Aviseringar
Rensa alla

Trumps twitterkonto ska ha stängts ner.


Smilen
Ämnesstartare

Donald Trump stängs av från Twitter i 12 timmar (expressen.se)

Lite Citat:
Under onsdagen stormade arga Trumpanhängare den amerikanska kongressen i ett försök att stoppa maktöverlämnandet till Joe Biden.
Vid kongressen utbröt sedan fullt kaos när de stormade in i byggnaden.
Donald Trump gick då ut på Twitter och manade fredliga protester, men fortsatte hävda valfusk.
”Det är sånt här som händer när en stensäker jordskredsseger berövas så oheligt och skamlöst från stora patrioter som har behandlats illa och orättvist så länge. Gå hem med kärlek och i fred. Kom ihåg denna dag för alltid!”, skrev presidenten på Twitter.

Det betyder att Trump inte kan nå Twitter alls på 12 timmar.
Läs mer av artikeln, det ska tydligen gått hårt till. 

Vad tycker ni om det här som har hänt? 


   
Citera
L Y S

Jag är rädd att det också kan hända här. Spenderar man lite tid på högerextrem alternativmedia ser man tendenser till liknande tankar och beteende.


   
SvaraCitera

L Y S:
Jag är rädd att det också kan hända här. Spenderar man lite tid på högerextrem alternativmedia ser man tendenser till liknande tankar och beteende.

Tvivlar jag på


   
SvaraCitera

L Y S:
Jag är rädd att det också kan hända här. Spenderar man lite tid på högerextrem alternativmedia ser man tendenser till liknande tankar och beteende.

tvivlar ganska starkt på att högern kommer försöka ta över riksdagen då vi har militär utanför


   
SvaraCitera

NMR har typ 160 medlemmar i Sverige, så det är ingen större risk att de lyckas storma riksdagen. Jag hoppas Twitter gör som Zuckerberg och stänger av honom fram till inauguration. 


   
SvaraCitera

Äsch, var ju bara tillfälligt. De skulle aldrig våga stänga ner det förevigt... Åtminstone just nu.


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:
Äsch, var ju bara tillfälligt. De skulle aldrig våga stänga ner det förevigt... Åtminstone just nu.

Lolol de kommer nog göra det efter att han slutar vara president.


   
SvaraCitera

Pogg9000:

Lolol de kommer nog göra det efter att han slutar vara president.

Haha, ja säkert. Vem vet vi får se. Om han uppviglar folk så kanske de tröttnar på honom fast om han säger att folk ska lugna sig så kan de inte stänga av honom. Det är nog inte så lätt att bara stänga av honom, finns ju andra plattformar, hans supporters kommer alltid att följa honom.


   
SvaraCitera
L Y S

Bananlåda: Tvivlar jag på

För att de är för få i Sverige?


   
SvaraCitera
L Y S

Skåneärbäst: tvivlar ganska starkt på att högern kommer försöka ta över riksdagen då vi har militär utanför

Bevakar militären riksdagen hela tiden eller är de enbart beredda att snabbt rycka in när det behövs? Jag vet inte vad USA har för skydd av deras kongress men det känns som att de borde ha liknande om inte starkare bevakning.


   
SvaraCitera
L Y S

P.S. Såg att Jon Schaffer från Iced Earth deltog i stormningen...där föll all min respekt för honom och har ingen lust att lyssna på det bandet längre.


   
SvaraCitera

Smilen: Trumps twitterkonto ska ha stängts ner.

Nu är det öppnat igen. Han fick bara 12 timmars bann fast han var kvalificerad för 12 års bann.


   
SvaraCitera

L Y S:

Bevakar militären riksdagen hela tiden eller är de enbart beredda att snabbt rycka in när det behövs? Jag vet inte vad USA har för skydd av deras kongress men det känns som att de borde ha liknande om inte starkare bevakning.

I USA är det en fristående polismakt med drygt 2000 poliser, så varför fanns inte alla på plats? Riksdagen är ett skyddsobjekt som kan bevakas av polis och militär och vaktbolag.


   
SvaraCitera

Purple Haze:

Nu är det öppnat igen. Han fick bara 12 timmars bann fast han var kvalificerad för 12 års bann.

12 år? Då hinner han ju dö innan han får twittra igen! Inhumant! Värre öde än de barn han satte i burar och tog ifrån deras föräldrar! 


   
SvaraCitera

Dindoonuffin:

12 år? Då hinner han ju dö innan han får twittra igen! Inhumant! Värre öde än de barn han satte i burar och tog ifrån deras föräldrar! 

12 år är väl bara som en fikapaus eller pisspaus om man jämför med Charles Scott Robinson från Oklahoma, USA som fick 30.000 års fängelse.

The 10 longest prison sentences in the world

Därmed inte sagt att Mr. Trump har gjort sig skyldig till fängelsestraff!!!


   
SvaraCitera