Aviseringar
Rensa alla

Tvångssterilisering av utvecklingsstörda


Ämnesstartare

Minns att en avreggad användare skapat en tråd om detta för hundra år sedan, som spårade lite.


   
Citera
Ämnesstartare

nej, tvång är alltid fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, ingen ska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad har pedofiler med utvecklingsstörda att göra?? hahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej vad hemskt, verkligeninte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gjorde inte Sverige typ sånt här förr under andra världskriget?

Klart det är fel att göra det dock. Men sen är väl vi på väg att utrota utvecklingsstörda ändå. Vet att jag läste att down syndrom är snart borta i Danmark för man kan repetera "felen." Känns ju som vi en dag kommer få välja exakt hur vårt barn ska se ut och vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
vad har pedofiler med utvecklingsstörda att göra?? hahaha

Många tycker att  dömda sådana ska kastreras och flera länder har infört detta. Så det har med steriliseringsdelen  att göra, även om man kanske kan säga att pedofiler är outvecklade på något känslomässigt plan som dras till barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Många tycker att  dömda sådana ska kastreras och flera länder har infört detta. Så det har med sterilisering att göra och inte utvecklingsstörning, även om man kanske kan säga att pedofiler är outvecklade på något känslomässigt plan som dras till barn.

trådfrågan gällde ju utvecklingsstörda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: även om man kanske kan säga att pedofiler är outvecklade på något känslomässigt plan som dras till barn.

Nej det kan man inte. Outvecklad = stannat i utvecklingen, så som de individer vi kallar "utvecklingsstörda" har gjort. 

Pedofiler har utvecklats men på ett annat sätt, och har inget som helst med resten av din tråd att göra så fattar inte vad alternativet gör där. Är ju inte ens av samma anledning som folk vill tvångssterilisera pedofiler. 

OnT: Tycker inte att man borde tvångssterilsera någon. 


   
SvaraCitera

patrick bateman:
Gjorde inte Sverige typ sånt här förr under andra världskriget?

Statens institut för rasbiologi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Nej det kan man inte. Outvecklad = stannat i utvecklingen, så som de individer vi kallar "utvecklingsstörda" har gjort. 
Pedofiler har utvecklats men på ett annat sätt, och har inget som helst med resten av din tråd att göra så fattar inte vad alternativet gör där. 

Bakade in pedofilalternativet eftersom jag inte ville göra två trådar om tvångssterilisering.
Jag tror snarare att de har stannat i ett stadie de skulle ha passerat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej det blir bara konstigt med tanke på hur många som skaffar bar som verkligen verkligen  inte borde, utan att vara "utvecklingsstörda".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken: Statens institut för rasbiologi

Ah nu minns jag. Snackat om det en massa i skolan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja   


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:
Nej det blir bara konstigt med tanke på hur många som skaffar bar som verkligen verkligen  inte borde, utan att vara "utvecklingsstörda".

Ja håller med.


   
SvaraCitera