Aviseringar
Rensa alla

Tungpiercing.?==!


Ämnesstartare

Jag piercade min tunga i måndags, och den gör fortfarande väldigt ont och jag sköljer munnen med listerine och sköter den:). sköljer med vatten efter jag rökt och sådär.
Men tungan är lite vit/gul aktig:S. Är det normalt att det ska bli så?..


   
Citera
Ämnesetiketter

Alltså ... jag är verkligen ingen piercing-expert men borde du inte låta bli rökandet medan piercingen läker? Låter inte skitbra [shake]


   
SvaraCitera

Haha! Smart val att röka [party]


   
SvaraCitera

Låter lite skumt faktiskt, jag rökte med hela läkningstiden (skäljde noga munnen efteråt) Hände inget då.. men mitt tips är att ringa dit och fråga, kanske åka tillbaka så dom får titta på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jAG pratade med piercaren efter och hon sa att om jag slöjer munnen med vatten efter jag rökt så ska det gå bra


   
SvaraCitera

notyounotme:

jAG pratade med piercaren efter och hon sa att om jag slöjer munnen med vatten efter jag rökt så ska det gå bra

Jo, "ska" gå bra ja, inget utan undantag[no-no]


   
SvaraCitera

notyounotme:

jAG pratade med piercaren efter och hon sa att om jag slöjer munnen med vatten efter jag rökt så ska det gå bra

Men det är större risk för infektioner ifall du röker, hånglar, äter stark kryddad mat etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

håller med om rökningen. låtbli.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är äckligt att röka [sad]


   
SvaraCitera

sluta röka när d läker+jag fick mer beläggning på tungan när den läkte,men d försvann sen,köp en tungskrapa,inte käckt att ha så mycke bakterier på tungan när d ska läka :S


   
SvaraCitera

ja men så hade min kompis också, det har ju ändå bara gått fyra dagar så klart det fortfarande är ömt [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tog hål i tungan å skötte inte rengöringen så bra, menar att ja orkade inte skölja varje gång efter en cigg. Men hade också de vita grejset på tungan men det försvan så fort svullnaden la sig och det slutade göra ont.


   
SvaraCitera

Ingenting att rekommendera, men det GÅR förutsatt att du sköljer med t.ex listerine efteråt. Dock inte efter varje sigg, utan rök isf ett par på raken så att du inte pajar tandköttet genom att skölja en stup i kvarten.


   
SvaraCitera

notyounotme:

jag sköljer munnen med listerine

Listerine kan faktiskt göra så att tungan får nån slags gulaktig beläggning. Och rökningen lär nog ha sin del i spelet oxå.
Och om det inte ens gått en vecka sedan du gjorde piercingen så bör du inte oroa dig över att den är öm än. Båda mina tungpiercingar ömmade i lite över en vecka innan det kändes okej.


   
SvaraCitera

Jag är ny här...blev medlem idag faktiskt..
Jag tänkte bara fråga om det gör så där jäkla ont att pierca tungan som alla säger?? :O Jag skulle så gärna vilja göra det men vet inte om jag klarar av den smärtan 😛


   
SvaraCitera