Aviseringar
Rensa alla

Trypofobi


Paseo
Ämnesstartare

Hur uppstod detta egentligen? Vem kom på det? Hur blev det en grej? Känns lite som vad kom först - hönan eller ägget.

Obs om du ej vet vad det är så strunta i det och googla inte:)


   
Citera
Paseo
Ämnesstartare

eller kanske ska säga trypophobia


   
SvaraCitera

Ok, ska inte googla.


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

aristoteles:
Ok, ska inte googla.

har velat skapa denna tråd länge men tänkte; nej gud då kommer folk googla å så får dom trypofobi å så kommer jag få ett fruktansvärt samvete
så ne googla inte pls


   
SvaraCitera

Paseo:

har velat skapa denna tråd länge men tänkte; nej gud då kommer folk googla å så får dom trypofobi å så kommer jag få ett fruktansvärt samvete
så ne googla inte pls

Försök inte med nån omvänd psykologi här nu, säger du att jag inte ska så är det det som gällerIcke!


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

aristoteles:

Försök inte med nån omvänd psykologi här nu, säger du att jag inte ska så är det det som gällerIcke!

ne jag är bestämd på att du inte ska googla Ledsen skulle bli ledsen om du gjorde det


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

men fan asso saker som är förbjudna blir ännu mer intressanta


   
SvaraCitera

Det uppkom väl när folk blev rädda/kände obehag för håligheterna, precis som allt annat.


   
SvaraCitera
time
 time

Okej jag googlade men det var bara för att jag kände igen ordet och inte kom ihåg vilket av de två alternativen som jag gissade var rätt </3 Jag hade rätt dock. Eller femtio procent rätt.


Tror inte man får fobin bara av att tänka på det eller googla det dock, så låt folk göra det Rodnar


   
SvaraCitera
time
 time

Jag tror min mamma har en slags variant av det, fast det gäller bara universum, hon får stora skälvan om hon tänker på att det inte tar slut och föreställer sig det som ett enda stort hål. Jag tror hon i grunden är rädd för tomhet. Sen ärvde jag en variant av hennes universumfobi och är istället rädd för för stora utrymmen, t ex djupa hav, hatar djupa hav, vill kräkas bara jag tänker på djupa hav. Tycker inte ens om att vara i vuxendelen i en simbassäng.


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

aha så det är ba en allmän rädsla för hål?

trodde det var rädsla för dom bilderna som kommer upp när man googlar. tänkte hur fan gick det till.


   
SvaraCitera

Jag läste typofobi :O


   
SvaraCitera
time
 time

Paseo: trodde det var rädsla för dom bilderna som kommer upp när man googlar. tänkte hur fan gick det till.

Hahaha va? Vad gullig du är Hjärta förlåt att jag fnissar


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

time:

Hahaha va? Vad gullig du är Hjärta förlåt att jag fnissar

HAHAHA det är ok är väl lite bakom i ämnet men jag uppfattade det typ så när jag googlade


   
SvaraCitera

min lillasyrra hatar typ tätt packade bubblor eller hål, så hon kanske har någon mild släng av detta. jag vet faktiskt inte... kanske påminner om någon slags pest eller infektion. invadering av virus som man aktade sig för


   
SvaraCitera