Aviseringar
Rensa alla

Tv-serier och film


rulltorta :

Hm, olika vi är där då ^^ Jag tycker alltid det är kul att se hur de utvecklas 🙂

ja verkar så Glad vad gillar du för filmer då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:
House of Cards är väl den enda utav de som nämnts som varit bra rakt igenom.

Alla grymma!

Därför:

ja verkar så Glad vad gillar du för filmer då?

Svår fråga ^^ Allt egentligen som är bra 🙂 Och varierar en del på humör. Men är svag för lite läskiga, spännande, obehagliga filmer som typ lämnar en tänkandes efteråt :p
Själv då? 🙂


   
SvaraCitera

rulltorta :

Alla grymma!

Svår fråga ^^ Allt egentligen som är bra 🙂 Och varierar en del på humör. Men är svag för lite läskiga, spännande, obehagliga filmer som typ lämnar en tänkandes efteråt :p
Själv då? 🙂

haha kunde inte beskrivit min filmsmak bättre än så.

så gillar väl många 90 tals filmer. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Därför:

haha kunde inte beskrivit min filmsmak bättre än så. 

Haha x) Nej, asså beskriva sin filmsmak är görsvårt tycker jag ^^ Har du nån favorit eller så då? 


   
SvaraCitera

rulltorta : När blev serier så mycket bättre?

1999 pga sopranos. Jag kan inte komma på någon serie som fick så stort genomslag över hela världen. Även om oz var hbo´s första projekt så är det inte i närheten av så känt som sopranos. Sen visst finns det tidigare serier som är oerhört bra tex twin peaks. Sopranos är dock början på den seriemanin som existerar idag.

Kort och gott handlar allt om ekonomi. Amerikanska tv-kanaler behöver serier som får folk att köpa deras kanaler, showtime hade dexter, amc har walking dead och breaking bad osv.
Kanalerna köper in ett pilotavsnitt och gillar dom avsnittet blir det uppföljning på tio avsnitt. Detta är ekonomiskt jäkligt bra för tvbolagen och detta gör att smalare idéer får komma igenom. Breaking bads grund är tex oerhört smal och i sanningens namn, bryr sig någon om vad som händer resten av karaktärerna utöver walt och jesse?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Galvmeister:

1999 pga sopranos. Jag kan inte komma på någon serie som fick så stort genomslag över hela världen. Även om oz var hbo´s första projekt så är det inte i närheten av så känt som sopranos. Sen visst finns det tidigare serier som är oerhört bra tex twin peaks. Sopranos är dock början på den seriemanin som existerar idag.

Kort och gott handlar allt om ekonomi. Amerikanska tv-kanaler behöver serier som får folk att köpa deras kanaler, showtime hade dexter, amc har walking dead och breaking bad osv.
Kanalerna köper in ett pilotavsnitt och gillar dom avsnittet blir det uppföljning på tio avsnitt. Detta är ekonomiskt jäkligt bra för tvbolagen och detta gör att smalare idéer får komma igenom. Breaking bads grund är tex oerhört smal och i sanningens namn, bryr sig någon om vad som händer resten av karaktärerna utöver walt och jesse?

Jaa det med Soparanos är sant!

Haha, angående Breaking Bad är det klart man bryr sig om fler karaktärer. Hank, Gus, Saul och Mike bland annat. 


   
SvaraCitera

rulltorta :

Haha x) Nej, asså beskriva sin filmsmak är görsvårt tycker jag ^^ Har du nån favorit eller så då? 

Pulp FictionDe hänsynslösa sagan om ringen, och annat i samma stil. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Därför:

Pulp FictionDe hänsynslösa sagan om ringen, och annat i samma stil. 

Nice, bra grejer 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är ju tvärt om, tv serierna  var juh mycket bättre förut, bottom, family addams,fawlty towers, hem till midgård, Ronny och Rage med mer

Vad är grejen med breaking bad, game of thrones, skit serier,sömnpiller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

monty python


   
SvaraCitera
Smilen

Breaking Bad är bäst.


   
SvaraCitera
Smilen

Jag hade tänkt börja se bron ikväll eller snart. Alla säger att den är bra, jag tror det också.


   
SvaraCitera
Smilen

House of Cards verkar lite intressant.


   
SvaraCitera