Aviseringar
Rensa alla

tror ni på stjärntecken och stämmer det på er??


Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

jag fattar inte, varför fick de exakt samma svar??


   
SvaraCitera

getalife:

jag fattar inte, varför fick de exakt samma svar??

För att bevisa att horoskop bygger på sk. cold reading som går ut på att säga saker som verkar personliga men som är jävligt generella.


   
SvaraCitera

Idag passar det in, ja.. Ibland gör det..


   
SvaraCitera

"Den typiska Fisken är rättvis och medkännande, ömmar för alla som har det svårt. En mjuk, känslig och sårbar läggning är kännetecknande, liksom en strävan efter att finna sammanhang och mening i tillvaron.

Neptunus är tecknets härskare, känd som vattenguden i den grekiska mytologin. Den som är född i ett vattentecken är en känslomänniska, med ett rikt inre liv. Fisken är en god lyssnare och har förmåga att leva sig in i sina medmänniskors livssituation. Fisken är mycket intuitiv och anar sig fram i tillvaron. Här finns stora fonder empati och välvilja. Fisken ömmar för alla som har det svårt och söker sig gärna till roller där hon känner sig behövd. De svaga och utsatta grupperna i samhället, barn och djur, ligger denna godhjärtade natur extra varm om hjärtat.

Många Fiskar känner sig vilsna och har perioder där de upplever att de inte passar in. En känsla av utanförskap kan stundtals vara svår att brottas med, men ger samtidigt Fisken en mycket tolerant människosyn. Fisken väljer ibland att fly undan, att inta ett passivt förhållningssätt. Det är viktigt att Fisken vågar följa sina drömmar och visioner, att ha modet att lyssna med det inre örat…

Fisken är en sökare med en öppenhet för andra dimensioner. En god människokännare och humanist, ofta utrustad med en kreativ, fantasifull ådra och stora fonder välvilja."

Det där om barn och djur vetefan (klart jag bryr mig, men...), men i övrigt känns det ändå rätt nära. Men jag tror inte det går att dra några speciella slutsatser utifrån stjärntecken ändå. Det är möjligt att det kan påverka lite när på året man är född, men någon har ju ändå bestämt var gränserna mellan tecknen går... skulle jag vara född första dagen på ett stjärntecken, eller sista på det andra... då tycker jag snarare det borde innebära att resultatet blir något mellanting av tecknen, snarare än att "Nej, du är född fisk! Bara fisk!"


   
SvaraCitera

Är jungfru. Tror inte på att stjärntecken betyder någonting, tror att det är precis som det mesta annat i samma stil att det är så brett generaliserat att alla ska kunna känna igen sig. Läser man horoskop så står det typ "Den här veckan kommer något tungt att hända, men du tar nya tag och kanske får du en extra knuff i rätt riktning".

Det händer väl jobbiga saker varje vecka? Antingen något stort som att någon dör eller man förlorar jobbet, men även de som blir förkylda, får en påminnelseavgift för en glömd faktura eller måste gå ut i spöregn kommer ju kunna hitta något under veckan som känns tungt. Och de flesta kämpar på med vardagen i vilket fall som helst och tar alltså nya tag. En extra knuff i rätt riktning kan ju betyda vad som helst. Partner kommer hem med choklad, man blir bjuden på fest, man vinner 50 kr på triss, man får sovmorgon.

Letar man efter att känna igen sig så kommer man göra det.


   
SvaraCitera

Men kan i alla fall utvärdera vad som står på sidan.

Den typiska Jungfrun har en tjänande läggning och tycker om ordnade rutiner. Jungfrun är noggrann och flitig och har sinne för detaljer. I relationer och samarbete är Jungfrun pålitlig och ansvarskännande. Stark integritet hör till bilden, det gör att Jungfrun kan upplevas som reserverad och försynt. Hjälpsamhet finns i stora mått.
- Rutiner är viktiga för mig och jag är känd i min bekantskapskrets för att vara bra på att planera och organisera. Jag tar på mig allt ansvar och all skuld för allt, alltid. Vet inte om jag har stark integritet, ofta är min uppfattning om integritet inte samma som andras.

Jungfrun är en plikttrogen arbetsmyra som får mycket uträttat i det tysta. Den som är präglad av detta strävsamma tecken har en tendens att ta på sig mer arbetsuppgifter än nödvändigt. En väl inbokad agenda och en fulltecknad vardag hör till bilden.
- Tycker om att arbeta ensam och får således mycket gjort i det tysta. Resten stämmer inte, tycker inte om att ha fullspäckat schema och undviker det till varje pris.

Jungfrun eftersträvar renhet, både till kropp och själ. Ett välstädat hem med bra förvaringsmöjligheter är viktigt för Jungfruns välbefinnande. God framförhållning är naturligt för denna praktiska karaktär. Inga detaljer lämnas åt slumpen. Pålitlighet och ansvarskänsla hör tecknet till. En Jungfru kan man lita på. En resurs i både arbetslivet och hemmet, som utför sina uppgifter med största noggrannhet.
- Klart jag vill vara ren och ha det fint hemma, vem vill inte det? [confused] Har extremt god framförhållning (eller kontrollbehov, beroende på hur man vill se det).

Jungfrun är tålmodig och gör inte så stort väsen av sin person. En jordnära, sparsam och något försiktig läggning hör till bilden samt en strävan efter perfektion. Självkritik och analytisk förmåga är kännetecknande. Hjälpsamma Jungfrun är alltid beredd att ställa upp för andra och förväntar sig inga motprestationer, utan gör det av hjärtat!
- Är absolut INTE tålmodig. Är ganska jordnära men ändå drömsk, är inte sparsam. Är mycket självkritisk och analyserar allt. Självklart vill jag hjälpa andra och ställer inte andra i skuld när jag hjälper dem :s


   
SvaraCitera
höna

Brukar vara skorpion men var våg i denna :s tror inte på sånt men d kan va lite roande ibland


   
SvaraCitera

Tycker att det är ren bullshit. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Partner kommer hem med choklad, man blir bjuden på fest, man vinner 50 kr på triss, man får sovmorgon.quote]

[bigsmile]


   
SvaraCitera

när jag inte har något att göra brukar jag kolla horoskopen i tidningar och se om de stämmer, men tror inte direkt på dem


   
SvaraCitera

nej.


   
SvaraCitera