Aviseringar
Rensa alla

Två unga killar från Härnösand anmäler Google!


Ämnesstartare

sikkos:

Ungdomarna tycker att Google begår samma brott som fildelningssajten Pirate Bay, vars ägare dömdes häromdagen till fängelse och skadestånd i mångmiljonklassen.

skall man också anmäla de som skapade Windows!!!?!!?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

jag känner inte till en annan som är så bra som googles...

AltaVista funkar ju minst lika bra [cute]


   
SvaraCitera
Gifted

isteche:

AltaVista funkar ju minst lika bra

Det tycker jag inte... första testet va att söka efter mitt (unika) nick, och bör då givetvis komma till min blogg, som även mittnick.se pekar på.

Men altavista pekar istället på min användare på wikipedia...

Min blogg syns inte förrän sida 2...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WeeSC:

The pirate bay agerar inte bara sökmotor utan även tracker som möjliggör fildelning, vilket innebär medhjälp.

Medhjälp till vad? Fildelning? Fildelning är inte olagligt. Allt är beroende på vad du fildelar. En tracker är en teknik, inget annat.

Google, biltillverkare och internetleverantörer är lika mycket medhjälp till brott som thepiratebay. Kvittar vad du säger, så är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lagen ska vara lika för alla.

Sen så är http://thepirategoogle.com/ en fin sida. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är inte detta bara ett sätt att visa på hur tokig domen mot TPB är? Jag menar, ingen vill väl att sökmotorer på internet ska försvinna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Google kommer inte fällas överhuvudtaget =)
Dem begår ingenting olagligt eftersom att inget som bryter lagar lagras på deras servrar. Att länka är inte olagligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så, ska vi haka på och också anmäla Google?


   
SvaraCitera

Skulle detta gå igenom, vilket det förmodligen inte gör, så kommer det bara sluta med att google blir blockerat i sverige, antagligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xiaNia:

Dem begår ingenting olagligt eftersom att inget som bryter lagar lagras på deras servrar.

Är du efterbliven eller? Var påstår du att filerna som finns på Youtube ligger någonstans? Google video? Alla bilder som som man kan söka på? Allt det finns på Google servrar och i deras cache.

Deras systematiska cachning av torrents upphörde ungefär samtidigt som rättegången mot TPB började. Innan dess fungerade Google exakt likadant som TPB.

xiaNia:

Att länka är inte olagligt.

TPB länkar bara och kopplar samman datorer. Enligt dig så är det ju inte olagligt det heller?!


   
SvaraCitera

sikkos:

TPB länkar bara och kopplar samman datorer. Det är inte heller olagligt enligt dig då.

Det är inte olagligt, men när sverige måste rövslicka hollywood så bildas oskrivna lagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte alls samma sak..........

pirate bay tjänar pengar på fildelning, sajten handlar just om det. google handlar om att hitta runt i cyberrymden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mrflp:

Det är inte olagligt, men när sverige måste rövslicka hollywood så bildas oskrivna lagar.

Jag vet, jag driver bara med de som rättfärdigar Google samtidigt som de hävdar att TPB är fel och olagligt. Ingen av de är olagliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Omen:

inte alls samma sak..........

pirate bay tjänar pengar på fildelning, sajten handlar just om det. google handlar om att hitta runt i cyberrymden.

Tjänar inte Google pengar menar du? hahahahaha! Det var nog årets roligaste kommentar. Google är så mycket mer än en sökmotor!

Och hur hade du tänkt att thepiratebay skulle kunna driva en av världens största sajter utan reklamintäkter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Är du efterbliven eller? Var påstår du att filerna som finns på Youtube ligger någonstans? Google video? Alla bilder som som man kan söka på? Allt det finns på Google servrar och i deras cache.

Nej det är jag inte. Har du varit inne på youtube på sistone? Filmer som tydligt är upphovrättsskyddade tas bort och musik tas bort som bara den. Har ingen aning om hur bilderna funkar.

sikkos:

TPB länkar bara och kopplar samman datorer. Enligt dig så är det ju inte olagligt det heller?!

sikkos:

TPB länkar bara och kopplar samman datorer. Enligt dig så är det ju inte olagligt det heller?!

Läs Sverige rikes lagar, TPB begår inget brott. Dock gör fildelarna det.


   
SvaraCitera