Aviseringar
Rensa alla

Tv på dator


Ämnesstartare

Jag sitter här och funderar på vad som krävs för att till exempel spela playstation-spel med en laptop.
Missförstå mig rätt, jag är inte ute efter en emulator, utan jag vill snarare att en laptop skall agera skärm för ett playstation2.

Jag har kommit fram till att vad jag antagligen behöver är ett tv-kort, men vad krävs av tv-kortet för att det skall klara mitt krav? Använder ett playstation composite? Jag har nämligen kikat på ett antal tv-kort och ser att en del har composite-in, innebär detta att jag kan få bilden från ett playstation in till skärmen?


   
Citera
Åtta

Med ett tv-kort så bör du kunna göra det, ja. Fast jag vet inte huruvida det blir någon fördröjning.

Däremot så kan du troligtvis inte använda S-Video, VGA eller DVI, då dessa vanligtvis endast är utgångar på din laptop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Däremot så kan du troligtvis inte använda S-Video, VGA eller DVI, då dessa vanligtvis endast är utgångar på din laptop.

Precis, det är lite synd dock.[n]
Har du provat att spela via tv-kort nån gång? Jag har nämligen inte tänkt på att det kan skapas en fördröjning. Vad jobbigt.[blush]


   
SvaraCitera
Åtta

aristoteles:

Har du provat att spela via tv-kort nån gång?

Nepp. Jag har aldrig ägt ett tv-kort.

aristoteles:

Jag har nämligen inte tänkt på att det kan skapas en fördröjning. Vad jobbigt.[blush]

Det vore tämligen jobbigt om det var någon fördröjning, ja. Men jag vet faktiskt inte om det kommer att skapas någon. Har du en massa pengar över så kan du ju alltid testa. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Har du en massa pengar över så kan du ju alltid testa.

Ska kanske köpa ett halvbilligt senare. Det måste ju vara linux-kompatibelt också.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera