Aviseringar
Rensa alla

tv-spel = film


Ämnesstartare

ohdeer:

Är det ens värt att se hela när man spelar det för första gången? Låter extremt.

Jag satt mest och väntade på att filmen skulle ta slut [blush] spelet spårar ut något stört i slutet och allt blir mest bara fjantigt och innehåller gigantiska mängder trams. tyvärr är det dock det mest minnesvärda med spelet då det inte liknar något annat då.

men skulle nog mest säga att metal gear solid 2 inte är värt att spela alls, någonsin. trean är dock en av de bästa spelen jag någonsin spelat.

dock har jag för mig att det är en väldigt cool "punchline" i slutet på trean man måste ha spelat ettan och tvåan först för att förstå [sad]

Artie:

typ hälften av spelandet går åt till att se på filmsnuttar

alltså, de första tre timmarna av de spelet när man spelar som "Roxas" är helt fantastiskt superusla. Jag hade väntat på det spelet oerhört länge och höll på att typ dö för det var så sämst, men sedan får man spela som den "vanliga" huvudpersonen och då blir spelet sjukt väldigt bra.

har du spelat ettan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

Jag hade väntat på det spelet oerhört länge och höll på att typ dö för det var så sämst, men sedan får man spela som den "vanliga" huvudpersonen och då blir spelet sjukt väldigt bra.

har varit hos mulan och det var också sämst, film på film på film!

Dräparen:

har du spelat ettan?

ja, och nu hade jag sett fram emot tvåan som en förlängd nostalgitripp efter jag spelat om ettan. men det känns inte alls som samma spelupplevelse som ettan, där är det ju fint när man kommer till en ny värld och får springa omkring och upptäcka den. nu kommer man till ny värld, och så går man några steg, får en film som visar vart man ska gå, går några steg, en till film som visar vägen, ja. Känns helt galet linjärt och trist, som en film man måste trycka på några knappar för att se vidare på, istället för ett spel.

blir det bättre?
har kommit till colosseum och det känns inte bättre där.


   
SvaraCitera

Kingdom Hearts kändes inte som något att hänga i julgranen :<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Kingdom Hearts kändes inte som något att hänga i julgranen :<

visst kan man hänga ettan i julgranen! kanske inte som stjärna på toppen, men mysig är den.


   
SvaraCitera

Artie:

visst kan man hänga ettan i julgranen! kanske inte som stjärna på toppen, men mysig är den.

Japp, har ett gott minne av det :=)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

blir det bättre?

haha, trodde du var kvar när man spelade som roxas, tyckte spelet blev bra efter man slapp den tönten [blush]

joo tvåan är typ mer linjärt, men tycker det är ett fint spel! dock är ettan bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

haha, trodde du var kvar när man spelade som roxas, tyckte spelet blev bra efter man slapp den tönten [blush]

jag trodde det skulle bli det, och att det skulle bli mer i stil med ettan, men blev besviken 🙁 det är inte avskyvärt längre som det var de långa timmarna man var fast med roxas, men det är inte direkt kul och varje gång det kommer ännu en filmsnutt suckar jag 🙁

Dräparen:

joo tvåan är typ mer linjärt, men tycker det är ett fint spel! dock är ettan bättre

kanske får försöka se det som ett helt annat spel än ettan och sluta jämföra så jag kan acceptera att det är på ett annat sätt
men saknar att världarna är väärldar, nu känns det mer som banor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

men det är inte direkt kul och varje gång det kommer ännu en filmsnutt suckar jag 🙁

dock är storyn faktiskt väldigt intressant om man tar den till sig dock sjukt avancerad för ett spel med kalle anka i [blush]

Artie:

men saknar att världarna är väärldar, nu känns det mer som banor.

jo, sant!

spelupplevelsen jag hade med Kingdom Hearts 1 är typ den bästa jag haft, var 12 år gammal och köpte det för omslaget var coolt. var typ stört intressant när man skulle komma till nästa planet och se vilken ny värld det var osv, upptäckarglädje :$.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spelat true remembrance? det är ett riktigt filmspel. blev galen på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mgs 1 är grymt, episkt, tidlöst osv.
mgs 2 är förstördes av långa filmsekvenser, fåniga bossar och raiden
mgs 3 är kanon


   
SvaraCitera
Bakric

Om man nu råkar gillar filmspel så rekommenderar jag American McGee's Alice och Alice: Madness returns (tror jag den hette).
Helt underbar story.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

jag försökte spela final fantasy 10 men det gick inte för det var en film
jag tänkte spela kingdom hearts 2, och väntade på att spelet skulle börja, men filmen var spelet

FFX är ju skitbra, stridssystemet äger, samlingsmomenten är som julafton.

KH2 är rätt kasst, ettan är mycket bra dock.

Testa FFVI också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Final Fantasy Tactics Advance. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visste inte att du gillade tv-spel. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

dock är storyn faktiskt väldigt intressant om man tar den till sig dock sjukt avancerad för ett spel med kalle anka i

ja, storyn känns bra.
det är det jobbiga, man kan ju inte hoppa över alla kassa filmer för ibland så är de ju viktiga 🙁

Dräparen:

var typ stört intressant när man skulle komma till nästa planet och se vilken ny värld det var osv, upptäckarglädje :$.

jaa!
det e ett perfekt spel om det inte vore för att det blir lite x-tjatigt i längden.


   
SvaraCitera