Aviseringar
Rensa alla

Tror ni på spöken? förklraa varför ni tror eller om ni inte tror.


Ämnesstartare

stoner:

Följande fråga till dig är naturligtvis väldigt OT men... enl dig är Gud skaparen av universum. Detta skedde för ca 13,7 miljarder år sedan. Dvs 13,7 tusen miljoner år sedan. Vår egen jord är ca 4,5 miljarder år gammal. Dvs 4,5 tusen miljoner år gammal. Varför får plötsligt Gud den märkliga idén att skapa sin "förstfödda" son för 2000 år sedan? Han kan ju ha skapat mängder med söner tidigare som saknas uppgifter om i historien?

Han skapade Jesus innan jorden grundades, det står i uppenbarelseboken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och i Johannes 1:1


   
SvaraCitera

Nej, tror inte på spöken, inte gud heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marioswish:
Nej, tror inte på spöken, inte gud heller.

Jag tror på att något övernaturligt finns i uniersum, kanske något liv, man har ju hittat liv på mars, dvs vatten. Men spöken tror jag mer på att de sitter i hjärnan. Gud tror jag mer är ett begrepp man använder då man inte vet exakt hur allting kom till, de finns teorier där gud (dvs en man skapade jorden) och ingen har ju sett gud och de som isf sägs ha sett han är ju döda sen nåra år..Man har ju bilder på gud och jesus men de är bara gestalter av hur man trodde dem såg ut då. Jesus, tror jag mer var en medelåldersman som kunde mycket , hade mycket kunskap, likaså var det med häxor, eller tex sokrates, alla var liksom udda och unika och kunde mycket om olika saker, därav att samhället ansåg de som annorlunda. Detta kom att uppstå sedan på 1900 talet (tror det var runt då) då man tog in personer med diagnoser i hemliga byggnader för att distansera dem från samhället, för att man hade för lite kunskap helt enkelt om diagnoser. Redan förr tiden, trodde man att personer var besatta av demoner, men det handlade om kroppens sätt att hantera olika traumatiska händelser, så det är kroppens försvarsmeknasim, det vet man idag. Då visste man inte det pga brist på kunskap. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BibelnMedJoel: Han skapade Jesus innan jorden grundades, det står i uppenbarelseboken.

Hur går det ihop om vår egen jord är ca 4,5 miljarder år gammal. Dvs 4,5 tusen miljoner år gammal och Jesus enl bibeln föddes vid vår tideräknings början dvs för 2017 år sedan.

Blandar du inte ihop Jesus med Adam och Eva?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Hur går det ihop om vår egen jord är ca 4,5 miljarder år gammal. Dvs 4,5 tusen miljoner år gammal och Jesus enl bibeln föddes vid vår tideräknings början dvs för 2017 år sedan.

Blandar du inte ihop Jesus med Adam och Eva?

Johannes 1:1- 3
I begynnelsen var Ordet, och Ordet var hos Gud, och Ordet var Gud.
Detta var i begynnelsen hos Gud.
Genom det har allt blivit till, och utan det har intet blivit till, som är till.
Johannes 1:14
Och Ordet vart kött och tog sin boning ibland oss, och vi sågo hans härlighet, vi sågo likasom en enfödd Sons härlighet från sin Fader, och han var full av nåd och sanning.

Sammanfattning: Jesus har funnits sedan begynnelsen då som du ser här så är han Ordet.
Begynnelsen är alltså innan jorden skapades då bibeln säger
"I begynnelsen skapade Gud himmel och jord"

Jesus är alltså vem vi lever av och vem vi rör oss i, han är Guds ord och han blev kött.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill tilläga för dig att Jesus, Lammet blev dräpt innan jordens skapelse, då detta står i uppenbarelseboken.
Vilket betyder att köttet vi såg komma till jorden är som en efterbild av vad som redan tagit plats i himmelen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BibelnMedJoel:
Jag vill tilläga för dig att Jesus, Lammet blev dräpt innan jordens skapelse, då detta står i uppenbarelseboken.
Vilket betyder att köttet vi såg komma till jorden är som en efterbild av vad som redan tagit plats i himmelen.

Jag har kollat din Youtube kanal och jag undrar lite gör du tänker när du säger att man kan bli av med schitzofreni från en dag till en annan och att man är besatt av demoner.

vad jag vet så kan inte det stämma för att vi får sjukdomen eller diagnosen vid födelsen och kan få olika beteenden efter tex ett trauma osv. Tex om man blir våldtagen får man ju ett sk beteende efter själva traumat dvs våldtäkten. Då reagerar ju kroppen som en försvarsmekanism för att skydda sig från att återuppleva traumat. Detta kan då bli att man får tex panik ångest eller liknande beteenden. För man vill inte bli påmind om platsen där traumat hände. Då vet vi ju att det är bevis på att de inte är demoner som styr oss utan att de är hur kroppen fungerar under processen av en jobbig situation. Man bearbetar ju själva traumat och därav så reagerar kroppen på olika sätt. 

tex i skräckfilmer tar de detta exemplet i filmen exorsism de handlar ju då om att kvinnan varit med om ett trauma eller är psykiskt sjuk och detta är ju under tiden man inte hade så mycket kunskap om mediciner och sådant. Då trodde man ju att de var demoner för man inte visste exakta problemet. Men idag vet vi ju att de inte är demoner pga att vi har forskning och vetenskapen på det. Lär man sig om hur kroppen och hjärnan fungerar eller läser psykologi så förstår man att de är mer än att de är någon demon som helt plötsligt ska ha kommit in i någon person, i mina ögon låter de lika mycket som att man trodde på häxor och troll och de vet man ju idag att de inte heller va sant. I skräckfilmer använder de ju oftast Bibeln och gör det mer läskigt för att det är något folk inte vet exakt svar om det. Dvs att de vi vet om Gud och Jesus är ju bara gestalter av hur vi tror dem såg ut. Vi kan ju inte fråga  någon  från dem tiden då dem personerna är döda...de vi kan veta är att dinosaurier och folk som tex mumier funnits med hjälp av arkeologer och forskning. Men Jesus och gud fanns ju långt innan det. Nu är jag dålig på årtal men ingen har ju bevisat att Gud och Jesus finns utan de man vet är ju gestalter av hur man tror dem såg ut på den tiden. Jag tror ju att Jesus var en medelålders man och kunde mycket men jag tror han är lika kunnig som man trodde att kvinnor var häxor som kunde mycket om mediciner, de innebär ju inte att de är häxor bara för att de kunde mycket om mediciner därav anledningen till att folk trodde dem var udda för att dem kunde mycket och mer än andra. De är ju idag många med diagnoser som är väldigt smarta och har sämre för måga socialt men de är ju inte så att dem är häxor eller något för det för nu vet ju vi vad det beror på. 
 

Jesus och Sokrates och häxor och annorlunda personer är ju exempel på att folk distanserade sig från dem pga den okunskap de hade, likaså sker idag att man tar avstånd från de udda människorna men idag har vi mer förståelse kring detta för vi föreläser och forskar om det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jossie94:

Jag har kollat din Youtube kanal

Jesus och Sokrates och häxor och annorlunda personer är ju exempel på att folk distanserade sig från dem pga den okunskap de hade, likaså sker idag att man tar avstånd från de udda människorna men idag har vi mer förståelse kring detta för vi föreläser och forskar om det. 

Oj oj oj, du går DEEP Jossie.
Anledningen att jag vet att det är demoner är följande: Min pastor har besegrat en sån demon, den var i en kvinna som just råkade vara en patient på ett mental sjukhus.
Hon tog mediciner varje dag och pratade med psykologer i flera år, men uppenbarligen fungerar inte sånt.
Hon besökte IAF hans kyrka, och somnade på Gudstjänsten, hon vaknade sedan upp och ropade "Hjälp mig"
Dom skulle sätta henne i bilen och köra hem henne när min pastor sa, jag måste be för henne.
Då gjorde han det.
Gissa vad hon gjorde, hon spottade honom rakt i ansiktet.
Han såg på hennes blick att hon inte var den samma som när hon ropat Hjälp.
Han tog då tillbaka henne in i kyrkan och där bad dom för henne igenom hela natten det var ett sånt kaos där inne!
Dom var hur trötta som helst, dom hade kämpat med henne, hon skrek och betedde sig som en galning.
Men när natten var nära sitt slut så hände någonting makalöst.
Hon reste sina händer upp mot himmelen och började tacka Gud med en sång.
min pastor sa att det var något av det ljuvligaste han hört efter all den kampen.
att äntligen vart hon befriad.
Det är djupt som du säger, de fick be mer för henne men idag är hon ute och evangeliserar, hon är helt frisk ifrån alla diagnoser hon hade PGA bön och Jesus.

Häxor existerar, jag har haft med dom att göra och jag har också varit en.
Jag ska understryka för dig, jag känner flera som gått till psykologen, där blir dom bemötta som att det är ett fel på deras hjärna eller uppväxt, lösningen blir alltid att medicineras.
Det har förstört människors liv bara så du vet.

Men Jesus räddar varje gång, så enkelt är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BibelnMedJoel:

Oj oj oj, du går DEEP Jossie.
Anledningen att jag vet att det är demoner är följande: Min pastor har besegrat en sån demon, den var i en kvinna som just råkade vara en patient på ett mental sjukhus.
Hon tog mediciner varje dag och pratade med psykologer i flera år, men uppenbarligen fungerar inte sånt.
Hon besökte IAF hans kyrka, och somnade på Gudstjänsten, hon vaknade sedan upp och ropade "Hjälp mig"
Dom skulle sätta henne i bilen och köra hem henne när min pastor sa, jag måste be för henne.
Då gjorde han det.
Gissa vad hon gjorde, hon spottade honom rakt i ansiktet.
Han såg på hennes blick att hon inte var den samma som när hon ropat Hjälp.
Han tog då tillbaka henne in i kyrkan och där bad dom för henne igenom hela natten det var ett sånt kaos där inne!
Dom var hur trötta som helst, dom hade kämpat med henne, hon skrek och betedde sig som en galning.
Men när natten var nära sitt slut så hände någonting makalöst.
Hon reste sina händer upp mot himmelen och började tacka Gud med en sång.
min pastor sa att det var något av det ljuvligaste han hört efter all den kampen.
att äntligen vart hon befriad.
Det är djupt som du säger, de fick be mer för henne men idag är hon ute och evangeliserar, hon är helt frisk ifrån alla diagnoser hon hade PGA bön och Jesus.

Häxor existerar, jag har haft med dom att göra och jag har också varit en.
Jag ska understryka för dig, jag känner flera som gått till psykologen, där blir dom bemötta som att det är ett fel på deras hjärna eller uppväxt, lösningen blir alltid att medicineras.
Det har förstört människors liv bara så du vet.

Men Jesus räddar varje gång, så enkelt är det.

Okej har aldrig hört något likande.. med tanke på vad alla tror på så respektera jag det men jag själv är väldigt skeptisk då jag tror mer på psykologin och på hur kroppen och hjärnan fungerar. Tro mig hjärnan kan mycket och även luras lite...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BibelnMedJoel: Min pastor...

Du skrev i ett annat inlägg att du inte tillhörde någon kyrka eller samfund? Ljuger du i Guds namn?  Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jossie94:

Okej har aldrig hört något likande.. med tanke på vad alla tror på så respektera jag det men jag själv är väldigt skeptisk då jag tror mer på psykologin och på hur kroppen och hjärnan fungerar. Tro mig hjärnan kan mycket och även luras lite...


Där är bara en av 7 gånger 70 tusen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BibelnMedJoel:
Förlita dig inte på människor.
Varje människa kommer att göra dig besviken!
Var försiktig och investera inte allt vad du har, livslust, glädje, känslor i människor.
Detta är sant: Ingen människa kan hantera att bära din själ igenom livet.
Dra detta till sin slutdestination; Döden. 
Hur ska en människa leda dig in i nästa värld?
Det går inte.
Så mitt råd till dig är att du förlitar dig på Gud för han ska ge tillbaka allt vad du ger honom och mer än så, du ska få ett överflöd av honom och bli världens ljus, och jordens salt.

Jag tycker detta är lite intressant, jag har kollat din youtube kanal och du säger att man kan vara diagnoserad hur det nu stavas(?) säger man så? med schitzofreni, och kan bli av med det imorgon, hur kan man bli det? Jag menar, man föds äl med det/ det är ärftligt eller det är ju inte bara så att man vips får det utan tex, jag har en diagnos men jag har ju haft den helatiden bara att dem upptäckte den väldigt sent. Jag har ju haft min diagnos sedan födeln liksom, och jag vet att det var olika komplikationer / det jag menar är att de va olika problem som utlöste så att jag fick min diagnos. 

Sedan så var de under 1900 talet då man trodde folk ar besatta av demoner, men det vet man ju idag att de är kroppens sätt att fungera, om man varit med om ett trauma. Tex om man blivit våldtagen får man ett sk beteende pga den fruktansvärda händelsen, det innebör inte att de är en demon som man är besatt av, utan de är kroppens försvarsmekanism och att man då gör rörelser som symboliserar detta sk beteende man får utav själva traumat. 

I skräckfilmer har de förnklat de hela och gjort det mer läskigt. Sedan är det ju vanligt i skräckgilmer att de oftast har något med bibeln att göra, och att man ska offra sig till gud, man ska offra sitt barn till djävulen osv. Man tar ju till dessa teman för att göra det mer läskigt, men igen vet ju om detta är sant, för ingen som levde då kan man fråga nu, och spöken och medium tror jag inte på, för just medium kan faktiskt läsa av människor, och ge dom hopp om att den bortgångna finns i tankar och hjärtan, men de kan ju inte se eller känna spökens närvaro, för jag tror att om de nu funnits spöken så borde det krylla av dem och dels stå överallt, det hade ju varit likadant som om jorden skulle gå under eller tex att det finns aliens...Juste, de var ju bara det att en man har sagt helatiden att jorden skulle gå under men han hade räknat fel..och man har redan sagt detta sedan typ 1900 talet och då hände ingenting. detta kanske sker när inga människor lever längre, om typ 15 tusen år eller mer. Jag minns inte dock antalet men det är ju sjuuukt lång tid tills det händer...

BibelnMedJoel:


Där är bara en av 7 gånger 70 tusen

BibelnMedJoel:


Där är bara en av 7 gånger 70 tusen

Du vet väl att när man har paranoia eller schitzofreni, det är ayttt man inbillar sig, hallucinerar och hör röster? De är inte demoner utan de är själva diagnosens funktioner som gör så, de är inte spöken andar eller demoner som pratar med dig, utan det är en del av diagnoser. Jag kan höra röster ibland men jag har ingen diagnos men de beror bara på att hjärnan har så mycket minnen, eller vi säger om man står i ett tomt rum där det ekar, då hör man ju sin egen röst. Eller om man lyssnat på för mycket musik så kan man höra ljud osv men de är bara att det händer i huvudet/hjärnan. 

Föressten vad ska demoner andar och spöken göra? de är ju döda, de kan inte göra illa en förutom att man gör sig illa själ genom att skrämma upp sig själv om man är rädd för sådant. Tex dessa urban legensd nummer, de är ju bara nummer från typ kina eller något sånt, som man måste betala för och så har man gjort en läskig grej utav det, och man dör inte för att de ringer ett nummer, man dör för att det är en slump, tex lika mycket som att man kan bli påkörd om man går ut på vägen....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jossie94:

Jag tycker detta är lite intressant, jag har kollat din youtube kanal och du säger att man kan vara diagnoserad hur det nu stavas(?) säger man så? med schitzofreni, och kan bli av med det imorgon, hur kan man bli det? Jag menar, man föds äl med det/ det är ärftligt eller det är ju inte bara så att man vips får det utan tex, jag har en diagnos men jag har ju haft den helatiden bara att dem upptäckte den väldigt sent. Jag har ju haft min diagnos sedan födeln liksom, och jag vet att det var olika komplikationer / det jag menar är att de va olika problem som utlöste så att jag fick min diagnos. 

Sedan så var de under 1900 talet då man trodde folk ar besatta av demoner, men det vet man ju idag att de är kroppens sätt att fungera, om man varit med om ett trauma. Tex om man blivit våldtagen får man ett sk beteende pga den fruktansvärda händelsen, det innebör inte att de är en demon som man är besatt av, utan de är kroppens försvarsmekanism och att man då gör rörelser som symboliserar detta sk beteende man får utav själva traumat. 

I skräckfilmer har de förnklat de hela och gjort det mer läskigt. Sedan är det ju vanligt i skräckgilmer att de oftast har något med bibeln att göra, och att man ska offra sig till gud, man ska offra sitt barn till djävulen osv. Man tar ju till dessa teman för att göra det mer läskigt, men igen vet ju om detta är sant, för ingen som levde då kan man fråga nu, och spöken och medium tror jag inte på, för just medium kan faktiskt läsa av människor, och ge dom hopp om att den bortgångna finns i tankar och hjärtan, men de kan ju inte se eller känna spökens närvaro, för jag tror att om de nu funnits spöken så borde det krylla av dem och dels stå överallt, det hade ju varit likadant som om jorden skulle gå under eller tex att det finns aliens...Juste, de var ju bara det att en man har sagt helatiden att jorden skulle gå under men han hade räknat fel..och man har redan sagt detta sedan typ 1900 talet och då hände ingenting. detta kanske sker när inga människor lever längre, om typ 15 tusen år eller mer. Jag minns inte dock antalet men det är ju sjuuukt lång tid tills det händer...

Du vet väl att när man har paranoia eller schitzofreni, det är ayttt man inbillar sig, hallucinerar och hör röster? De är inte demoner utan de är själva diagnosens funktioner som gör så, de är inte spöken andar eller demoner som pratar med dig, utan det är en del av diagnoser. Jag kan höra röster ibland men jag har ingen diagnos men de beror bara på att hjärnan har så mycket minnen, eller vi säger om man står i ett tomt rum där det ekar, då hör man ju sin egen röst. Eller om man lyssnat på för mycket musik så kan man höra ljud osv men de är bara att det händer i huvudet/hjärnan. 

Föressten vad ska demoner andar och spöken göra? de är ju döda, de kan inte göra illa en förutom att man gör sig illa själ genom att skrämma upp sig själv om man är rädd för sådant. Tex dessa urban legensd nummer, de är ju bara nummer från typ kina eller något sånt, som man måste betala för och så har man gjort en läskig grej utav det, och man dör inte för att de ringer ett nummer, man dör för att det är en slump, tex lika mycket som att man kan bli påkörd om man går ut på vägen....

Wow du är DEEP som kollar min kanal!
Jag är ny som sagt så ursäkta all nybörjarhet, men så är det tills jag lär mig.
Lägger upp en senare idag som jag tyckte var bra!
Jag vet att detta är demoner då jag nyligen frigjorde en kvinna ifrån bipolär, ADD, och några till sjukdomar.
Jag kan ge dig hennes kontaktuppgifter om du vill, jag var alltså hemma hos henne och slängde ut demoner med hjälp av bön.
Hon sa att hon kontaktat många olika medier och så, alla sa att hennes hem var besatt men ingen kunde göra något åt saken, sen kom jag och Jesus in och förintade demonerna HAHA dom DROG DET VAR MÄKTIGT!!!!!!

Jag ser inte på skräckfilmer, dom är portaler för demoner att komma in i ditt hem.

Nej, det är demoner, kolla, om det inte är demoner så finns det inget hopp för den med diagnosen.
Då är det deras hjärna det är fel på.
Men eftersom att det ÄR demoner så FINNS DET HOPP!
Det finns hopp i Jesu namn, att slänga ut dom.
När du hör dom rösterna, säg ifrån till dom säg: I Jesu namn jag binder dig demon.
Eller: Erkänner du att Jesus har kommit i köttet och är sänd av Gud?
Då kommer saker bli DEEP för dig, ställ dem den frågan, för det är intelligenta andar som viskar till dig, dom gör det med alla och det är som du säger det finns MÅNGA.

Demoner kan göra oss illa, vi har valet att kontakt dom, tro mig jag brukade jobba med demoner jag har snackat med dom ofta.
vad dom ger en är krafter att göra omänskliga saker, men priset är ens själ, man känner sig som om man inte existerar knappt längre.
Var alltså inte rädd för demoner, Jesus har gett dig auktoriteten över dom, dom MÅSTE enligt himmelsk lag följa allt du säger.
Så håll dig till Jesus !


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BibelnMedJoel:

Wow du är DEEP som kollar min kanal!
Jag är ny som sagt så ursäkta all nybörjarhet, men så är det tills jag lär mig.
Lägger upp en senare idag som jag tyckte var bra!
Jag vet att detta är demoner då jag nyligen frigjorde en kvinna ifrån bipolär, ADD, och några till sjukdomar.
Jag kan ge dig hennes kontaktuppgifter om du vill, jag var alltså hemma hos henne och slängde ut demoner med hjälp av bön.
Hon sa att hon kontaktat många olika medier och så, alla sa att hennes hem var besatt men ingen kunde göra något åt saken, sen kom jag och Jesus in och förintade demonerna HAHA dom DROG DET VAR MÄKTIGT!!!!!!

Jag ser inte på skräckfilmer, dom är portaler för demoner att komma in i ditt hem.

Nej, det är demoner, kolla, om det inte är demoner så finns det inget hopp för den med diagnosen.
Då är det deras hjärna det är fel på.
Men eftersom att det ÄR demoner så FINNS DET HOPP!
Det finns hopp i Jesu namn, att slänga ut dom.
När du hör dom rösterna, säg ifrån till dom säg: I Jesu namn jag binder dig demon.
Eller: Erkänner du att Jesus har kommit i köttet och är sänd av Gud?
Då kommer saker bli DEEP för dig, ställ dem den frågan, för det är intelligenta andar som viskar till dig, dom gör det med alla och det är som du säger det finns MÅNGA.

Demoner kan göra oss illa, vi har valet att kontakt dom, tro mig jag brukade jobba med demoner jag har snackat med dom ofta.
vad dom ger en är krafter att göra omänskliga saker, men priset är ens själ, man känner sig som om man inte existerar knappt längre.
Var alltså inte rädd för demoner, Jesus har gett dig auktoriteten över dom, dom MÅSTE enligt himmelsk lag följa allt du säger.
Så håll dig till Jesus !

Jag gillar psykologi så det var därför jag tyckte de va intressant det du sa, för att jag ville se mer ditt perspektiv, hur du tänkte, men jag tror faktiskt inte på demoner osv, jag tror som sagt på att de handlar mycket om psykologi, att förstå hur kroppen fungerar. Hur kommer det sig att bara vissa har den förmågan att se höra spöken tex? med tanke på hur många som är döda, borde de ju krylla av dem. Jag kan ju säga att jag ser oftast orsaker till arför saker händer, så jag undrar då, varför jag inte sett ett skit? är jag inte tillräckligt troende? för det är det jag tror det handlar om, säger någon de finns rosa elefanter så om man tror tillräckligt på det så kommer de ju tillslut bli verklighet. bara ens fantasi sätter ju gränser, eller hur man säger...

Hur ser du på dessa urband legends som säger det ska hända negativa saker, man ska få kontakt med djävulen osv? har du testat ringa sådana nummer? Alla fattar väl att det är olika länder som vill man ska betala för att man svarar, de är ju sådana fejknummer oftast 38282642§222348364 såhär långa nummer och ofta 89999999000000 samma nummer så det är inga logiska nummer som 073...


   
SvaraCitera