Aviseringar
Rensa alla

Två sekunder


Ämnesstartare

De är så att jag ska skriva en krönika, (det är skolarbete) och jag vet inte riktigt om den jag skriver nu håller så kommentera gärna vad ni tyckte 🙂

Två sekunder

Varför gjorde du det? Varför just du pappa? Varför just min pappa?

Det tog dig bara två sekunder för dig att ta ifrån oss något som vi aldrig kommer förstå. Det tog två sekunder för dig att krossa oss andra som är kvar. Det tog två sekunder för dig att ta ifrån en fru sin livs kärlek, två sekunder för dig att lämna två barn utan sin pappa, två sekunder för att lämna två föräldrar utan sin son, två sekunder för en lillebror att förlora sin enda storebror. Det tog dig två sekunder att avsluta någons liv, men det du inte vet är att du inte bara tog hans liv, utan hela hans familj dog med honom.

Han fick bara två sekunder att tänka sin sista tanke, två smärtsamma sekunder. För under dem två sekunderna fanns en enda tanke i hans huvud. - ”Jag fick aldrig säga ”Hej då” till mina barn.” Hans sista två sekunder i livet bestod av rädsla, smärta och sorg. Två sekunder av ren och skär plåga.

Det kanske tog två sekunder för dig men för oss som är kvar är det inte bara två sekunders plåga. För oss är det en livstid av sorg, undran, smärta och ilska.

De säger att tiden läker alla sår, med det är fel. För sorgen av att inte få krama sin pappa mer, inte höra hans röst eller att aldrig kunna spela fotboll med honom igen läker aldrig.


   
Citera

Låter som en rapp låt Galen


   
SvaraCitera

Fint skrivet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Fint skrivet!

Tack 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:
Låter som en rapp låt Galen

haha men de är det inte 😉


   
SvaraCitera

Queen E:

haha men de är det inte 😉

Du borde bli rappare istället för krönikör, finns bra krönikörer men inte så många bra rappare (host sebbe staxx host host host) Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:

Du borde bli rappare istället för krönikör, finns bra krönikörer men inte så många bra rappare (host sebbe staxx host host host) Mycket glad

Hahah aa får väl fundera på det har, långt kvar att fundera eftersom jag fortfarande är 14 Galen
Men det är inge fel på Sebbe staxx ändå brukar lyssna på han Mycket glad


   
SvaraCitera

Queen E:

Hahah aa får väl fundera på det har, långt kvar att fundera eftersom jag fortfarande är 14 Galen
Men det är inge fel på Sebbe staxx ändå brukar lyssna på han Mycket glad

Han är rolig men inte så bra på att rappa verkar som han verkar inte vara så påläst haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:

Han är rolig men inte så bra på att rappa verkar som han verkar inte vara så påläst haha

Han har sin egen stil och de är nog de som räknas 🙂 


   
SvaraCitera

Queen E:

Han har sin egen stil och de är nog de som räknas 🙂 

Haha aa Glad Men bra krönika i alla fall får bara C på mina Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:

Haha aa Glad Men bra krönika i alla fall får bara C på mina Hjärta

Åh tack Glad Men det är sjukt bra ju, jag brukar få B-A på mina men svenska är också det ända ämnet jag får högre än D i också haha Galen


   
SvaraCitera

Låter mer som en raplåt än krönika.


   
SvaraCitera
Töntt

HeyIJustMeetYou:
Låter mer som en raplåt än krönika.


   
SvaraCitera

FYYYRA sekunder


   
SvaraCitera