Aviseringar
Rensa alla

Tvång


Ämnesstartare

hej . vill ha tips p hur jag kan minska mit tvång


   
Citera

Tvång mot? Är det tvångstankar du lider av? Svårt att hjälpa dig när du inte säger exakt vad det är du lider av.


   
SvaraCitera

Kunde du inte ägna 2 minuter till att skriva vad ditt problem är? Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tvåntankar att håll andan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hjälp mig d


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:
Tvång mot? Är det tvångstankar du lider av? Svårt att hjälpa dig när du inte säger exakt vad det är du lider av.

ja tvåntankar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:
Tvång mot? Är det tvångstankar du lider av? Svårt att hjälpa dig när du inte säger exakt vad det är du lider av.

och tvånghandlingar


   
SvaraCitera

Det finns olika tekniker men det bästa tipset är nog att söka hjälp. Jag hade samma problem.Glatt skålande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

widediaper:
Det finns olika tekniker men det bästa tipset är nog att söka hjälp. Jag hade samma problem.Glatt skålande

DU har väl någon teknik?


   
SvaraCitera

adamtensta:

DU har väl någon teknik?

I guess, förutom antidepressiva menar du?


   
SvaraCitera

Besök psykolog


   
SvaraCitera

adamtensta:

och tvånghandlingar

Du bör gå på beteendeterapi. Mycket handlar om att tvinga sig själv att inte tvinga sig själv att utföra dessa tvångshandlingar. Har du tvångstankar om att du måste tvätta händerna så ska du antingen inte tvätta händerna eller snabbtvätta händerna (använda minimalt med tvål och tvätta kort och snabbt).
Mitt tips till dig angående tvångstankar är att tänka på annat. När jag hade tvångstankar tänkte jag att jag låste in tvångstankarna, det fungerade faktiskt ganska bra. Gör något som du tycker mycket om så kommer du på andra tankar! Eller gör något som kräver stor koncetration.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:

Du bör gå på beteendeterapi. Mycket handlar om att tvinga sig själv att inte tvinga sig själv att utföra dessa tvångshandlingar. Har du tvångstankar om att du måste tvätta händerna så ska du antingen inte tvätta händerna eller snabbtvätta händerna (använda minimalt med tvål och tvätta kort och snabbt).
Mitt tips till dig angående tvångstankar är att tänka på annat. När jag hade tvångstankar tänkte jag att jag låste in tvångstankarna, det fungerade faktiskt ganska bra. Gör något som du tycker mycket om så kommer du på andra tankar! Eller gör något som kräver stor koncetration.

Exem VAD jag kan göra som jag gillar och vad som kräver stor koncentration


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adamtensta:

Exem VAD jag kan göra som jag gillar och vad som kräver stor koncentration

Trevlig-Snubbe:

Du bör gå på beteendeterapi. Mycket handlar om att tvinga sig själv att inte tvinga sig själv att utföra dessa tvångshandlingar. Har du tvångstankar om att du måste tvätta händerna så ska du antingen inte tvätta händerna eller snabbtvätta händerna (använda minimalt med tvål och tvätta kort och snabbt).
Mitt tips till dig angående tvångstankar är att tänka på annat. När jag hade tvångstankar tänkte jag att jag låste in tvångstankarna, det fungerade faktiskt ganska bra. Gör något som du tycker mycket om så kommer du på andra tankar! Eller gör något som kräver stor koncetration.

ge exempel VAD jag kan göra och VAD som kräver STOR koncen tration. svara helst inom 10 minuter, ska i väg snart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adamtensta:

Exem VAD jag kan göra som jag gillar och vad som kräver stor koncentration

där? svara p min fråga tack inom 10 min ska ivä g snart


   
SvaraCitera