Aviseringar
Rensa alla

Tungpiercing - Frågor


Ämnesstartare

Hej allihopa! 🙂
Snart blir jag 18år och är riktigt jäkla sugen på att skaffa en tungpiercing, men jag har lite frågor som jag gärna skulle vilja ha svar på. [smile]

1. Jag har hört att om "strängen" under tungan är för kort så är det ingen bra idé att ta hål, är det en myt? Och om inte, vad kan hända?

2. Har även hört att tungan är den delen på kroppen som läker ihop snabbast? Så alltså, då jag senare tar ut piercingen så kommer hålet läkas ihop och det kommer inte synas att jag haft hål där, eller?

3. Vad är riskerna med att ta hål i tungan? Kan man börja läspa? Kan det träffa någon farlig nerv? Om jag får en jäklig infektion, är det farligt?

4. Just nu är min tunga helt len, utan sprickor och sånt, gör piercingen att den blir sprickig osv?

5. Vill ju verkligen inte heller riskera att någon tand går av, om jag inte leker med smycket och biter på det, vad är det då som kan göra att jag biter av en tand? Är chansen stor liksom? =P

Ja, det var det jag kan komma på nu, har ni något annat viktigt att tillägga om tungpiercing så skulle det uppskattas! [smile] Lite luddiga frågor btw, men äh =)

Peace =)

ÄNDRAT 2010-03-29 11:08

ÄNDRAT 2010-03-29 11:22

ÄNDRAT 2010-03-29 11:22
Lite fler frågor! =)

Läste att tungan har mycket blodkärl, vad är risken med tungpiercing då?

Beroende vars man tar hål i tungan, tex långt fram, bidrar det till talsvårigheter?

Vars är vanligaste placeringen av tungpiercing, mitten, långt fram, långt bak?

Gör tungpiercingen så man kan få dålig andedräkt, och isåfall hur? Liksom det är ju bara en liten plopp.

Fastnar mat i piercingen?

Kan smaklökarna förstöras? (Läste det någonstans…)

Skadas tandköttet av piercingen?

Måste man vara försiktig när man tuggar? Vill inte riskera mina tänder =P


   
Citera
Ämnesstartare

1. Vissa, sämre, studior vill inte ta om du har kort tunga. Duktiga gör det dock.

2. Så äre.

3. Du sluddrar ett tag efteråt, man får lära om sig att säga en del ord.

4. sprickig? :S

5. Jag har bitit i min piercing ett antal gånger medan jag ätit, två gånger så det lossnat flisor av en tand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

2. Så äre.

Men läste i en annan tråd här på UM där Kablash(Stavning?) hade skrivit att ärrvävnaden _kan_ försvinna? Så det kan bli ett ärr efter piercingen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Ju kortare strängen är desto lättare är det. Om du menar som jag tror att du menar.

2. Tungan läker väldigt snabbt ja, men det är inte omöjligt att det kommer synas, dock minimalt.

3. Om du inte rengör kan du åka på en infektion, men tvättar du som man ska så är den risken minimal. Kan va svårt att säga vissa ord och att äta i början men det går över snabbt.

4. ?

5. Ju längre stav du har desto större risk att du råkar bita på det. Har råkat bita i min några gånger men tänderna har inte gått sönder av det än så länge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

1. Ju kortare strängen är desto lättare är det. Om du menar som jag tror att du menar.

Det står på internet att om strängen under tungan är för kort, vilket gör att det begränsar hur långt du kan räcka ut tungan gör du kanske inte får pierca tungan?

Kablash__:

2. Tungan läker väldigt snabbt ja, men det är inte omöjligt att det kommer synas, dock minimalt.

Men du hade skrivit i en annan tråd någon om att ärrvävnaden kan försvinna om man har tur, men inte helt? Den där tråden där en har lagt upp en äcklig bild på en tungpiercing. Kan du förklara vad du menar med det? [smile]

Kablash__:

4. ?

Alltså det jag menar, att om du tar hål i tungan så spricker inte ytan på tungan lite, att du får som streck på tungan? Endel kan ju få så att tungan ser helt sprickig ut, alltså att det ser ut som att tungan är skrövlig [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tungpiercing:

Det står på internet att om strängen under tungan är för kort, vilket gör att det begränsar hur långt du kan räcka ut tungan gör du kanske inte får pierca tungan?

Aha, det ska inte vara något problem, en bra studio kan göra det ändå, som budo sa.

Tungpiercing:

Men du hade skrivit i en annan tråd någon om att ärrvävnaden kan försvinna om man har tur, men inte helt? Den där tråden där en har lagt upp en äcklig bild på en tungpiercing. Kan du förklara vad du menar med det?

Alltså, det kanske syns en liten prick där hålet har suttit. Men det är nog ingenting man kommer se om man inte kollar noga.

Tungpiercing:

Alltså det jag menar, att om du tar hål i tungan så spricker inte ytan på tungan lite, att du får som streck på tungan? Endel kan ju få så att tungan ser helt sprickig ut, alltså att det ser ut som att tungan är skrövlig

Hmm, fattar inte, men nej det blir inga sprickor av en tungpiercing 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Alltså, det kanske syns en liten prick där hålet har suttit. Men det är nog ingenting man kommer se om man inte kollar noga.

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=283618
"Ärrvävnad, kan försvinna, men kanske inte. På slemhinnor kan man använda sånna där c-vitamin brustabletter å hålla mot ärrvävnaden ett tag, ibland hjälper det."
Du hade skrivit så i en tråd, vad menade du med det då? [tard]

Kablash__:

Hmm, fattar inte, men nej det blir inga sprickor av en tungpiercing 😛

Lite otydlig fråga, men ja. =)


   
SvaraCitera

Tungpiercing:

3. Vad är riskerna med att ta hål i tungan? Kan man börja läspa? Kan det träffa någon farlig nerv? Om jag får en jäklig infektion, är det farligt?

Detta händer vääääldigt sällan, Men man kan bli förlamad :/
tror det handlar om nerverna då..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tungpiercing:

Du hade skrivit så i en tråd, vad menade du med det då?

Det är om man får lite utväxande ärrvävnad, som ser ut som en liten vit knöl typ, eller röd. Fast det brukar man inte få på tungan. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Det är om man får lite utväxande ärrvävnad, som ser ut som en liten vit knöl typ, eller röd. Fast det brukar man inte få på tungan.

Okej. =P Men han hade fått det?
Är det sant att man kan bli förlamad? Och efter hur lång tid får jag dricka alkohol?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tungpiercing:

Är det sant att man kan bli förlamad?

Kanske en som blivit det av en hemmapiercing med en odiskad köttkniv, typ.

Tungpiercing:

Och efter hur lång tid får jag dricka alkohol?

Får och får, du ska ju inte göra det på ett par veckor. Jag gjorde det typ tre dagar senare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tungpiercing:

Okej. =P Men han hade fått det?
Är det sant att man kan bli förlamad? Och efter hur lång tid får jag dricka alkohol?

Minns inte, men antagligen :<
Nej det tror jag är en myt, och jag drack inte långt efter. Det är egentligen bara för säkerhetsskull man inte ska dricka efter. Men tar man hand om den bra så ska det inte vara några problem. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Kanske en som blivit det av en hemmapiercing med en odiskad köttkniv, typ.

Ska ha det i åtanke.

Budolicious:

Får och får, du ska ju inte göra det på ett par veckor. Jag gjorde det typ tre dagar senare.

Hahahaha, gillas!

Kablash__:

Nej det tror jag är en myt, och jag drack inte långt efter.

Satan vad taggad jag blev på piercing nu! [bigsmile]

Tack för svaren, ni två! =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image
Hur troligt? [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahahaha, frågade mamma idag om jag fick ta hål i tungan och hon tyckte att jag var pervers då, att man har det för att suga qk. Ofta folk går runt och tänker så? =O


   
SvaraCitera