Aviseringar
Rensa alla

Tvåla sig där nere.


Ämnesstartare

Jag har hört att det inte är bra att tvåla in fittan när man duschar, men jag gör det i allafall. Någon som vet om det egentligen händer något? [confused]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

är väl ngt med ngt osv. att det inte är så bra osv. men jag gör det ändå annars känner man sig inte direkt fräsch osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förstör ph-balansen i underlivet [no-no]

har den där meningen ekandes i mitt huvud, ingen aning om det stämmer eller inte.
dessutom finns det ju intimtvål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är typ olika ph-värde tror jag, blir obalans och sånt strunt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, men det känns ju ofräsch att inte göra det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

intimintimintimintimtvåååål.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hhaannnaaa:

okej, men det känns ju ofräsch att inte göra det?

Image


   
SvaraCitera

Det finns intimtvål som är avsedd för just det ändamålet. Dock borde det ju vara okej att tvåla utanpå lite, så länge man inte häller i en massa tvål.


   
SvaraCitera

Tvål förstör fittan [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså jag bryr mig ärligt talat inte om att använda intimtvål osv. har aldrig märkt av ngt konstigt med fittan så vrf ändra en vana dessutom skulle det nog inte kännas lika fräscht att använda intimtvål som vanlig tvål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tvål är uttorkande för det första, vilket kan ge känsliga slemhinnor. Dessutom är tvål basiskt, naturligt så är slidan och slidöppningen lite sur. Att mixtra med pH-balansen kan ge infektioner. Parfym som ofta finns i tvål är också uttorkande, samma sak med för varmt vatten.

Om du vill behålla ett fräscht och friskt underliv bör du enbart tvätta dig med ljummet vatten, och eventuellt med intimtvål om du känner dig riktigt renlighetsnojig.


   
SvaraCitera

soimpolite:

dessutom skulle det nog inte kännas lika fräscht att använda intimtvål som vanlig tvål

Det känns sjukt mycket fräschare att använda intimtvål, ärligt!


   
SvaraCitera

Lactacyd heter det.


   
SvaraCitera

Tvålen kan torka ut där nere. Hur mycket vet jag dock inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aldrig med vanlig duschtvål
Alltid med intimtvål

Så.


   
SvaraCitera