Aviseringar
Rensa alla

Tv spel


lok501 :

Förlåt men Gta har inget emot kvinnor. De har aldrig tydligt förtryckt kvinnor och det finns inga mål med det häller. Spelet är även satir och försöker tänja gränser och mobba allt och alla. Vad exakt är det som de gör mot kvinnor så ska jag förklara för dig varför det inte stämmer. 

Nej, jag ser det med tanke hur de framställs i spelet.


   
SvaraCitera
lok501

Pundarjävel:

Nej, jag ser det med tanke hur de framställs i spelet

Kvinnor har ingen special roll I spelet om de inte är speciella för storyn(Michaels familj/molly) eller om de är en parodi (tjejen på covern). Om du inte gillar att huvudkaraktären är en rik, självständig kvinna som har full kontroll över alla så kan du nog relatera till franklins moster. Du kanske borde spela lite mer och lära känna henne? 


   
SvaraCitera

lok501 :

Kvinnor har ingen special roll I spelet om de inte är speciella för storyn(Michaels familj/molly) eller om de är en parodi (tjejen på covern). Om du inte gillar att huvudkaraktären är en rik, självständig kvinna som har full kontroll över alla så kan du nog relatera till franklins moster. Du kanske borde spela lite mer och lära känna henne? 

Rik och självständig? Snarare jävligt lättklädd för att behaga männen och är i deras kontroll likaså. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Så länge du kan se skilnad på tv-spel och verklighet så är det ingen fara.

Hur skiljer verkligheten mot gta? 


   
SvaraCitera
lok501

Pundarjävel:

Rik och självständig? Snarare jävligt lättklädd för att behaga männen och är i deras kontroll likaså. 

Du lyssnar ju inte på vad jag säger :P! Men om du vill sura över något som ingen bryr sig om och inte påverkar någon så gör det! Jag ska njuta av allt kul här I livet 😀


   
SvaraCitera

lok501 :

Du lyssnar ju inte på vad jag säger :P! Men om du vill sura över något som ingen bryr sig om och inte påverkar någon så gör det! Jag ska njuta av allt kul här I livet 😀

Har du någonsin funderat på varför majoriteten av GTA spelarna är män?


   
SvaraCitera

lok501 :

Du lyssnar ju inte på vad jag säger :P! Men om du vill sura över något som ingen bryr sig om och inte påverkar någon så gör det! Jag ska njuta av allt kul här I livet 😀

Förtryckande spel bidrar med förtryck.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Hur skiljer verkligheten mot gta? 

I verkligheten springer inte en normal människa runt å dödar random människor....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du blir smartare av att videoblogga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:

I verkligheten springer inte en normal människa runt å dödar random människor....

Hur menar du att spelkaraktärerna utgör normala människor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Hur menar du att spelkaraktärerna utgör normala människor?

Det är ju det jag påstår att de inte gör


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:

Det är ju det jag påstår att de inte gör

Du skrev ju att de är normala och dödar folk. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Du skrev ju att de är normala och dödar folk. 

Jag skrev att normala människor dödar inte folk


   
SvaraCitera
mens
 mens

naivt att tro att värderingar och gränser ej påverkas av spel herregu


   
SvaraCitera
mens
 mens

människor med stabila psyken påverkas nog inte speciellt mycket men att tro att någon med ett "svagt" psyke inte kan inspireras av sånt  är ba dumt


   
SvaraCitera