Aviseringar
Rensa alla

2 katthonor plus kattungar


Ämnesstartare

Jag har 2 katthonor som vi hade tänkt ta en kull på och sen kastrera båda, hur kommer den ena katthonan reagera på den andras kattungar? vet att om det skulle vara 2 honor och 1 hane då kan hanen bita ihjäl kattungarna som han inte är pappan till ungarna ,Men hur fungerar det med 2 st honor?
kan ena honan bita ihjäl kattungarna?
har någon varit med om detta så ni kan förklara om ni har/hade 2 honor och ena fick ungar hur det gick, om det gick bra eller dåligt

Honorna är av rasen Maine Coon


   
Citera

älskar maine coon


   
SvaraCitera

Down Syndrome Man With Banana Stock Photo 73675411 ...


   
SvaraCitera

Kan gå bra... kan också innebära döden för ungarna. Det beror nog främst på hur revirinriktad den ej dräktiga honan är. En möjlighet skulle kunna vara att hon är med vid födseln av ungarna och att hon på det sättet skulle kunna känna sig delaktig i ungarna. Men ärligt talat... jag skulle inte våga släppa dom ur sikte en enda sekund.

Har själv 5 katter... 4 tjejer och 1 kille. De har levt tillsammans många år. Är bästa vänner och aldrig något problem vid matskålarna även om katterna själva skapar en "ledare i flocken" utan att jag behöver blanda mig i detta.
Men på sensommaren i år kommer det in en liten hungrig kattunge på gården, ett drygt halvår gammal kanske, och det tog inte många sekunder innan den blev ihjälbiten av en av mina katter. Sorgligt.  Gråter  Hade jag uppmärksammat det hela hade jag gott kunnat ta hand även om den.

That's life. Gråter


   
SvaraCitera

Svante Zryd-Carlsson Höstmark (04svzr@skola.svedala.se)


   
SvaraCitera

ge mig en :O


   
SvaraCitera

Två bilder på den lilla kattungen som blev ihjälbiten av en av mina kattjejer.  Gråter  OBS! inga synliga skador!! 

kattunge-01.jpg

kattunge-02.jpg


   
SvaraCitera

stoner:
Två bilder på den lilla kattungen som blev ihjälbiten av en av mina kattjejer.  Gråter  OBS! inga synliga skador!! 

kattunge-01.jpg

kattunge-02.jpg

bror det där är en mink


   
SvaraCitera

dahlbear: bror det där är en mink

Är du säker? Jag tyckte iof sig att den såg lite "märklig" ut för att vara en kattunge men eftersom det brukar springa "vildkatter" inne på min fastighet så utgick jag ifrån att det var en katt.

Tom trampdynorna på "ungen" liknade väldigt mycket en katts.

Nu blir jag jävligt osäker.  Rodnar


   
SvaraCitera

stoner:

Är du säker? Jag tyckte iof sig att den såg lite "märklig" ut för att vara en kattunge men eftersom det brukar springa "vildkatter" inne på min fastighet så utgick jag ifrån att det var en katt.

Tom trampdynorna på "ungen" liknade väldigt mycket en katts.

Nu blir jag jävligt osäker.  Rodnar

man ser på den långa kroppen och ansiktet ser helt missbildat ut med för små öron, tjocka morrhår, felplacerade ögon, för bred panna och nosen är inte lika söt som en kisses


   
SvaraCitera

dahlbear:

man ser på den långa kroppen och ansiktet ser helt missbildat ut med för små öron, tjocka morrhår, felplacerade ögon, för bred panna och nosen är inte lika söt som en kisses

Jag håller med, det ser inte direkt ut som en kissemisse


   
SvaraCitera

instämmer med ovanstående


   
SvaraCitera

chilla där mannen18048.jpg


   
SvaraCitera

swagjoel:
chilla där mannen18048.jpg

Weird Stock Photos That Make Absolutely No Sense (48 pics ...


   
SvaraCitera

dahlbear: man ser på den långa kroppen och ansiktet ser helt missbildat ut med för små öron, tjocka morrhår, felplacerade ögon, för bred panna och nosen är inte lika söt som en kisses

Jag   Rodnar   ner till fotknölarna av att jag gjort missen att inte kunna se skillnad på en katt och en mink.   Rodnar   I synnerhet eftersom min familj har haft katter sedan jag föddes. Det enda jag kan säga till mitt försvar var att jag direkt tyckte att den såg lite märklig ut. Men å andra sidan finns det ju så väldigt många superkonstiga framavlade kattraser så jag trodde det var en av dessa märkliga kattraser som hade hittat in på min fastighet.

Jag bor ju alldeles nere vid Kalmarsund (del av Östersjön) och jag ser ofta vildminkar springandes nere vid strandkanten som livnär sig på att fånga och äta småfisk. Men jag har aldrig sett en mink på min fastighet.

Katt vs mink? Bevisligen var det en av mina katter som var den starkaste parten. Annars har jag hört att minkar kan vara rejält ettriga och har vassa tänder som de älskar att använda till sitt försvar.


   
SvaraCitera