Aviseringar
Rensa alla

20 År - Fortfarande oskuld. Bra/Dåligt?


Ämnesstartare

I dagens samhälle (I alla fall i Malmö) är det ganska vanligt att man förväntas tappa oskulden relativt kvickt (Mellan 17-19 år). Dock fyller jag 20 i slutet av Maj månad, är fortfarande oskuld och undrar ifall det är bra eller dåligt. Det är inte så att jag "sparar mig" tills jag blir gammal, jag försöker helt enkelt inte lika mycket som andra. Tar t.ex. på mig det som är bekvämt istället för det som är snyggt och går inte runt med snyggaste frisyren i världen med den bästa parfymen. Jag bara gör, det jag tycker är skönt och tar inte onödig tid från min vardag.

Kanske jag låter förväntningar av andra sätta för mycket press på mig, men undrar ändå vad ni andra tycker.

Tack så mycket i förväg


   
Citera

Det är väll varken bra eller dåligt. Det händer när de händerMycket glad


   
SvaraCitera
Mumzel

Bor osso i malmö, att tappa oskulden e egentligen inget viktigt i sig. Utan de e mest ba en social grej som man tydligen uppskattar att tappa den.


   
SvaraCitera
JamezK

Det är egentligen normalt.
Var inte stressad. Man ska egentligen tappa sin oskuld med någon man verkligen tycker om och med någon som uppskattar dig för vem du är. Dvs inte för att du är snygg, har magrutor osv osv... Om du vidgar dina sociala kretsar kommer du förmodligen att stötta på någon som gillar dig, det är jag övertygad om. Eller tycker "hon" bara upp. Vem vet?

Det kommer, var inte orolig. 


   
SvaraCitera

Är det vanligt att bli ihop redan under grundskolan på högstadiet? Självklart men jag var så barnslig då fortfarande så sa nej på min chans då jag inte visste innebörden med ett förhållande. Jag är fortfarande imponerad hur några kan vara tillsammans än idag efter så lång tid, ett par har väl gjort slut kanske eller flera. Men mina vänner har haft långa förhållanden som räckt i några år och därefter hittat nya från tinder typ hehe..


   
SvaraCitera

Det viktigaste är att du trivs med ditt liv och gör som du vill


   
SvaraCitera

Varken bra eller dåligt, det är ingen tävling precis!


   
SvaraCitera

SilverNova:
I dagens samhälle (I alla fall i Malmö) är det ganska vanligt att man förväntas tappa oskulden relativt kvickt (Mellan 17-19 år). Dock fyller jag 20 i slutet av Maj månad, är fortfarande oskuld och undrar ifall det är bra eller dåligt. Det är inte så att jag "sparar mig" tills jag blir gammal, jag försöker helt enkelt inte lika mycket som andra. Tar t.ex. på mig det som är bekvämt istället för det som är snyggt och går inte runt med snyggaste frisyren i världen med den bästa parfymen. Jag bara gör, det jag tycker är skönt och tar inte onödig tid från min vardag.

Kanske jag låter förväntningar av andra sätta för mycket press på mig, men undrar ändå vad ni andra tycker.

Tack så mycket i förväg

haha samma broor  fyller 19 snart är du 98 ?  Glad


   
SvaraCitera

alltså det är ingen är inget som är bra eller dåligt jag förlorade mitt alldeles för fort det händer när du träffar någon du gillar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danneboi:

haha samma broor  fyller 19 snart är du 98 ?  Glad

Yup


   
SvaraCitera

SilverNova:

Yup

jag är 99 Glad


   
SvaraCitera