Aviseringar
Rensa alla

tror vårt hus är hemsökt hjälp


Ämnesstartare

Morgonstjärna:

Är skeptisk till det mesta här i världen

Då fattar jag. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Spöken finns ju inte så du kan vara lugn. Snarare att du borde ringa någon VVS eller rörmokare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni kanske har besök av en hemlös som har lyckats ta sig in på er vindsvåning eller dylikt. Gå upp och bjud på en tallrik så blir hen nog glad. 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asså ingen har ändå svarat mig vad jag vill veta är hur kan jag ta reda på om det finns spöken eller inte 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NicoleF: Asså ingen har ändå svarat mig vad jag vill veta är hur kan jag ta reda på om det finns spöken eller inte

Det finns inga bevis alls och någonsin på spökens existens, svaret är nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

painttgtgt.jpg

Spöken är en väldigt långsökt och ohederlig förklaring. I ca samtliga fall någonsin där man undersökt "hemsökta" byggnader har det funnits naturliga orsaker, tex insekter som lever i väggar, temperaturväxlingar i trä och glas, vindpåverkan, hallucinationer, gnagare, vittring, fåglar, vibrationer orsakade av jordkrypning etc. m.m. osv. Spöktroende - uppenbarligen belästa i fysik, geologi, psykologi, neurologi, sannolikhetsteori, kemi etc. - har en märkvärdig förmåga att ignorera dessa möjligheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw: öket av vårat medium (stavas det så?)

brukar din familj anlita ett medium?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

brukar din familj anlita ett medium?

Vi känner en granne som är det. Så när det brukar vara hej vilt här så brukar hon få komma. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:

Vi känner en granne som är det. Så när det brukar vara hej vilt här så brukar hon få komma. 

Hur fungerar det? Alltså hur arbetar hon? Går hon omkring och pratar högt med de onda andarna? 


   
SvaraCitera
Draug

NicoleF: Asså ingen har ändå svarat mig vad jag vill veta är hur kan jag ta reda på om det finns spöken eller inte

I många fall finns det en naturlig förklaring, men ibland kan inte allt förklaras på naturlig väg. Du kan försöka ta kontakt själv om du är övertygad om att platsen är hemsökt? Fråga vem lr vad det är? vad det är de vill? inte alltid man får någon respons såklart ,men du måste ha tålamod det är sällan man får några uppenbara tecken på beställning. De från andra sidan har många sätt att visa att de faktiskt är där. Det kan vara allt ifrån dofter,ljud, energiförändringar, temperaturförändringar eller visuella uppenbarelser( skuggor, skepnader m.m) är några sätt de kan göra sig tillkänna på.
Ett spöke lr en ande behöver inte heller alltid vara platsbunden (kopplad till platsen) utan kan vara kopplad till t.ex dig själv eller en nära anhörig. Om du inte får någon rätsida på saken kan du alltid kontakta ett medium, var noga med att kolla upp dem bara så du inte råkar ut för en bluffmakare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Hur fungerar det? Alltså hur arbetar hon? Går hon omkring och pratar högt med de onda andarna? 

Ingen aning egentligen. Hon vill helst vara ensam när hon kollar runt. Har för mig att hon går runt och känner efter mest. Sen när hon hittat vad det är eller vad man ska säga så pratar hon nog med dom. Är inte 100% säker..


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

Var byggnaden obebodd under en lång tid innan ni flyttade dit? Är byggnaden "sliten", smutsig eller har fula skrapor på väggar och golv? Se till att fixa det och ifall ni har källare/vind, se till att göra en storstädning där med klor så att det blir skinnande rent. Demoner/andar eller vad man vill kalla dem föredrar smutsiga miljöer och lämnar oftast om det blir rent. Leta efter kvarlämnade papper och ristade symboler från de som bodde tidigare och förstör dem. Det bör få dessa varelser att lämna byggnaden.


   
SvaraCitera
Draug

sudd: Demoner/andar eller vad man vill kalla dem föredrar smutsiga miljöer och lämnar oftast om det blir rent.

Andar kan finnas överallt, om det är rent eller smutsigt spelar ingen roll. Ett nybyggt kliniskt rent hus kan vara minst lika hemsökt som ett fallfärdigt övergivet. Platsminnen är däremot lite mer vanligt förekommande i äldre byggnader som har en lång historia, men kan även förekomma i nyare hus. Marken i sig kan också vara hemsökt och då kan det påverka både ny som gammal bebyggelse på platsen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Andar.....................


   
SvaraCitera

Har du husdjur ? 
Isf känner du dina husdjur bra , så är det ngt hundar och katter lägger märke till så är det negativa energi flöden och kan regera märkligt och bete sig märkligt om huden eller katten kommer kontakt med det. Hundar ser och upptäcker saker som vi människor inte kommer i närheten utav med våra simpla sinnen 😛  


   
SvaraCitera