Aviseringar
Rensa alla

Tvång


Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:

Du bör gå på beteendeterapi. Mycket handlar om att tvinga sig själv att inte tvinga sig själv att utföra dessa tvångshandlingar. Har du tvångstankar om att du måste tvätta händerna så ska du antingen inte tvätta händerna eller snabbtvätta händerna (använda minimalt med tvål och tvätta kort och snabbt).
Mitt tips till dig angående tvångstankar är att tänka på annat. När jag hade tvångstankar tänkte jag att jag låste in tvångstankarna, det fungerade faktiskt ganska bra. Gör något som du tycker mycket om så kommer du på andra tankar! Eller gör något som kräver stor koncetration.

Där?! !! svar p minfrågan fråga tack


   
SvaraCitera

adamtensta:

Där?! !! svar p minfrågan fråga tack

Hur förväntar du dig att jag ska kunna svara om jag inte är inne på denna sida förens nu? Om du ska hålla på såhär så kanske jag struntar i att hjälpa dig. Sluta med det nu.


   
SvaraCitera

adamtensta:

ge exempel VAD jag kan göra och VAD som kräver STOR koncen tration. svara helst inom 10 minuter, ska i väg snart

Jag svarar när jag kan svara, så är det bara.

Jag sa vad du kunde göra, jag vet fortfarande inte vad du har tvångstankar och tvångshandlingar om. Om det är att tvätta händerna för mycket så tvättar man händerna snabbt och med lite tvål. Ibland kan man strunta i att tvätta händerna, man behöver inte tvätta händerna hela tiden, lite bakterier skadar inte.
Vad du kan göra när du har tvångstankar är att göra något du tycker mycket om, kanske lyssna på en bra låt, eller flera bra låtar. Kanske du kan studera lite, läsa lite mattematik, det kräver att man är väldigt koncentrerad och annat du kan göra, du får hitta på något själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:

Jag svarar när jag kan svara, så är det bara.

Jag sa vad du kunde göra, jag vet fortfarande inte vad du har tvångstankar och tvångshandlingar om. Om det är att tvätta händerna för mycket så tvättar man händerna snabbt och med lite tvål. Ibland kan man strunta i att tvätta händerna, man behöver inte tvätta händerna hela tiden, lite bakterier skadar inte.
Vad du kan göra när du har tvångstankar är att göra något du tycker mycket om, kanske lyssna på en bra låt, eller flera bra låtar. Kanske du kan studera lite, läsa lite mattematik, det kräver att man är väldigt koncentrerad och annat du kan göra, du får hitta på något själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:

Jag svarar när jag kan svara, så är det bara.

Jag sa vad du kunde göra, jag vet fortfarande inte vad du har tvångstankar och tvångshandlingar om. Om det är att tvätta händerna för mycket så tvättar man händerna snabbt och med lite tvål. Ibland kan man strunta i att tvätta händerna, man behöver inte tvätta händerna hela tiden, lite bakterier skadar inte.
Vad du kan göra när du har tvångstankar är att göra något du tycker mycket om, kanske lyssna på en bra låt, eller flera bra låtar. Kanske du kan studera lite, läsa lite mattematik, det kräver att man är väldigt koncentrerad och annat du kan göra, du får hitta på något själv.

arg p mig? FÖRLÅT för att jag hetsa dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:

Jag svarar när jag kan svara, så är det bara.

Jag sa vad du kunde göra, jag vet fortfarande inte vad du har tvångstankar och tvångshandlingar om. Om det är att tvätta händerna för mycket så tvättar man händerna snabbt och med lite tvål. Ibland kan man strunta i att tvätta händerna, man behöver inte tvätta händerna hela tiden, lite bakterier skadar inte.
Vad du kan göra när du har tvångstankar är att göra något du tycker mycket om, kanske lyssna på en bra låt, eller flera bra låtar. Kanske du kan studera lite, läsa lite mattematik, det kräver att man är väldigt koncentrerad och annat du kan göra, du får hitta på något själv.

HUR tänker jag p något annat ãn tvångstankarna/ tvångshandlingarna?


   
SvaraCitera

adamtensta:

HUR tänker jag p något annat ãn tvångstankarna/ tvångshandlingarna?

Bli upptagen av något du tycker om, undvik att utföra tvångshandlingarna, tänk lite själv, du har en hjärna att tänka med, gör det som fungerar för dig, det är inte tvångstankarna som ska styra över dig det är du som ska styra över dig själv, man kan välja att genomföra tvångshandlingarna eller strunta i att göra det.


   
SvaraCitera

adamtensta:

arg p mig? FÖRLÅT för att jag hetsa dig

d e lugnt.


   
SvaraCitera

Gör tvärtemot vad ”tvånget” säger t dig att göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SthlmsBruden;)):
Gör tvärtemot vad ”tvånget” säger t dig att göra

Vad menar du med det?


   
SvaraCitera

adamtensta:

Vad menar du med det?

Amen om du t.e.x. har ett tvång att stänga en dörr elr nått öppna den ist svårt o förklara men man måste liksom låta bli elr göra tvärtemot för o bli av med tvång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SthlmsBruden;)):

Amen om du t.e.x. har ett tvång att stänga en dörr elr nått öppna den ist svårt o förklara men man måste liksom låta bli elr göra tvärtemot för o bli av med tvång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SthlmsBruden;)):

Amen om du t.e.x. har ett tvång att stänga en dörr elr nått öppna den ist svårt o förklara men man måste liksom låta bli elr göra tvärtemot för o bli av med tvång

så när tvånget kommer ska jag INTE göra tvångshandlingen?


   
SvaraCitera

adamtensta:

så när tvånget kommer ska jag INTE göra tvångshandlingen?

Exakt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SthlmsBruden;)):

Exakt

Vad menar du? Förtydliga och förklara ditt svar tack


   
SvaraCitera