Aviseringar
Rensa alla

Tror ni på plastikoperation?


Ämnesstartare

Är det något ni tror är bra för en? Och hjälper en?


   
Citera
Ämnesstartare

i sin nuvarande kosmetiska skepnad nej.

potentiellt ja. 


det finns förvisso redan medicinskt berättigade implantat. jag har själv haft ett. men de är knappast det första man tänker på när man hör ordet plastikkirurgi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kanske någon gång..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är väl olika från person till person. Ofta beror ju osäkerheten inte på det man söker förändra utan att man snarare projicerar den på det, men i vissa fall är det en väldigt tydlig plan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:
 det finns förvisso redan medicinskt berättigade implantat. jag har själv haft ett.    

Och det var?

ont: Nej tror inte det är bra för något förutom för de som har sjukdomar/missbildningar som vill kunna känna sig mer normala. Abnormiteter är säkert inte lätta att leva med om samhället fördömer en pga det, men frågan är ju då om man ens vill förändras. I övrigt tror jag att man bara vill åtgärda en annan sak om man fixar något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skaru dra en Michael Jackson? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plastikoperation kan förändra ditt utseende, ja. Men det är ingen garanti för att du kommer tycka bättre om ditt yttre, då självkänslan sitter i det psykiska och kan rubbas av andra annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn:

Och det var?

rör i örat

dårå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Neeeeej, man kan så drabbas lätt av "storleksblindhet" med mera. Men talarna där över förklarar det bra. Tror ej på sådant då allt sitter i psyket. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

rör i örat

dårå?

Men hur räknar du det som plastikoperation? Antar att du menade att du hade för att du hade stela trumhinnor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn:

Men hur räknar du det som plastikoperation? Antar att du menade att du hade för att du hade stela trumhinnor

det är en plastikoperation strikt sett, men inte en kosmetisk och därför ej normalt betraktad som en plastikoperation eftersom de kosmetiska är mer omtalade och får stå modell för hela fenomenet.


   
SvaraCitera

df rqp: rör i örat

Bara för att röret är av plast betyder det inte att det är en plastikoperation..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej, är livrädd för sånt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
Skaru dra en Michael Jackson? 

funderar på att göra de.. kanske blir bättre?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dumbfounded:

Bara för att röret är av plast betyder det inte att det är en plastikoperation..

projicera mer dumheter på mig tack. det är väldigt uppfriskande.

"Plastic surgery is a medical specialty concerned with the "correction" or restoration of form and function. Though cosmetic or aesthetic surgery is the best-known kind of plastic surgery, most plastic surgery is not cosmetic;[2] plastic surgery includes many types of reconstructive surgeryhand surgerymicrosurgery, and the treatment of burns."

wikelipikelipedia

kanske har missförstått begreppet dock.
på svenska står det såhär:

"Plastikkirurgi är sådan kirurgi som inte syftar direkt till att bota en akut sjukdom. Två huvudtyper finns: rekonstruktiv plastikkirurgioch estetisk plastikkirurgi. Någon tydlig gräns mellan dessa två typer av plastikkirurgi finns inte."

där passar ju ej mitt ingrepp in, tror jag. antar att öroninflammationer räknas som akut sjukdom.
men det är inte för att röret är av plast som jag kallade det plastikkirurgi.


   
SvaraCitera