Aviseringar
Rensa alla

2021


L Y S
Ämnesstartare

Vad har ni för nyårslöften, planer, önskningar för 2021?
Vad ser ni för ljuspunkter i ert liv det här året?


   
Citera

Jag brukar aldrig avge några nyårslöften därför jag hinner glömma bort dom innan vi kommit till påsk. 

Men ska jag komma med någon önskning inför 2021 så är det att denna förbannade Covid-19 pandemi som vi nu fått lida av i ETT ÅR SNARAST FÅR ETT SLUT! Det är ju helt åt helvete som smittospridningen har drabbat jorden under ett år och inte tycks det få ett slut. För att inte tala om alla som avlidit.  Gråter ... Arg

Och allt detta på grund av en - FLADDERMUS.  Skeptisk


   
SvaraCitera

WHO gav ett nyårslöfte. De skulle undersöka om wuhanhostan kom från fladdermöss, men Kina släpper inte in expertteamet hittills.

Jag vet inte om den svenska regeringen har gjort några nyårslöften om hur långt vaccineringen kommer att ta, men i UK har de en plan på 2 miljoner doser per vecka. 60 miljoner människor och 120 miljoner doser. Det kommer att ta 60 veckor, mer än ett år från dagen de faktiskt kan ge så många sprutor! 

Så ser inte så ljust på framtiden när det gäller covid. Det kommer att ta flera år att vaccinera hela jorden, och immuniteten varar bara några månader så folk kan tvingas ta en spruta varje år. 


   
SvaraCitera
Haien

Har inga nyårslöften, men har som mål att bänkpressa 140 till studenten, huruvida det är möjligt eller inte är jag osäker på.


   
SvaraCitera

att försöka att ta tag i mitt liv och försöka ta hand om mig sj
få bort självmordstankarna,bullemin och ångesten och så....
och sluta med energidryckerna mådee så dåligt att jag började dricka det för passa in bland de äldre  och att försöka hitta  mig själv igen


   
SvaraCitera

Sluta kolla på random Youtube-videos


   
SvaraCitera

Jag ska bli vegan vid någon tidpunkt det här året.


   
SvaraCitera
L Y S
Ämnesstartare

123fendas: Jag ska bli vegan vid någon tidpunkt det här året.

Är du vegetarian idag?


   
SvaraCitera
Smilen

Läsa mer


   
SvaraCitera

L Y S:

Är du vegetarian idag?

Nej


   
SvaraCitera

Just för dagen, dvs idag 20 januari, så hoppas jag att allt kommer att gå lugnt och fredligt till när Joe Biden tar över Vita Huset . Tumme upp

Stora delar av centrala Washington är ju avspärrat för privatpersoner. Men vad är då syftet med alla artister, Lady Gaga, Bruce Springsteen, Jennifer López, Tom Hanks, Foo Fighters, John Legend, Justin Timberlake m fl ??????


   
SvaraCitera
L Y S
Ämnesstartare

123fendas: Nej

Ok, jag tänkte att det kan vara svårare att gå från att vara köttätande till vegan utan mellansteget att vara vegetarian? Vad tror du?


   
SvaraCitera

L Y S:

Ok, jag tänkte att det kan vara svårare att gå från att vara köttätande till vegan utan mellansteget att vara vegetarian? Vad tror du?

Kanske, men jag tycker att det är allt eller inget; jag vill inte ta ett steg emellan.


   
SvaraCitera
L Y S
Ämnesstartare

123fendas: Kanske, men jag tycker att det är allt eller inget; jag vill inte ta ett steg emellan.

Ok, kör hårt!


   
SvaraCitera