Aviseringar
Rensa alla

tror ni på stjärntecken och stämmer det på er??


Ämnesstartare

Vill bara veta hur många av er tror på astrologi
Tycker ni att det som står om ert stjärntecken stämmer in på er?
är typ helt galen i det, tycker det är jätte spännande [blush]
jag har jungfru och läste om det i den här sidan och det stämde faktist på mig.
Ni får gärna berätta vad ni har för stjärntecken och om det stämmer på er.
Gå in på den här sidan och välj eran stjärntecken och läs om det.

http://www.dagenshoroskop.nu/horoskop/stjarntecken/

STJRNT~1.JPG


   
Citera


   
SvaraCitera

Det är trams men underhållande emellanåt. Människors godtyckliga omdömen bör inte förväxlas med superkrafter.


   
SvaraCitera

getalife:

Tycker ni att det som står om ert stjärntecken stämmer in på er?

Stenbocken har god organisations- och planeringsförmåga. Stenbocken är metodisk och målmedveten, ansvarskännande och plikttrogen. En klippa för arbetsgivaren. I relationer och samarbete är Stenbocken lojal, principfast och pålitlig. En god vän att luta sig mot. Stenbocken står alltid med båda fötterna på jorden och håller sina löften.

Planeten Saturnus styr över tecknet. Det gör Stenbocken prestationsinriktad och en smula allvarsam. Stenbocken lämnar inget åt slumpen utan går alltid metodiskt tillväga. Nödvändiga förändringar ska vara väl genomtänkta. Stenbocken föredrar planering och struktur, framför impulsivitet och alltför djärva chanstagningar. Stenbocken är känd för att vara bestämd och envis, i det närmaste orubblig i sina åsikter.

Den som är präglad av detta jordtecken är konsekvent i sitt agerande och sätter upp långsiktiga mål. Stenbocken värdesätter stabilitet och trygghet, och strävar långsamt framåt. Självständiga roller, förknippade med ansvar passar denna disciplinerade natur. Ambitiösa Stenbocken är inte den som ger upp i första taget. Uthållighet och tålamod finns i stora mått och en längtan efter att ”åstadkomma något” i tillvaron. En strävsam och effektiv arbetsmyra som skapar sig en god ekonomi och en trygg plattform.

Integriteten är stark och Stenbocken har ofta en behärskad, distanserad läggning. Ett stort kontrollbehov är utmärkande. Och skulle något, trots noggranna förberedelser, gå snett, har Stenbocken alltid en reservplan!

Stämmer rätt bra( på hur jag kan vara ibland), tror jag förutom:

. En klippa för arbetsgivaren.

Stenbocken föredrar planering och struktur, framför impulsivitet och alltför djärva chanstagningar.

örknippade med ansvar passar denna disciplinerade natur. Ambitiösa Stenbocken är inte den som ger upp i första taget. Uthållighet och tålamod finns i stora mått

En strävsam och effektiv arbetsmyra som skapar sig en god ekonomi och en trygg plattform.

fast kan vara precis tvärtom också så..öh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homer:

intressant [smile]


   
SvaraCitera

Bondepraktikan nämner iaf en del saker som stämmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Det är trams men underhållande emellanåt. Människors godtyckliga omdömen bör inte förväxlas med superkrafter.

nejnej självklart inte, jag håller med dig men hur kommer det sig då att min stjärntecken stämmer ?


   
SvaraCitera

getalife:

jag håller med dig men hur kommer det sig då att min stjärntecken stämmer ?

För att den utpekar generella karaktärsdrag? För att du hyser överdriven tilltro till ytliga beskrivningar av psykologiska mekanismer?

Astrologi bygger på uråldriga fantasier som har lika mycket sanningsvärde som mytomaners CV:n.


   
SvaraCitera

getalife:

intressant

[cheers]


   
SvaraCitera

Schism:

För att den utpekar generella karaktärsdrag? För att du hyser överdriven tilltro till ytliga beskrivningar av psykologiska mekanismer?Astrologi bygger på uråldriga fantasier som har lika mycket sanningsvärde som mytomaners CV:n.

[cheers]


   
SvaraCitera

"Lejonet är handlingskraftig och bestämd, trivs med uppmärksamhet och värdesätter kvalitet. I relationer är Lejonet varm och lojal. Att få ta emot eller ge andra uppskattning är viktigt för denna stolta och generösa karaktär. En smula fåfänga hör till bilden, likaså smak och stilkänsla. Lejonet föredrar traditionell uppvaktning och förväntar sig respekt.

Solen härskar över detta karismatiska eldtecken. På motsvarande sätt som solen är centrum i vårt solsystem blir ofta Lejonet en centralgestalt, både i sociala och yrkesmässiga sammanhang. Vi finner många präglade av Lejonets tecken på ledande, ansvarsfulla poster. God organisations- och planeringsförmåga är kännetecknande. Lejonet ställer höga krav, på sig själv och andra, och uppnår ofta goda resultat.

Lejonet trivs i glada och festliga sammanhang, gärna pompa och ståt. En kreativ natur som satsar till 100 procent när något ska presteras eller genomföras. Lejonet ogillar amatörmässighet och gör inga halvhjärtade insatser. Men samtidigt har denna kraftfulla ledarnatur, utrustad med viljestyrka och pondus, inga problem med att koppla av och njuta när tillfälle ges. Lejonet trivs lika bra i hängmattan som på toppen av karriärstegen.

Lyx och glamour, komfort och njutningar tilltalar denna livsnjutare. Men ett Lejon som inte får utlopp för sin kreativitet och sitt behov av uppmärksamhet, kan bli en aning styrande. Lejonet är principfast och viljestark. Trots behov av beröm och social stimulans har Lejonet stark integritet. En som kan ryta till när det behövs."

Ja just detta stämde in på mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Astrologi bygger på uråldriga fantasier som har lika mycket sanningsvärde som mytomaners CV:n.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA det där va roligt


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

datumen på din bild stämmer inte för jag är inte oxe, jag är tvilling. men läser jag båda beskrivningarna så stämmer delar av dem på mig. tvillingen stämmer dock mest överrens med mig som person. datumen på hemsidan verkar stämma dock.

så.. nja. tror inte på horoskop, även om det är lite intressant ibland. spec när de ska förutspå ens dag. då känns det ju som att alla beskrivningar på varje horoskop passar på en själv. vi människor har ju en tendens att vilja veta sånt vi inte i förväg kan veta...


   
SvaraCitera

Hm vill mig minnas att detberorpå kunde gissa mitt stjärntecken på första försöket utifrån personlighet en gång, om detta har övertygat mig: nej.


   
SvaraCitera