Aviseringar
Rensa alla

Tungan frågor.


Ämnesstartare

Jag har tänkt länge nu på att ta hål i tungan. Jag vill ta hål i tungan för jag tycker det är snyggt. Jag struntar i vad andra tycker.

Men det jag vill fråga är, finns det stor chans att det blir jätte infekterat? När man äter något som ex potatis och fisk är det typ svårt att tugga och sånt då?
Är det bra att ta hål i tungan om man typ är lite täppt i näsan?
Jag menar att det kanske blir svårt att andas om man tar hål i tungan och den sväller upp. Då kanske det inte är så jätte bra att vara täppt i näsan.

Vill inte ha komentarer om hur fult det är. Jag tycker det är snyggt och skiter i vad andra tycker om det. Vill bara ha svar på mina frågor.


   
Citera
Ämnesetiketter

Cherry89:

finns det stor chans att det blir jätte infekterat?

Risken finns alltid, men så länge du tvättar munnen med något så är det inga problem. Tungan läker väldigt snabbt också vilket minskar risken.

Cherry89:

När man äter något som ex potatis och fisk är det typ svårt att tugga och sånt då?

Mina första dagar kunde jag inte äta, lr jag kunde. Men det tog typ 1 timme att äta 3 mackor. Potatis och fisk kanske man inte måste tugga lika mycket så det är nog lättare.

Cherry89:

Är det bra att ta hål i tungan om man typ är lite täppt i näsan?

Tungan kommer inte svullna upp så mycket att den täcker luftstrupen 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Tungan kommer inte svullna upp så mycket att den täcker luftstrupen 🙂

Oki [smile] tack för svaren [smile]


   
SvaraCitera

Och om du ska äta spaghetti/nudlar så tänk på att skära dom och mosa dom innan du äter dom, annars rullas dom runt på din piercing eftersom att staven är så lång och tro mig, det är ingen behaglig känsla. Och svårt är det också, att ta bort


   
SvaraCitera

Cherry89:

finns det stor chans att det blir jätte infekterat?

Nej, det är inga problem såvida du inte käkar snor eller går till en skitkass piercare.

Cherry89:

När man äter något som ex potatis och fisk är det typ svårt att tugga och sånt då?

Blir lite knepigt till en början, men det går över efter ett par timmar.

Cherry89:

Är det bra att ta hål i tungan om man typ är lite täppt i näsan?

Bör itne vara någora problem i sig, men jag hade gott väntat först.

Cherry89:

Jag menar att det kanske blir svårt att andas om man tar hål i tungan och den sväller upp

Nej, bör inte vara problem annat än att du är just förkyld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti_92:

ingen behaglig känsla

Men om maten typ nudlarna är starka svider det då i det nytagna hålet??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Nej, det är inga problem såvida du inte käkar snor eller går till en skitkass piercare.

okej. Jag har piercat mig hos dom som jag ska till förut två gånger så jag tror dom är bra på att ta hål i min tunga [smile] Men jag är rädd för att det finns risk att jag börjar läspa. Är det stor chans till det?? även om piercaren är seriös?

massgrav:

men jag hade gott väntat först.

Jag är typ alltid lite täppt i näsan. Jag vet typ inte varför.


   
SvaraCitera

Cherry89:

Men om maten typ nudlarna är starka svider det då i det nytagna hålet?

Man ska inte äta nåt starkt 2 veckor efter hålet. Fast ont gör det inte.. Och jag är verkligen känslig.
Men ät typ köttnudlar eller nåt


   
SvaraCitera

Cherry89:

Men jag är rädd för att det finns risk att jag börjar läspa

Det behöver du inte oroa dig för.

Cherry89:

Jag är typ alltid lite täppt i näsan. Jag vet typ inte varför.

Nässpray?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Det behöver du inte oroa dig för.

Bra [smile]

massgrav:

Nässpray?

Det blir typ jätte mycket värre då [chocked]
och då blir jag super snorig [censur]

ti_92:

Man ska inte äta nåt starkt 2 veckor efter hålet.

bra [smile] jag äter typ aldrig något som är starkt. Är rätt känslig för typ mycket krydda. Men nudelkryddor är helt okej och sen fefferonis. Men det äter jag inte så ofta.

Tack så mycket för svaren [smile]


   
SvaraCitera

maariiie:

För mig tog de två dagar innan de läkte 🙂

Den läker inte på två dagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Den läker inte på två dagar.

Det tar väl typ en vecka eller fyra dagar?? Eller jag kanske bara tänkte på svullnaden. För några av mina kompisar sa att deras tunga var svullen typ 4 dagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Den läker inte på två dagar.

För mig läkte det, min tunga var inte tjock längre. Jag kunde äta efter två dagar, så var min historia iallafall varför skulle man ljuga om något sådant?[tard]


   
SvaraCitera

maariiie:

För mig läkte det, min tunga var inte tjock längre. Jag kunde äta efter två dagar, så var min historia iallafall varför skulle man ljuga om något sådant?[tard]

Cherry89:

Det tar väl typ en vecka eller fyra dagar?? Eller jag kanske bara tänkte på svullnaden. För några av mina kompisar sa att deras tunga var svullen typ 4 dagar.

Svullnaden ligger i ett par dagar, men läkeprocessen tar flera veckor. Det är ett sticksår och läker därför kontinueligt så att säga. Finns ingen piercing som läker på ett par dagar, tyvärr


   
SvaraCitera

De är säkert ett bra sätt gå ner i vikt ! [y]


   
SvaraCitera