Aviseringar
Rensa alla

Tunna naglar


Ämnesstartare

Hej!

Mina naglar är väldigt tunna och flikar sig väldigt lätt. Förtillfället så klipper jag dom väldigt korta och dom har varit såhär sen jag hade nagelförlängning och sedan tog bort det.

Målar dom 1-3 ggr i veckan för att dom ser hemska ut annars.

Hur ska jag få tillbaka mina gamla, friska naglar som inte flikar sig? 🙁


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Knarka inte.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köp sånna där piller. Silica duo heter dom typ? Står att det är bra för naglarna iaf!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Köp sånna där piller. Silica duo heter dom typ? Står att det är bra för naglarna iaf!

Varför vet du detta [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Varför vet du detta [wink]

Mina naglar är viktiga! [blush]

Dold text: SKOJJAR!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Mina naglar är viktiga! [blush]

Image

ehhehehhhehheheeeehhe


   
SvaraCitera

oroligtjej:

dom har varit såhär sen jag hade nagelförlängning och sedan tog bort det.

Det var inte så att nåt nagellager typ lossnade när du tog bort nagelförlängningarna? Om det nu kan det... [tard]

oroligtjej:

som inte flikar sig?

Glasnagelfil?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[cry][cry][cry][cry] fan da


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

five squared:

Det var inte så att nåt nagellager typ lossnade när du tog bort nagelförlängningarna? Om det nu kan det...

Det var typ i början av sommaren jag slet av dom och dom har varit såhär risiga sen dess. Dom flikar sig, asså lagren går att dra av så dom blir tunna osv 🙁


   
SvaraCitera

oroligtjej:

slet av dom

Det lät inte bra [shake] Ska man inte typ doppa ner dem i aceton eller nåt så de löses upp? Så var det när jag testade för sex år sedan iaf, och jag hade inga problem sedan.

Hur blir de när de växer ut? Är de tunna och flikiga även längre in eller växer det bort?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

five squared:

Det lät inte bra Ska man inte typ doppa ner dem i aceton eller nåt så de löses upp? Så var det när jag testade för sex år sedan iaf, och jag hade inga problem sedan.

Hur blir de när de växer ut? Är de tunna och flikiga även längre in eller växer det bort?

Men hallå, vad dillar du om? :O

I somras gjorde jag en nagelförlängning, och när dom hade växt ut så pass mycket så att det såg fult ut knäckte jag av dom och då åkte ett lager av nageln, men jag trodde att dom skulle återhämta sig, men icke. Iaf så flikar dom sig fortfarande så dom blir tunna och för att dom gör det måste jag måla över dom med nagellack, så jag målar nagellack på dom 2-3 ggr i veckan för att det inte ska se alltför risigt ut.

Men finns det nått jag kan göra för att stärka dom? Äta något speciellt, osv?

(Säg inte att jag ska sluta med nagellack, för det kommer inte på frågan.)

HelP?


   
SvaraCitera

Kablash__:

Står att det är bra för naglarna iaf!

Det är dom![y]


   
SvaraCitera

oroligtjej:

Men hallå, vad dillar du om? :O

Hmm, trodde du menade typ lösnaglar ungefär, har ingen vidare koll på sånt där egentligen. Går mer på allmänt vett och logik.

oroligtjej:

när dom hade växt ut så pass mycket så att det såg fult ut knäckte jag av dom och då åkte ett lager av nageln

Lol, smart [rolleyes] Bland det första man hittar om man googlar på "avlägsna nagelförlängning" (utan citattecken, då) är: "Plocka eller dra aldrig bort dina konstgjorda naglar från dina naturliga naglar. Om du gör det kommer också flera lager av din naturliga nagel följa med vilket leder till att nageln blir tunnare och kan skadas allvarligt." på denna sajt, som bara är en av många. Varför filade du helt enkelt inte? Det tar ju inte så jäkla lång tid...

oroligtjej:

Men finns det nått jag kan göra för att stärka dom?

Använda nåt nagelstärkande lack kanske, det finns en hel massa sånt på Kicks, Åhlens m.fl. Dessutom ska poleringsfilar vara bra, om det nu funkar på dina naglar. Och som sagt: glasnagelfilar är skitbra, har inte haft en skivad nagel sedan jag började använa det [y]

oroligtjej:

HelP?

That's what I'm trying to do [rolleyes]

Kablash__:

Köp sånna där piller. Silica duo heter dom typ? Står att det är bra för naglarna iaf!

Jag visste inte att du var så fåfäng att du hade koll på sånt [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

five squared:

That's what I'm trying to do

Hehe tack det var snällt.[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oroligtjej:

Hur ska jag få tillbaka mina gamla, friska naglar som inte flikar sig? 🙁

Ät nyttigt.


   
SvaraCitera