Aviseringar
Rensa alla

Tvångstankar


Ämnesstartare

Hej hej :)Ännu ett deprimerande inlägg från mej, men menJo de är så att jag under ett år nu haft tvångstankar om att göra dumma saker mot mig själv, tror största delen ligger i att jag känt mig ensam och inte varit den "Elina" (som jag heter irl) som jag egentligen är. Har känt att genom att skada mig, på ett annat sätt än knivar så har jag fått ut mig ilska som jag egentligen inte ens har, de har gjort att i slutändan nu att folk får en dålig uppfattning om att jag är en arg, elak å dryg person när de inte ens jag som styr tankarna. Vad kan man ens göra för att lugna tankarna?, äter medicin å inget funkar, är en Elina inombords men visar mig som nån helt annan. Får panik.


   
Citera
mich04

Ekin:
Hej hej :)Ännu ett deprimerande inlägg från mej, men menJo de är så att jag under ett år nu haft tvångstankar om att göra dumma saker mot mig själv, tror största delen ligger i att jag känt mig ensam och inte varit den "Elina" (som jag heter irl) som jag egentligen är. Har känt att genom att skada mig, på ett annat sätt än knivar så har jag fått ut mig ilska som jag egentligen inte ens har, de har gjort att i slutändan nu att folk får en dålig uppfattning om att jag är en arg, elak å dryg person när de inte ens jag som styr tankarna. Vad kan man ens göra för att lugna tankarna?, äter medicin å inget funkar, är en Elina inombords men visar mig som nån helt annan. Får panik.

Du är den bästa vännen i hela världen och behöver inte ändra på dig! Skit i dem som tycker något annat! Dem känner inte dig.HjärtaHjärtaHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns ingen hjälp, det handlar om vilja. Visst, finns hjälp att hitta den viljan men den hjälpen funkar olika på alla och funkar tom inte alls på vissa.

Ta dagarna som dom kommer. Gå på känsla, känns det inte rätt ändrar du på nåt. Kommer aldrig kännas 100% rätt men det gör det inte för någon. Man måste lära sig leva på dom procenten man har liksom, och lära sig grejer gör man inte på en dag ju, kan ta flera år. 

men framför allt lyssna inte på mig, jag skriver bara massa obetydliga grejer på internet för att jag inte har något liv och inte klarar av att skaffa ett


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mich04:

Du är den bästa vännen i hela världen och behöver inte ändra på dig! Skit i dem som tycker något annat! Dem känner inte dig.HjärtaHjärtaHjärta

Att ha en vän som dig går inte å beskrivaHjärta 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bananlåda:
Finns ingen hjälp, det handlar om vilja. Visst, finns hjälp att hitta den viljan men den hjälpen funkar olika på alla och funkar tom inte alls på vissa.

Ta dagarna som dom kommer. Gå på känsla, känns det inte rätt ändrar du på nåt. Kommer aldrig kännas 100% rätt men det gör det inte för någon. Man måste lära sig leva på dom procenten man har liksom, och lära sig grejer gör man inte på en dag ju, kan ta flera år. 

men framför allt lyssna inte på mig, jag skriver bara massa obetydliga grejer på internet för att jag inte har något liv och inte klarar av att skaffa ett

Tycker du skriver väldigt klokt för att inte ha nåt liv 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ekin:

Tycker du skriver väldigt klokt för att inte ha nåt liv 🙁

Well sorry men du tycker fel, filosofi är enkelt om man är dum i huvet och inte har nåt liv


   
SvaraCitera

Det viktigaste är att försöka inse felaktiga tankemönster, försöka förändra dem när man kan men också vara riktigt snäll mot sig själv även när man inte kan det. Allt blir bra en dag, kanske inte imorgon men tillslut ändå. Fortsätt kämpa 🙂


   
SvaraCitera
Algot

Försök att tänka på alla positiva saker i ditt liv. De saker som känns jobbigt måste du jobba med, det blir bara sämre om man låtsas att de inte finns. Ta en stund om dagen där du tänker på alla positiva saker och sedan om det inte känns bättre, då måste du tänka ut vad det är som gör att du känner så som du gör. Det är inte alltid så lätt att veta varför man mår dåligt. Men när du vet varför, då måste du jobba på problemet. Jag finns här om du vill prata.


   
SvaraCitera
mich04

Ekin:

Att ha en vän som dig går inte å beskrivaHjärta 🙁

HjärtaHjärtaHjärtaHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ekin:
Hej hej :)Ännu ett deprimerande inlägg från mej, men menJo de är så att jag under ett år nu haft tvångstankar om att göra dumma saker mot mig själv, tror största delen ligger i att jag känt mig ensam och inte varit den "Elina" (som jag heter irl) som jag egentligen är. Har känt att genom att skada mig, på ett annat sätt än knivar så har jag fått ut mig ilska som jag egentligen inte ens har, de har gjort att i slutändan nu att folk får en dålig uppfattning om att jag är en arg, elak å dryg person när de inte ens jag som styr tankarna. Vad kan man ens göra för att lugna tankarna?, äter medicin å inget funkar, är en Elina inombords men visar mig som nån helt annan. Får panik.

Är helt 100 på att detta är bara temporärt med dig och att det kommer gå över närsom, om inte så går det över när du ändrat på din vardag (vilket kommer med flytt mm) det kommer gå över och du kommer gära andra saker. 100 på det


   
SvaraCitera