Aviseringar
Rensa alla

Två Sd-politikers hus vandaliserade i natt


Ämnesstartare

Sverigedemokraten Jonas Millard fick fönsterrutan i sin dörr krossad och dörren nerklottrad i natt. På hans partikamrat Robert Boströms dörr stod det klottrat "nassesvin". På båda dörrarna är klottret undertecknat Antifa, AntiFascistisk Aktion.

Jonas Millard, partiföreträdare för sd i örebro kommunfullmäktige kom hem från jobbet i morse klockan 07.20. Då märkte han att någon krossat rutan till hans ytterdörr och klottrat orden ”Hoppa av sd Millard /Antifa Örebro”.
- Man blir chockad. På ett sätt är det jättetråkigt att säga att man inte är förvånad.

"Det är för jävligt
Robert Boström, ordförande för sverigedemokraternas ungdomsförbund i Örebro län, har också blivit utsatt i natt. Hans port, som är försedd med portkod, var nerklottrad med "Robert Boström nassesvin /Antifa Örebro".
- Jag är måttligt förbannad, säger Robert Boström. Det är för djävligt. Det är en så personlig kränkning, rent förtal.
Under morgonen har partimedlemmarna ringt runt till varandra för att kolla att ingen annan blivit utsatt i natt.
NA har utan framgång sökt AFA för en kommentar, och för att få bekräftat att det är de som står bakom attentaten. Jonas Millard tror att det är dem, och uppfattar att AFA gör sina aktioner för att de vill att han och andra sverigedemokrater hoppar av från politiken.

Men kan du ha förståelse för att de föraktar er politik?
- Jag förstår att människor inte håller med oss och vår politik. Men jag har ingen som helst sympati för att de begår terrorhandlingar mot människor.
Stenen som kastades in till honom har polisen tagit med sig för att undersöka.
- Men de sade att chansen att hitta fingeravtryck på en sten i princip är obefintlig.

Vad hade du gjort om du varit hemma?
- Det vill jag helst inte tänka på, jag hade blivit livrädd. Jag har en dotter på 2 år, som just nu bor hos sin mamma. Hon åkte härifrån i förrgår. Hade hon varit här hade jag blivit rädd på ett helt annat sätt.

Stärker sd
Robert Boström tror inte att den här typen av handlingar är negativa för sverigedemokraterna.
- Jag tror snarare att det stärker oss inom partiet, och att de flesta håller med om att sånt hät inte är okej i vårt samhälle.

Image

http://www.sr.se/orebro/nyheter/arti...rtikel=2387625

Vandalisering av politikers hus

Två politiker i Sverigedemokraterna i Örebro har fått sina hus nedklottrade natten mot måndagen.
På dörren till sverigedemokraten Jonas Millards hus har någon skrivit ”Hoppa av sd Millard Antifa Örebro” och dessutom hade en sten slängts in genom en ruta på dörren.

Den andre sverigedemokraten som råkade ut för det här natten mot måndagen är Robert Boström som bor i hyresrätt där fasaden är nedklottrad.
På fasaden står det ”Robert Boström nassesvin”, enligt Robert Boström.
- Jag blir irriterad och förbannad. Det här innebär bara merjobb för min hyresvärd, säger han. Antifa står för Antifascistisk Aktion.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33831&a=1283534

Sd-politikers hus utsatta för skadegörelse

Två sd-politikers hus utsattes någon gång under natten eller morgonen för skadegörelse.

Jonas Millard, ledamot i landstingsfullmäktige, upptäckte när han kom hem från jobbet i morse att någon kastat en sten genom fönstret på ytterdörren till hans hus. Det stod även klottrat "Hoppa av SD Millard" på dörren.

Partiets ordförande för ungdomsförbundet i länet, Robert Boström, blev också utsatt för skadegörelse under natten. Någon hade klottrat på porten till det hyreshus hans lägenhet finns i. Ingen person skadades vid de båda händelserna som nu är polisanmälda.

Image

Är det här också ett sätt att "föra fram sin åsikt"? Jag hoppas verkligen att ingen tycker detta är okej.


   
Citera
Ämnesstartare

helt sjukt. [tired]


   
SvaraCitera

När man är feg och inte kan stå för sina åsikter så behöver man skydd av mörkret, först då kryper råttorna fram. Dagen då folk ur träskvänstern får lite ryggrad är dagen jag börjar respektera dom, kommer dock aldrig ske. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Fånigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast något annat kan man väl inte förvänta sig av AFA, de är ju våldskåta idioter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vilken tjockis Jonas Millards är, hihihihihihihihihihi


   
SvaraCitera

Bra gjort, tjockisen förtjänar det. Jävla nasse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

Bra gjort, tjockisen förtjänar det. Jävla nasse.

Kan du förklara för mig varför han är nasse? Sverigedemokraterna för ingen nazistisk politik. Sen så undrar jag också hur det i din värld kan vara legitimt att vandalisera andras egendom pga deras politiska åsikter.

Det är sådana som du som är en fara för demokratin i Sverige.


   
SvaraCitera

Jonte6:

Det är sådana som du som är en fara för demokratin i Sverige.

[y]


   
SvaraCitera

Stackars hyresvärden [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonte6:

Antifa står för Antifascistisk Aktion.

Insert name here:

Fast något annat kan man väl inte förvänta sig av AFA, de är ju våldskåta idioter.

Antifa Örebro är ingen del i nätverket "AFA" [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

Bra gjort, tjockisen förtjänar det. Jävla nasse.

Heja örebro! [party]


   
SvaraCitera

Skulle förvåna mig om någon ur terrorvänstern vågade möta en Sd:are eller annan meningsmotståndare man mot man utan tillhyggen. Fega kräk [no-no]
De använder samma metoder som våldsnazisterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonte6:

Sverigedemokraterna för ingen nazistisk politik.

SD startades på 80-talet av skinheads och har fram till idag haft ledare som varit aktiva nazister

Jonte6:

Sen så undrar jag också hur det i din värld kan vara legitimt att vandalisera andras egendom pga deras politiska åsikter.

I Sverige finns någonting som kallas yttrandefrihet, villket gör det möjligt att visa sitt missnöje mot rasister och nazister på det här viset [y]

Jonte6:

Det är sådana som du som är en fara för demokratin i Sverige.

Sveriges demokrati är ålderdomlig och bör utvecklas, liksom den så kallade demokratin i alla andra länder. Hur kan det kallas demokrati när riksdagen har rätt att ignorera en folkomröstning? [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Here we go again... Ännu en vilsen vänstersjäl som inte vet vad den pratar om.

Teal Crab:

SD startades på 80-talet av skinheads och har fram till idag haft ledare som varit aktiva nazister

De som har visat sådana symptatier har direkt blivit utestängda ur partiet. Och du, säg en ledare i SD som är nazist. Backa upp det du säger nu.

Teal Crab:

I Sverige finns någonting som kallas yttrandefrihet, villket gör det möjligt att visa sitt missnöje mot rasister och nazister på det här viset

Vad vet du om Sveriges lagar? Yttrandefrihet innebär att man verbalt får säga vad man tycker. Att ta sönder någons egendom innefattar inte yttrandefriheten utan är ett brott.

Teal Crab:

Sveriges demokrati är ålderdomlig och bör utvecklas, liksom den så kallade demokratin i alla andra länder.

Hur ska den utvecklas tycker du då?

Du tycker uppenbarligen inte att alla har lika rätt då du tycker det är okej att attackera människor pga deras politiska åsikter.


   
SvaraCitera