Aviseringar
Rensa alla

TTIP


Ämnesstartare

Med tanke på förra veckans anti-TTIP manifestationer/protester över hela Europa så undrar jag vad tycker TTIP?
TTIP= Frihandelsavtal mellan EU och USA som är helt enkelt till för att förstöra levnaden för oss som bor i EU genom att göra det lagligt att importera amerikanska hormonbehandlat kött som har utsatts för antibiotika/ giftiga ingredienser , låta amerikanska riskkapitalister gå i vinst i vår välfärd , t.o.m vår sjukvård!

Förklara även varför ni tycker som ni tycker!

P.S jag är faktiskt En väldigt grön Centerpartist (om ni inte
märkte det).

P.P.S Om det finns några Stockholms manifestationer/Protester säg till då!


   
Citera
Ämnesetiketter

Nej pga vi måste ta avstånd från deras vidrigheter mot djur. Vi utför också vår beskärda del förstås, men ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Nej pga vi måste ta avstånd från deras vidrigheter mot djur. Vi utför också vår beskärda del förstås, men ändå.

Det där var en guldvärd kommentar du! 


   
SvaraCitera

Mrsbowie:

Det där var en guldvärd kommentar du! 

fanks!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

fanks!

Wälcom!


   
SvaraCitera

Mrsbowie: Nej till TTIP eftersom att jag vill bevara våra demokratiska rättigheter , giftfria

Framförallt för att avtalet ger amerikanska bolag rätt att stämma svenska staten ifall en lagändring gör att de förlorar framtida vinst. Om Sverige t.ex. förbjuder vinster i välfärden ska staten alltså kompensera den uteblivna vinsten. Det gör att man i princip inte kan ändra lagarna på något vis som skadar amerikanska företag.


   
SvaraCitera

Man kan också stämma ett land för "handelshinder", alltså allt som försvårar handel och vinst. Kan vara djurskyddslagar, arbetsrätt, miljölagar, osv.


   
SvaraCitera

Mrsbowie: Frihandelsavtal mellan EU och USA som är helt enkelt till för att förstöra levnaden för oss som bor i EU

I stället för att hålla på med sådant trams kan du i stället komma med en vettig förklaring i stället för din egna åsikt och låta var och en själv tycka.

Eller ska du komma med sådana påstående kan du bifoga en o annan länk som grund för ditt påstående också.

Jag är för frihandelsavtalet av betydligt fler anledningar än vad jag är emot det - med andra ord är jag för det.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

I stället för att hålla på med sådant trams kan du i stället komma med en vettig förklaring i stället för din egna åsikt och låta var och en själv tycka.

Eller ska du komma med sådana påstående kan du bifoga en o annan länk som grund för ditt påstående också.

Jag är för frihandelsavtalet av betydligt fler anledningar än vad jag är emot det - med andra ord är jag för det.

Hjärta

Trams och trams; jag håller mig vanligtvis neutralt men eftersom jag vill väcka starka reaktioner för diskussionen måste jag nog tyvärr uttrycka mig så!

Vad för anledningar har du för att vara för TTIP?


   
SvaraCitera

Mrsbowie: jag vill väcka starka reaktioner

Den enda reaktion du väckte hos mig var att du inte verkar särskilt seriös då du kommer med ett påstående, utan något som backar upp det påståendet.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Den enda reaktion du väckte hos mig var att du inte verkar särskilt seriös då du kommer med ett påstående, utan något som backar upp det påståendet.

Hjärta

Synd då! 
Kan du svara på frågan jag ställde?


   
SvaraCitera

Mrsbowie: Kan du svara på frågan jag ställde?

Kan? Ja. Ganska så väldigt utförligt dessutom. Med länkar och allt. Låter dock bli då jag inte anser att trådar med oseriösa första-inlägg förtjänar seriösa svar.

Hjärta


   
SvaraCitera