt under dessa ekonomiska tiderna.


   
SvaraCitera
zIGGE

Absolut


   
SvaraCitera
zIGGE

Enda anledningen till att andra säger nej, är utav vad jag sett, att du skapra irriterande frågeställningar. Men ärligt talat är inte det lärare är till för?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Hahah nej. Då måste du ha en dålig verklighetsuppfattning. Det finns mycket rasism i landet nu speciellt under dessa ekonomiska tiderna.

Och på vilket sätt är det farligt att vara invandrare bara för att folk är rasister? [tard]


   
SvaraCitera