Aviseringar
Rensa alla

TV?


Ämnesstartare

Hur länge kan en tv vara öppet? Liksom om man har tvn öppet från kväll till morgon och lite över tiden från morgon till dagen utan att ha stängt av den från att den har varit på. Är det farligt för tvn at vara på såpass länge? Och om jag stänger av den efter, hur länge bör den vara avstängd då tills jag kan starta tvn igen? // vince


   
Citera
Ämnesetiketter
sies
 sies

Visst kanske en pixel eller så blir överansträngd, men det enda TV:n gör är ju att den drar el. Du borde inte ha på den när du inte tittar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sies:
Visst kanske en pixel eller så blir överansträngd, men det enda TV:n gör är ju att den drar el. Du borde inte ha på den när du inte tittar. 

har ju gjort de jag beskrev väldigt länge nu och det har knappast blivit något dåligt med bilden inte vad jag har sett? 😛 


   
SvaraCitera
Kneg
 Kneg

Läste om en kvinna som dog framför tv:n, det var ingen som märkte att hon hade försvunnit på 30 år, så när hennes lägenhet väl kollades var tv:n fortfarande på. Så hur skadligt kan det vara egentligen?


   
SvaraCitera

Kneg:
Läste om en kvinna som dog framför tv:n, det var ingen som märkte att hon hade försvunnit på 30 år, så när hennes lägenhet väl kollades var tv:n fortfarande på. Så hur skadligt kan det vara egentligen?

Direkt dödligt, finns nog inget som tar kål på en så långsamt men ändå effektivt, det är nog tom. dödligare än cigaretter. (Jag har en viss ironisk ton, men man vet aldrig).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:

Direkt dödligt, finns nog inget som tar kål på en så långsamt men ändå effektivt, det är nog tom. dödligare än cigaretter. (Jag har en viss ironisk ton, men man vet aldrig).

alltså jag kollar inte på tvn 24/7. Jag bara har den öppet från kväll till morgonen och stänger av den en viss tid. men hur länge tvn måste vila sig vet jag inte och det är exakt den frågan ja är ute efter. :p


   
SvaraCitera

vincebruh:

alltså jag kollar inte på tvn 24/7. Jag bara har den öppet från kväll till morgonen och stänger av den en viss tid. men hur länge tvn måste vila sig vet jag inte och det är exakt den frågan ja är ute efter. :p

tvn behöver ingen vila du kan sätta på den direkt efter eller kan du ha den avstängd i 9 månader och starta den 


   
SvaraCitera

vincebruh:

alltså jag kollar inte på tvn 24/7. Jag bara har den öppet från kväll till morgonen och stänger av den en viss tid. men hur länge tvn måste vila sig vet jag inte och det är exakt den frågan ja är ute efter. :p

Som Skåneärbäst säger, TV behöver ingen vila men det är ju onödigt att ha på TV:n 24/7.
Menade inte inte att du tittade på TV:n 24/7, jag skojade bara om ''hur farligt det är att kolla på TV''. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:

Som Skåneärbäst säger, TV behöver ingen vila men det är ju onödigt att ha på TV:n 24/7.
Menade inte inte att du tittade på TV:n 24/7, jag skojade bara om ''hur farligt det är att kolla på TV''. Glad

jo ja förstår att du skämtade men du fick de som att jag skrev att jag inte kan sluta kolla på tv :p


   
SvaraCitera

vincebruh:

jo ja förstår att du skämtade men du fick de som att jag skrev att jag inte kan sluta kolla på tv :p

Det var inte riktat mot dig eller någon annan så du behöver inte ta åt dig alls. Glad
Sen borde man alltid stänga av TV:n när man inte tittar på TV, onödigt för ens elräkning för dig/dina föräldrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:

Det var inte riktat mot dig eller någon annan så du behöver inte ta åt dig alls. Glad
Sen borde man alltid stänga av TV:n när man inte tittar på TV, onödigt för ens elräkning för dig/dina föräldrar.

vadå hur mycket går det åt på räiningar ifall tvn är på för länge? :p


   
SvaraCitera

vincebruh:

vadå hur mycket går det åt på räiningar ifall tvn är på för länge? :p

Det vet jag inte exakt men självklart påverkar det ens elkostnader sen med hur mycket vet jag inte exakt.


   
SvaraCitera
Smilen

Jag tror en tv kan ta skada av att vara på i flera dagar bara på stillbild. Annars längre tror jag.


   
SvaraCitera