Aviseringar
Rensa alla

Trovärdigheten i denna film angående förintelsen


Ämnesstartare

Hej!
Jag är en tjej som alltid vill granska och verkligen få fram sanningen bakom olika ting. Tex hur Aftonbladet alltid ska vända och nästintill förfalska informationen dom har i sina tidningar.

Anyway, ja såg denna filmen

men innan ja vill berätta för mina vänner så vill ja att ni granskar infon som filmen visar. Ignorera det löjliga som är i början med publik-skratt-bakgrundsljud m.m.

Så, stämmer detta?

Har också sett en timma på denna film
och det är verkligen intressant och ja börjar tro att allt detta mördande hit och dit är en stor bluff..

Men det blir lätt att man stirrar sig blind så nu är det upp till er att granska den första filmen och berätta för mig hur det egentligen ligger till!

kram


   
Citera

Du har sett två foliehattsfilmer på YouTube, och det blev du förintelseförnekare av? [rolleyes] Låter ju inte alls helknäppt....


   
SvaraCitera

Kolla från 5:40[love]

Bra film förövrigt.


   
SvaraCitera

Rödingajäveln:

Du har sett två foliehattsfilmer på YouTube, och det blev du förintelseförnekare av? [rolleyes] Låter ju inte alls helknäppt....

Säger marxisten som tror sig stå på de svagas sida, de "svaga" som inte ser dig som något annat än just en nyttig idiot. Du är inget annat än en "whitey" som alla andra i deras ögon. Var snäll och stå inte i vägen för demokratin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har sett den filmen Panda.

Alltså vad ja har förstått det som så har 6miljoner judar dött. Därav 1,3 i auswitch och 1,5(?) i dom andra lägrerna.

Det var en alldeles för liten plats att trycka in 200 000 människor i både omklädningsrummet och gaskammaren.

Och det skulle ta flera år att kremera dessa 200 000, ÄVEN om man nu fick in dom 5st i en ugn så skulle de ta lika lång tid.

Omklädningsrummet samt gaskammaren heter, engligt auswitch ritningen, corpscell 1 (omklädningsrummet), och corpscell 2 (gaskammaren).

Eftersom att dessa va under jord så förvarade man döda människor där för att inte sprida sjukdommar/förmultna.

Och bilderna man sett på alla sjukt smala judar är tagna emot slutet av kriget då tyskland blev invaderat. Kaos bröt ut och tyskarna fick nästan fick överge lägrerna. Då fick inte heller judarna någon mat.

Men ja vill att ni ska granska filmen/filmerna och motbevisa mig..


   
SvaraCitera

Sputnik_i_rymden:

Säger marxisten som tror sig stå på de svagas sida, de "svaga" som inte ser dig som något annat än just en nyttig idiot. Du är inget annat än en "whitey" som alla andra i deras ögon. Var snäll och stå inte i vägen för demokratin.

Va? Jag är organiserad för mig själv och min klass. Inte för "de svaga". Utifrån min position som arbetare har jag ett visst klassintresse, och jag har större chans att kunna storskaligt förändra min situation ifall jag kämpar tillsammans med andra arbetare. Kollektivt egenintresse.


   
SvaraCitera

filipsson1992:

det är verkligen intressant och ja börjar tro att allt detta mördande hit och dit är en stor bluff..

Jag träffade Ferenc Göndör. Jag har fruktansvärt svårt att tro att han bara hittade på det han upplevde i Auschwitz.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håll är till ämnet istället för att svamla ut om hur man lägger in youtube-klipp i ens inlägg (noob förövrigt).

Förintelsen är långtifrån en bluff.
Finns hur mycket bevis som helst, ögonvittnen, order på papper som finns bevarat, egna tyska officerare som erkänt etc etc...
För att man ser på youtube-filmer där nån nazist postat filmen är knappast bevis för någonting.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amboshed:

noob förövrigt

[blush]

Jag har ingen tvivel på att förintelsen var en bluff. En av barnen som hamnade i förintelselägrena har till och med pratat i min skola om det. Hemskheter [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack Amboshed och Venfort! Äntligen någon som kan hålla sig till ämnet!

Jo att det finns papper och ögonbevis har ja förstått men mycket lögner också, väldigt mycket. Den andra filmen ja postade, mellan 00.30-01.00 (tror ja) bevisas det att massa saker inte stämmer.

Men hur ligger det till med gaskammaren nu då? I Auswitch, ja tycker det låter ganska logiskt att den inte användes till att gasa ihjäl människor.. Fast vad vet ja, argumentera gärna. Vill gärna ha en diskussion.

Och nej ja vill inte glorifiera nazisterna eller krig överhuvudtaget men det är upp till er nu att bestämma om ja ska tro på alla historier eller inte.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kollade nu lite snabbt på filmen och nästa hela första timman så bevisas det att en massa lögner spridits=/


   
SvaraCitera

filipsson1992:

Men hur ligger det till med gaskammaren nu då? I Auswitch, ja tycker det låter ganska logiskt att den inte användes till att gasa ihjäl människor.. Fast vad vet ja, argumentera gärna. Vill gärna ha en diskussion.

Huruvida människorna dog i just den gaskammaren eller på något annat sätt kanske inte spelar så stor roll när vi uppenbarligen saknar 1,3 miljoner människor?
Lätt att bli lurad idag men kanske hade varit svårare att förneka något sånt här för 65 år sedan då hela stadsdelar var öde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda precis, då var det kaos och förödelse. Men hur kan denna lögn pågått ända tills nu? Vi lever lixom på 2000 talet.

Och på tal om lögner, det spreds ju en massa lögner om nazisterna med jude tvål, judars hår användes till madrasser, lampskärmar etc etc


   
SvaraCitera

filipsson1992:

Panda precis, då var det kaos och förödelse. Men hur kan denna lögn pågått ända tills nu? Vi lever lixom på 2000 talet.

Menar inte så[tired] Menar att det saknades flera miljoner människor i europa. Människor med familj och vänner. Då hade det setts som helt absurt att påstå att Förintelsen aldrig inträffat.

filipsson1992:

Och på tal om lögner, det spreds ju en massa lögner om nazisterna med jude tvål, judars hår användes till madrasser, lampskärmar etc etc

Dessa "lögner" är ju däremot väldigt lätta att förklara. Det sprids ju självklart skräckhistorier om nazisterna och vad dem gjort. Finns ju massor med liknande historier.

Tycker du ska läsa på mer om Förintelsen å inte låta din kunskap begränsas till 2 vinklade propagandafilmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda ja har läst mycket om krigena när ja gick i skolan men allt säger samma sak. 6 miljoner judar dog, massa brändes, stora läger med gaskammare.

Men sen helt plötsligt visar nya siffror att 3mil dog och sedan att 1.3 dogm bland annat i auswitch. Det finns döda judar dom fortfarande lever, en gaskammare som inte ens rymmer de 200 000 som gasats och krematerings ungnar som rymmer soppas lite att tiden inte finns nog.

ush massa att tänka på just nu, krig som krig det förnekar ja inte men ja tror att det mesta är påhitt/missförstånd och lögner :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och nej ja förnekar inte förintelsen, vilket också är väldigt löjligt ord.

Antar att förintelsen kom till för de 6mil som dog? Eller räknar dom med alla miljoner ryssarna dödade? Isåfall förstår ja innebörden av ordet:)


   
SvaraCitera