Aviseringar
Rensa alla

tror vårt hus är hemsökt hjälp


Ämnesstartare

Asså det händer konstiga saker här. Läskiga saker plötsliga ljud som något som ramlar i golvet på andra våningen ibland hör man fotsteg på övervåningen som tex på nyår o då va vi alla i vardagsrummet o man kunde höra det klart att nån gick från en plats till en plats sen har dörrar låst sig själv o ingen vart där inne hatar att gå upp dit själv för det känns som om nån tittar på en o jag sover inte ens i mitt rum sen natten jag vakna o min skrivbordsstol var vänd mot mig som om nån satt där o jag har sett en figur förr fast bara kroppen för det var mörkt o jag såf o hörde att han flytta sig trodde det var min lossaspappa men när jag hörde att nån gick o ljudet sluta då han borde gått ner för trappan ropa jag honom o då svara han från rummet. Superrädd för ikvälk men aa iaf nån som har tips på hur man kan ta reda på om det verkligen spökar eller om allt är bara inbillning för jag är seriöst trött på att känna att nån e här o tittar på mig nu o ser dethär o blir arg på mig gud lägger upp dethär nu innan jag ångrar mig men snälla tips?


   
Citera
Ämnesstartare

Har också fullt med spöken här hemma kan man säga. Nu efter senaste besöket av vårat medium (stavas det så?) så är det hyffsat lugnt dock. 
Tror inte du inbillar dig tyvärr..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns hundratusen saker som kan orsaka oväntade ljud, spöken hör till de minst troliga


   
SvaraCitera

Spöken är mysiga. Tror jag såg ett en gång. Kan ha varit väldigt full då. Dom är inte farliga, jag är farligare och jag är genomsnäll 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna:
Det finns hundratusen saker som kan orsaka oväntade ljud, spöken hör till de minst troliga

Nämn några saker som kan skapa oväntade ljud, förflyttningar osv..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har också fullt med spöken här hemma kan man säga. Nu efter senaste besöket av vårat medium (stavas det så?) så är det hyffsat lugnt dock. Tror inte du inbillar dig tyvärr..

men hur kan man va säker på att det finns då försöker övertala mamma o pappa att det finns nått men de tror att det var jag som tex låste toadörren dendär gången men jag gjorde inte det o jag sa till dom jag somna före er o vakna efter! men vadå vad gjorde "mediumet" då 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns hundratusen saker som kan orsaka oväntade ljud, spöken hör till de minst troliga

min mamma säger likadant men nej det låter lixom jättetydligt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw: Nämn några saker som kan skapa oväntade ljud, förflyttningar osv..

värmeväxlingar i trä och glas osv., ohyra, ljud utifrån som man tolkar fel, reaktioner på avbelastning i olika material, ex. om man flyttat något tungt som stått länge


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värmeväxlingar i trä och glas osv., ohyra, ljud utifrån som man tolkar fel, reaktioner på avbelastning i olika material, ex. om man flyttat något tungt som stått länge

fast det är ju inte så gammalt o jag tror inte det finns råttor här o det är lixom radhus o hyrt så nä det borde inte finnas det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NicoleF: fast det är ju inte så gammalt o jag tror inte det finns råttor här o det är lixom radhus o hyrt så nä det borde inte finnas det

Och det är givetvis mer rimligt att det är pga något övernaturligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna:

värmeväxlingar i trä och glas osv., ohyra, ljud utifrån som man tolkar fel, reaktioner på avbelastning i olika material, ex. om man flyttat något tungt som stått länge

Du är nog en skeptiker va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte på spöken och sådan skit. Har även inbildat mig att det finns i mitt hus och det har ävent hänt en del konstiga grejer. Men det är inte ett spöke det är jag säker på!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw: Du är nog en skeptiker va?

Är skeptisk till det mesta här i världen


   
SvaraCitera

Äldre hus  brukar ha ett tyst inre liv. Man burkar säga att ondska sätter sig i väggarna 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte på det övernaturliga. Det tycker jag inte du borde heller.


   
SvaraCitera