Aviseringar
Rensa alla

Tungpiercing!


Ämnesstartare

Jag ska pierca tungan om några dagar och har lite frågor. 🙂

Bildas det någon ärrvävnad kring hålet eller kommer det att växa igen helt om man tar ut smycket? Det bildas ingen insjunknad vid kulan eller något sånt?
Vill ju nämligen ta ut smycket i framtiden och vill inte att tungan ska ha ett märke efter piercingen. Någon som tagit ut sin och kan berätta lite?

Några andra nackdelar med piercingen?
Har heller inte hittat någon bra studio där jag bor förutom en sunkig en där det stinker rök. [n]

Vad tycker ni om tungpiercingar? 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

mintgrön:

Vad tycker ni om tungpiercingar? 🙂

Hatar alla piercingar och tatueringar! USCH! [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mintgrön:

Har heller inte hittat någon bra studio där jag bor förutom en sunkig en där det stinker rök. [n]

Hallå, det ingår i en studio.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mintgrön:

Bildas det någon ärrvävnad kring hålet...

Tungan läker väldigt snabbt och det borde inte synas mycket när den har blivit uttagen. Min har en liten insjunkning, har faktiskt ingen aning om det försvinner sen eftersom jag har min kvar.
Och piercingar läker ihop om det inte finns något smycke, men det är möjligt att det kommer synas ett litet ärr eller något efter det, dock inte jättesynliga.

Nackdelar är väl att du kan råka bita på den och skada tänderna, och att dagarna efter du har piercat dig kan du ha svårt att äta.

Hitta en studio som inte är sunkig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Min har en liten insjunkning

Alltså är det något man tänker på, är det att kulan som är i en grop?

Kablash__:

råka bita på den och skada tänderna

Rätt omöjligt om man skaffar en kort stav när tungan är läkt?

Kablash__:

Hitta en studio som inte är sunkig.

Finns ingen, bor i en liten stad.
Men har hört att hon är duktig och utbildad, men vill inte få infektioner av nålen eller nått?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mintgrön:

Alltså är det något man tänker på, är det att kulan som är i en grop?

Nej, jag tänker inte på det alls 😛

mintgrön:

Rätt omöjligt om man skaffar en kort stav när tungan är läkt?

Inte omöjligt, men händer sällan när det är bytt.

mintgrön:

Finns ingen, bor i en liten stad.
Men har hört att hon är duktig och utbildad, men vill inte få infektioner av nålen eller nått?

Se till så att den är steriliserad osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Se till så att den är steriliserad osv.

Men hur ska jag kunna göra det? Fråga piercaren det verkar ju aningen oförskämt? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mintgrön:

Men hur ska jag kunna göra det? Fråga piercaren det verkar ju aningen oförskämt? 😛

Nej, tror nog hon skulle förstå att man är försiktig. Annars är hon bara pantad ju typ ;<


   
SvaraCitera

Kablash__:

Min har en liten insjunkning, har faktiskt ingen aning om det försvinner sen eftersom jag har min kvar.

Samma här, har också en liten insjunkning, men den stör inte mig iaf

det där med om piercingen förstör tänderna har jag aldrig råkat ut för iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mintgrön:

Bildas det någon ärrvävnad kring hålet eller kommer det att växa igen helt om man tar ut smycket?

Det skulle jag inte tro, däremot när du tar bort den kanske det syns ytterst lite, jag vet inte eftersom jag har min kvar. [crazy]

mintgrön:

Det bildas ingen insjunknad vid kulan eller något sånt?

Beror på hur lång stav du har, min har en liten insjunknad men om jag byter till en längre stav försvinner den.

mintgrön:

Några andra nackdelar med piercingen?

Det är väl att du kan råka bita på den, händer typ aldrig för mig. Eller att den skaver mot tänderna... Men det är svårt att säga hur det blir för dig.

mintgrön:

Har heller inte hittat någon bra studio där jag bor förutom en sunkig en där det stinker rök.

Lät inte så trevligt, men fråga nån som piercat sig där och fråga va de tyckte om studion.

mintgrön:

Vad tycker ni om tungpiercingar? 🙂

Asacoola!! [y][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag råkade göra en tungpiercing här om dagen. Jag har ångrat mig nu tror jag [no-no], fast jag älskade den igår kväll så det svänger [bigsmile] Kan i alla fall inte ta ut den nu, den ska få läka och sen måste man ju pussas med den och lite så, och efter det kan jag ta ut den om jag fortfarande känner för det [bigsmile]

För övrigt är det typ en halv venom ... hahahahaha men jag gillar det, det matchar min personlighet.


   
SvaraCitera