Aviseringar
Rensa alla

Tunnis och pulver!


Havregrynsgröt på morgonen med en dl proteinpulver på är kanon. dock har du ju "bara" gainer. så det kan du ju faktiskt inte göra. Du tar slut på den burken sen ser du till att köpa protein och kolhydrater separat,just för att du ska kunna välja själv hur mkt du ska ha av dom olika.

Skippa bananen,bara mer kolhydrater,eftersom du redan får i dig det i gröten. Lättast på morgonen är ju mixa drink,tycker jag.

Då kör jag 3dl havregryn 3dl minimjölk/vatten 1banan 1dl proteinpulver. 2kapslar omega3 1cvitamin brus och 3-4dl vatten tilld et.

Sen kan tilläggas att jag väger 95kg på 180cm och jag äter 7-8 måltider om dagen (för och efterdrink inräknat) så jag behöver få i mig mer än dig. men bara så du får en uppfattning om vad man ska äta och sånt.

Sen skolmaten är rena skämtet men duger väl för dig,håll dig undan från såserna och sånna grejer bara så löser det sig nog. Du borde ha me dig minst 1 mellanmål till skolan,2 om du slutar 4

AlphaMale:

2g protein/kg kroppsvikt per dag

Skulle nog satsa på 3g/kg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja fett klarar jag mig bra utan. Det är musklerna jag vill åt. Jag vill samtidigt inte bli en fet biff utan man ska se att jag mår bra.

Självklart är gym det bästa alternativet men just nu har jag sommarlov och har inte tillgång till gym, dessutom tycker jag det är lite pinsamt att stå framför speglar bland massa män- misstolka mig inte.

Angående drinkarna tar jag två skopor (80 g) efter träningen då förbränningen kräver mest utav min kropp och det känns som att jag bara skulle bli tjock om jag åt fler gånger om dagen, men en drink innan läggdags skulle inte skada som sagt.

Jag vet inte om det hjälper men angående träningen så kör jag de större muskelgrupperna tre set med 10 repitiotioner ungefär. Bränner dock inte sönder musklerna så jag skulle nog kunna öka vikten och minska repititionerna. Löpningen räknar jag som kondition och ben- och sätesträning då jag bara tränar överkropp på styrkepasset.

En major-fråga som jag har:
Jag är inte överambitiös när det gäller att räkna kalorier/dag osv. men om vi säger att jag tar två drinkar, (protein, kolhydrat i samma) frukost, lunch och middag och sen mellanmål. Resultatet kommer kanske inte lika fort men det lär vara tillräckligt om jag tränar styrka varannan dag och kondition varannan. Am I right?


   
SvaraCitera

Mrbigstuff:

Skulle nog satsa på 3g/kg

2g protein/kg är redan ganska mycket....och ganska svårt att få i sig varje dag...om man inte sitter och trycker tonfisk efter varje måltid. Sen så tror jag knappast att hans kropp kommer andvända sig av så mycket protein, i alla fall så länge han inte tränar ordentligt. Det mesta går nog ut det naturliga vägen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AlphaMale:

2g protein/kg är redan ganska mycket....och ganska svårt att få i sig varje dag...om man inte sitter och trycker tonfisk efter varje måltid.

Jag håller med dig om att 2g borde räcka alldeles utmärkt. I en uppbyggnadsfas är det inte riktigt lika noga helt enkelt.
Däremot upplever jag att 2g/kg är ungefär vad man uppnår på svensson-kost om man inte väger 95kg. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läs på, gör om, gör rätt.

www.kolozzeum.com/forum


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BonkaBonk:

(~70 kg, 185 cm

jag är 182, 55 kg så så jävla smal är du väl inte.


   
SvaraCitera

AlphaMale:

2g protein/kg är redan ganska mycket....och ganska svårt att få i sig varje dag

Pakanajuhla:

Däremot upplever jag att 2g/kg är ungefär vad man uppnår på svensson-kost om man inte väger 95kg.

Reagerade också på det, runt kaloribalans ligger de flesta som äter kött,ägg osv på 2g utan att tänka på att få i sig protein.

4g tror jag är gränsen för att det ska bli "svårt" för mig att trycka i mig nog med protein, fast det är inga mängder jag vill ha i mig heller.

AlphaMale:

Det mesta går nog ut det naturliga vägen.

Ur levern till glukos menar du? [rolleyes]


   
SvaraCitera

Pakanajuhla:

Däremot upplever jag att 2g/kg är ungefär vad man uppnår på svensson-kost om man inte väger 95kg.

Hehe jo jag väger 95 och tävlar i cbb ,så rätt seriöst me träningen. därför jag kör 3g/kg

Nej blir inte tonfisk efter varje pass,just nu är de kyckling 2ggr om dagen,cyklar me det,när jag tröttnat på de så blir de tonfisk och kött. De är dyr livsstil men ack va mat är gött 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera