Aviseringar
Rensa alla

Tungpiercing - Placering


Ämnesstartare

Hejsan!
Jag har funderat på att pierca tungan och jag har tänkt göra det själv. Men sterila grejer såklart! Riktig kanyl, tång & läkningsmycke.

Men jag funderar lite på placeringen. Hur vet man var piercingen ska placeras?

Har varit och läst lite här och var och det ända jag hittat är att den ska placeras framför strängen under tungan. Men min sträng går ju nästan enda fram till tungspetsen. Men om jag liksom "höjer" tungan så slutar den tidigare.

Gör det något om man gör piercingen genom den lilla skinnbiten som är framför strängen? Innan "köttet" på strängen börjar?

Mvh Unnecessary


   
Citera

Det är bara att köra på. Några svar från den här sidan gör varken till eller från. [zzz]


   
SvaraCitera

Tror det är bäst att du kollar på en piercing studio. Du ska inte ta igenom strängen iaf.
Och tungan är ett ställe som borde skötas av proffsen eftersom det finns så mycke blodkärl osv i den.

Men det är svårt att veta var du ska placera den om man inte kan se själv.


   
SvaraCitera

den ska placeras BREDVID strängen! [smile]


   
SvaraCitera

gethsemane:

den ska placeras BREDVID strängen! [smile]

Eller igenom, olika studior gör olika.


   
SvaraCitera

Tänk mer på hur långt fram du sätter den. Jag tycker det är synd att jag gjorde min första så i mitten, det ställer till lite bekymmer när jag nu är sugen på att göra en tredje i tungan :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som jag har uppfattat det så gör det mke ondare att ta genom strängen, så bredvid borde nog svaret lyda


   
SvaraCitera

Att pierca sig själv i tungan utan att veta var man ska placera smycken är vansinne. Du kan råka skära av stora blodkärl och det är inte att leka med. Måste du pierca dig själv - välj en annan placering än tungan!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera