Aviseringar
Rensa alla

Tror ni på utomjordingar?


Ja, men  absolut. Jag betvivlar starkt att Jorden är den enda planeten där liv existerar.  Det finns ju hur många solsystem som helst. Att tro annat är väll ganska trångsynt ändå?

Schism:
Det verkar inte precis krylla av dem där ute. Jag är osäker.

Vadå, menar du att det kryllar av OSS därute?! Eller har du möjligtvis varit på utflykt till de olycka solsystemen? Mycket gladBlink

Min poäng är att bara för att det skulle finnas liv på andra planeter, betyder inte det att dom gör resor runtom till andra världar och kollar läget som på film.

Grundförutsättningarna är rätt avstånd från solen. Och vatten. Finns det vatten, finns det syre.

Men sedan är ju frågan hur långt i utvecklingen av liv denna planet i så fall skulle ha kommit.


   
SvaraCitera

Schism:

Sedan vet vi inte hur stor eller liten sannolikheten är för liv att uppstå, i synnerhet inte intelligent sådant.

Inte nödvändigtvis intelligent. Men allt liv på Jorden är inte heller speciellt intelligent. Se bara på människan. En egoistisk parasit.


   
SvaraCitera

Volvo4life: Vadå, menar du att det kryllar av OSS därute?! Eller har du möjligtvis varit på utflykt till de olycka solsystemen? Mycket gladBlink

Nej, men man kan föreställa sig att det - med tanke på hur gammalt universum är - finns och har existerat många civilisationer som förr eller senare blivit högteknologiska nog att antingen expandera eller (med eller utan syfte) lämna spår efter sig. Detta är dock, liksom uppfattningen att vatten är den enda källan till liv, ett väldigt mänskligt sätt att tänka eftersom det kanske rör sig om varelser som fungerar på ett helt annat sätt än vi.

Volvo4life: Grundförutsättningarna är rätt avstånd från solen. Och vatten.

Eller, möjligen, ammoniak, utifrån det vi vet i dag.


   
SvaraCitera

Blink

BlueViews:

Bdsm? 


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Lounge

varför inte?

blir inte klok på hela mänskligheten ibland.. att vi gick ifrån att vara apor till att ta lån för att kunna köpa en louis vuitton väska


   
SvaraCitera
Lounge

den förvandlingen är närmast overklig i förhållande till att vi omringas av universum

jag tycker allt är så jävla konstigt


   
SvaraCitera

Min kursledare anser att vi inte helt nödvändigt kan dra slutsatsen "det måste finnas utomjordingar" från "universum är stort" - vi gör då ett antagande om hur hög sannolikheten är att liv uppstår från första början, något vi inte riktigt kan svara på i dag.


   
SvaraCitera

BlueViews:
Tror ni på utomjordingar?
Alltså liv på andra planeter och det man ser i film...

Ja

BlueViews: Hur stor är sannolikheten att jag får se en? Var isf?

Det är större sannolikhet att du vinner 25 miljoner på lotteri än att du får se eller träffa en utomjording.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha 125 biker:

Ja

Det är större sannolikhet att du vinner 25 miljoner på lotteri.

Haha har jag redan gjort! När får se min utomjording då? 


   
SvaraCitera

Ja, tror definitivt att liv finns på andra planeter.


   
SvaraCitera

BlueViews: Haha har jag redan gjort! När får se min utomjording då?

Som jag skrev...

Yamaha 125 biker: Det är större sannolikhet att du vinner 25 miljoner på lotteri än att du får se eller träffa en utomjording.

...dvs det är inte självklart att bara för att du vinner 25 mille att du får en date med ET.  GladMycket gladTumme upp


   
SvaraCitera

ja absolut


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Levande organismer kan jag tror på men inte att det finns marsmänniskor. I det stora hela vet vi ganska lite om rymden. 


   
SvaraCitera